Ga naar inhoud

Xp drivers werken niet

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik zit met het volgende probleem, ik zou graag weer een oud computer spelletje spellen. maar helaas werk deze niet onder Windows 10.

Nu heb ik geen zin om een duo boot te installeren en heb ik virtualbox ge installeert. Hier in heb ik vervolgens xp sp3 en alles updates in ge installeert.

Helaas wil hij nu niet mij vga drivers installeren. ter wijl ik wel xp drivers op cd heb staan 32bit als 64bit. Ik krijg dan de volgende melding:

Nvidia installatie programma kan niet door gaan: Dit Grafische stuurprogramma kon geen compatibele grafische hardware vinden.

Nu heb ik al ge probeert om via aperaatbeheer hem te laten zoeken in de juiste map maar ook dit werkte niet. ook zoeken op de nvidia site werkt niet aan gezien hun maar tot Windows 7 terug gaan. En ook auto zoeken werkt niet omdat ik hier Java 8 voor nodig heb en deze werk weer niet met Windows xp.

Hier iemand nog een idee ik hoor het graag,

Met vriendelijke groeten,

Bio

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op 6-11-2016 om 14:14, bio zei:

Helaas wil hij nu niet mij vga drivers installeren. ter wijl ik wel xp drivers op cd heb staan 32bit als 64bit. Ik krijg dan de volgende melding:

Nvidia installatie programma kan niet door gaan: Dit Grafische stuurprogramma kon geen compatibele grafische hardware vinden.

Als je een virtuele machine aanmaakt in VirtualBox, simuleert VB de hardware in functie van het OS dat je wil gebruiken.

Deze hardware kan je zelf niet aanpassen en je kan dus ook geen drivers installeren.

Als het spelletje niet wil werken met de grafische kaart en drivers die VB heeft voorzien, heb je gewoon pech.

Je kan nog proberen om het uit te voeren in compatibility mode maar het is geen garantie dat dat zal weerkn.

Op 6-11-2016 om 14:14, bio zei:

En ook auto zoeken werkt niet omdat ik hier Java 8 voor nodig heb en deze werk weer niet met Windows xp.

Java 8 kan je wel installeren op Windows XP.

Je krijgt wel een boodschap dat je beter overstapt naar een nieuwer OS maar als je op OK klikt, wordt java 8 wel gewoon geinstalleerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.841
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Arnold_
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Lennert84
      Hallo iedereen,

Ik heb 2 mini pc's waar er een light versie van XP opstaat. Die 2 toestellen starten niet meer op. 
      Na enkele minuten 'opstarten' krijg ik een blauw scherm met niet altijd dezelfde melding op.
      Meestal gaat het om een fout in het register.

Ik ben nu de harde schijven in een vaste pc aan het steken om de data te kopiëren.
      Bestaat er software die ik op mijn windows 10 pc kan instelleren en die de harde schijf met windows xp kan controleren en herstellen (liefst zonder data verlies) ?

Alvast bedankt,
      Lennert
    • Door Finnyfan
      Hallo allemaal,

Momenteel zit er op mijn pc een FMS-59 poort waaraan een stekker is aangesloten met 2x vga.
      Nu had ik graag nieuwe schermen er op aangesloten. Nu heb ik eeb Fms-59 kabel met 2x display poort besteld, maar deze lijkt het niet te doen?

Mijn vraag kan ik deze zomaar wisselen,
      zoja wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt,

Mvg,

Finnyfan
    • Door MV
      Vermoedelijk is dit geen onbekend/ongekend probleem maar het lukt me niet het op te lossen.
      Ik heb nog een xp pc draaien voor specifieke zaken en die heeft sinds enkele weken een probleem
      Na het opstarten neemt een van de svchost-processen alle cpu in gebruik zodat normaal werken niet echt meer mogelijk is.
      Als je dat proces stopt dan zijn er een aantal zaken die niet meer werken, o.a. het netwerk.
      Voor de meeste taken is dat niet echt een probleem maar ik vind geen oplossing voor dit probleem, ook al wordt er op internet naar een aantal zaken verwezen o.a. het toepassen van updates, maar die staan er m.i. op.

Als bijlage vindt u twee screenshots in dit verband.

Ik hoop dat jullie me aan een oplossing kunnen helpen

Alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie antwoord.
      info-xp_1.doc
      info-xp_2.doc
    • Door fabrio
      Hallo allemaal ,
      Ik kreeg het volgend probleem bij een klant :
      Deze persoon heeft een computer , waarmee hij via dvi inputs reclame spotjes weergeeft op 3 schermen 
      Na het heropstarten van de computer heeft hij geen beeld meer op geen enkel scherm , als ikzelf een scherm op aansluit krijg ik steeds de melding no signal , op de dvi inputs werden vga omvormers gebruikt zoals je ziet op de afbeeldingen , kan mij iemand helpen hoe ik terug beeld op een scherm krijg zn dus opnieuw de computer kan configureren ?
      Ikzelf heb al geprobeert met nieuwe vga kabels en ander scherm maar dat werkte niet
      Mvg Fabrice

• Door wob
      Mijn pc heeft een dualboot, waarmee ik afzonderlijk van elkaar XP, Mint en Ubuntu kan opstarten. Ik wil Mint nu deïnstalleren, maar ik lees allerlei enge dingen over GRUB en herinstallatie van XP e.d.. Kan ik in dit geval niet gewoon deïnstalleren zonder verdere problemen?
  • Nieuwe aanmaken...