Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

pietervdb

router, accespoint, repeater nodig?

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis problemen met mijn wifi-netwerk, de situatie is als volgt: Beneden in de gang staat de wifi-modem van Telenet, maar deze is in een kast ingewerkt en staat naast de elektriciteitskast. Hierdoor heb ik in verschillende ruimtes zeer slechte wifi. Ik wil mijn wifi-netwerk verbeteren, maar weet niet goed welk apparaat ik hiervoor nodig heb. Ik twijfel tussen een accespoint, repeater of router. Ik wil nog even opmerken dat we in een groot oude hoeve wonen met zeer dikke muren. Welk apparaat heb ik nodig, kan iemand mij aankoopadvies geven zodat ik met 1 apparaat een stabiel en snel wifi-netwerk heb.

Alvast bedankt!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    1
    9 uren geleden, jonasthegamer zei:

Heyyyyyyy pietervdb!

Hier heb ik een apparaatje voor je gevonden van Telenet zelf maar ik vrees dat je wel meer dan 1 apparaat gaat nodig hebben. Kijk hier maar eens even of je er iets mee kunt t doen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-powerline/

Mvg Jonas

Hey Jonas,

Ik heb het eens bekeken, maar zo een powerline lijkt me toch niet zo interessant vermits je er dan meerdere moet kopen en telkens een stopcontact verliest + ik kan er mijn printer niet op aansluiten. Ik heb ondertussen wel een product gevonden dat denk ik geschikt is:  https://www.bol.com/nl/p/ubiquiti-networks-uap-ac-pro-wlan-toegangspunt/9200000051103839/?country=BE

Toch bedankt voor de informatie!

Groeten,

Pieter

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast

Hmmm,

Lijkt me een goed apparaatje en ik heb het ook al in veel restaurants zien hangen dus het moet wel iets goed zijn. Ook heeft het 2 ethernet poorten dus dat is ook in orde. Alleen jammer van de hoge prijs!

Mvg,

Jonas

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

Ik heb het ondertussen ontvangen thuis, maar ben er toch niet 100% tevreden over. Ik had gedacht dat ik door 1 apparaat in het hele huis een stabiele dekking zou hebben. Helaas hebben we wel een groot oud huis met dikke muren, maar ik dacht dat zo een duurder apparaat dat ook in veel bedrijven gebruikt wordt toch een oplossing zou bieden. In principe zou ik  beneden ook nog zo een access point moeten hangen van dat zelfde merk, maar dat is me toch wat te prijzig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Gast

hmmm wel jammer. Misschien kan je me een goedkoop apparaztje nog iets fixen?

Mvg Jonas

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1
    2 uren geleden, jonasthegamer zei:

hmmm wel jammer. Misschien kan je me een goedkoop apparaztje nog iets fixen?

Mvg Jonas

Ik hoop het, maar ik ga hem eerst eens ophangen aan het plafond, misschien maakt dat een verschil, want het is wel de bedoeling dat je hem ophangt heb ik gelezen

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.197
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Benjaplus
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Giell
        Goedemiddag iedereen,

Ik ben gisteren m'n Telenet all in one modem/router gaan omruilen naar een modem only.
        Dit omdat ik reeds alles achter m'n eigen router had hangen, en ik dus van die dubbele NAT af wou.

Nu bleek dus dat na het aansluiten, niets werkte. Ik heb dus geen internet meer.
        Ook niet als ik een toestel rechtstreeks op de modem hang.
        In de winkel vertelde ze me dat de modem geactiveerd was, maar heb hier dus m'n twijfels over.

Ik heb deze middag al contact opgenomen met Telenet maar blijkbaar zitten ze zelf met een technisch probleem waardoor ze niets kunnen testen.
        Als ik een ipconfig doe krijg ik wel verbinding met telenet.be, maar ik heb geen publiek IP adres. Enkel eentje dat begint met 172...
        Heeft iemand van jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!
      • Door AsusVPN
        Heb een Asus router (met VPN optie) die ik wil koppelen aan de door de internetprovider geleverde router om de VPN functionaliteit te gaan gebruiken. Hierbij wil ik de door de internetprovider geleverde router als 'hoofd-router' gebruiken.  De DHCP functie wil ik via de hoofd-router laten verlopen.  Dus hoe bereik ik dat ik de tweede Asus router vanaf buiten kan benaderen, verder wil ik deze wifi router gebruiken voor beter wifi ontvangst.

EX-IP = Extern IP adres xx.xx.xx.xxx
        HR = door de internetprovider geleverde router (eerste router)
        AR =  Asus router (tweede router)

Schematisch:  Internet -> EX-IP -> HR -> AR(VPN)

Welke stappen moet ik uitvoeren?

• Door indieke
        Hallo,

Ik zit nu een tijdje te sukkelen.  Opeens wou mijn computer niet meer verbinden met mijn router. Ik heb een andere verbinding, daar geen probleem, ook niet met de TP link van de router waar hij weigert te conecteren.

Ik heb alle soorten scans gedaan, CC cleaner, adware, Avast. deze laatste vond dat er een probleem was met de wifi kaart, en dat die dus inderdaad de router uitsloot.  Maar bood geen oplossing!
        Bijna een ganse dag kwijt en besloot dan maar een beperkte herinstalatie van windows 10 te doen (behoud dus van de gegevens, maar niet de geinstaleerde programmas).

Dit leek eerst te werken, maar dan begon het liedje opnieuw. Ik begrijp er niets van.  Heb dan maar een bestand bijgevoegd, misschien kunnen jullie helpen. Ik neem deze Acer Laptop, mee op reis, en moet zeker zijn dat die werkt!

Bedankt voor de hulp!
        log.txt
      • Door waxyke
        Hallo iedereen,

Sinds enige jaren valt de internetverbinding uit het niets op beperkte toegang. Er zijn dagen geweest waar dit elk uur gebeurde, uren dat het om de 10 minuten gebeurde en weken waar het slechts een aantal keer voorkwam. Wanneer het probleem zich voordoet kan je het altijd oplossen door het netwerk te selecteren en 'problemen oplossen' te kiezen. De netwerkadapter word dan opnieuw ingesteld & internet is terug. Echter zoals je wellicht kan voorstellen had ik liever een permanente oplossing.

Gedurende die jaren ben ik 1x verhuist en het probleem heeft besloten mee te komen.  Ik werk via een router van telenet & wanneer ik mijn laptop met kabel hierop aansluit gaat alles goed. (uiteraard heb ik dit niet dagenlang geprobeerd) Aan mijn modem heb ik een powerline (met wifi) gekoppeld. Omdat ik initieel dacht dat het probleem hieraan lag heb ik onlangs een nieuw model gekocht. Momenteel werk ik met een Devolo dLan 1200+ Wifi, welke het tot nu toe al stukken beter doet dan mijn vorige TPLink. 

Via m'n TPLink powerline had ik trouwens ook geen toegang tot de instellingen, via het IP-adres, wat wel zou moeten lukken. Daarnaast lukte het ook niet om mijn draadloze printer te laten werken via m'n laptop (uiteraard zaten ze op hetzelfde netwerk). Dat lukt via m'n Devolo gelukkig allemaal wel!

Ook niet onbelangrijk -> Het probleem doet zich zowel op een Acer laptop & Macbook Pro als smartphones voor. 

Iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn? En hoe ik tot een permanente oplossing kan komen?

In bijlage staat er een uitdraai van ipconfig /all  . Deze uitdraai heb ik net genomen terwijl het probleem zich niet voor doet. (weet niet of dit belangrijk is)

Mochten jullie nog iets nodig hebben, let me know!

Bedankt!

ipconfig all.txt
      • Door robbymontana
        - Al maanden kamp ik hiermee, heel onregelmatig valt internet compleet weg terwijl verbinding met router ok lijkt. De ene keer na 5 seconden, de andere keer na een uur, dan weer na enkele weken. Valt geen lijn in te trekken
        - Zit aan mijn derde router. Iedere keer ik een andere installeer is het probleem voor onbepaalde tijd opgelost
        - TP link router + Belkin USB wifi op Windows 10
        - Reeds geprobeerd: de normale zaken zoals andere USB poortjes, heropstarten hardware, firewalls uitgezet, software geherinstalleerd, virusscan (leek het mee opgelost te zijn maar nu is het probleem weer terug), alleen noodzakelijke opstartprogramma's laten staan, etc.
        - Raar genoeg krijg ik hem iedere keer wel weer aan de praat door allerlei gekke dingen te proberen: bv combinatie van andere usb poort + herinstalleren driver + router heropstarten + ... Maar het probleem blijft en ik ben er iedere keer uren zoet mee.

Nog andere info nodig?
        Lijk me een probleem voor de echte kenners onder ons?

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.