Ga naar inhoud

Pc blokkeert


Kikix

Aanbevolen berichten

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren" via rechter muisklik op het starticoon.

Type hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:


net stop wuauserv
rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution\DataStore

rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution\Download
net start wuauserv

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad “C:\Windows\system32>” (zonder de aanhalingstekens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dag Droske,

 

Ik heb dit in het de normale modus gedaan, als dat mocht... ;-) 

 

Na : net stop wuauserv, krijg ik : windows update service wordt gestopt............

 

Nadat ik :  rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution\DataStore

heb ingetikt, krijg ik de melding : 

het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces word gebruikt

 

rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution\Download
net start wuauserv

heb ik dan nog niet gebruikt.

 

Wat nu ?

 

Groetjes,

K

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Kikix zei:

Ik heb dit in het de normale modus gedaan

Mogelijk begreep ik deze zin van jou verkeerd?

Droske vertelde van die dingen uit te voeren als adminstrator

en daarna vertelde jij dat je het 'in normale modus' gedaan had - wat ik verstond als via 'opdrachtprompt', maar dan nièt als administrator.

Daarom zei ik dat je het opnieuw moet proberen, maar dan opdrachtprompt als administrator deze keer.

 

Maar als ik je daarnet fout begreep en je deed het dus al als administrator, dan kan je mijn bericht gewoon vergeten. (en wachten tot Droske opnieuw langs komt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets drastischer dan.

 

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren" via rechter muisklik op het starticoon.

 

Type hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:


net stop wuauserv
rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution

net start wuauserv
 

 

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad “C:\Windows\system32>” (zonder de aanhalingstekens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info; ik ben nu in normale modus bezig en niet in de veilige.

Ik heb ook elke keer opdrachtprompt administrator gebruikt.

 

Nu krijg ik na :  rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution

volgende melding : 

het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces word gebruikt

en 

de map is niet leeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de computer op in de veilige modus.

 

Voer nu mijn eerste opdrachten opnieuw uit.

Deze dus:

 

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren" via rechter muisklik op het starticoon.

 

Type hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:


net stop wuauserv
rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution\DataStore

 

rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution\Download
net start wuauserv
 

 

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad “C:\Windows\system32>” (zonder de aanhalingstekens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt geen einde aan... :-)

Ik ben opgestart in veilige modus. De pc vroeg mijn paswoord op mijn account, na  net stop wuauserv krijg ik nu : Typ NET HELPMSG 2185 voor meer hulp.

Ben dan nog even verder gegaan en na  rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution\DataStore  krijg ik : het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Windows update service zal nog wel gestopt zijn sinds je vorige actie. Daarom de opdracht net  stop wuauserv nu even niet meer uitvoeren.

 

Opnieuw in de veilige modus:

 

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren" via rechter muisklik op het starticoon.

 

Type hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:


rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution
net start wuauserv
 

 

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad “C:\Windows\system32>” (zonder de aanhalingstekens)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.