Ga naar inhoud

Pc blokkeert


Kikix

Aanbevolen berichten

Bij het lezen is het mij niet duidelijk wat ik eerst moet downloaden; Live CD of Rufus ?

Moet ik Life CD via de browser downloaden (Cloud) of met Megasync, via mijn dochter haar pc veronderstel ik aangezien ik niet in mijn pc kan ?

Bij het opstarten van de Live CD/usb stick moet ik boot aanpassen in Bios, bij het opstarten. Ik vermoed dat ik eerst de Live CD/usb stick in mijn pc moet plaatsen ? Zo ver ben ik nog niet gegaan dus weet ik nog niet of ik Esc, F9, F10 of F12 moet gebruiken. Hebben jullie hier een idee van ? Of mag ik de vier mogelijkheden eens proberen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

7 minuten geleden, Kikix zei:

Bij het lezen is het mij niet duidelijk wat ik eerst moet downloaden; Live CD of Rufus ?

Beide downloaden door de links in die handleiding van Dasle aan te klikken. Volgorde maakt niet uit.

 

13 minuten geleden, Kikix zei:

via mijn dochter haar pc veronderstel ik aangezien ik niet in mijn pc kan ?

Via uw computer zal dat lastig zijn hé.;)

 

 

10 minuten geleden, Kikix zei:

Moet ik Life CD via de browser downloaden

Als je op een link klikt wordt die automatisch in je standaard browser geopend en kun je het bestand downloaden. Het komt dan in de downloadmap terecht (op de pc van je dochter...)

Het is ook via haar pc dat je die Windows 7 Live USB stik dan moeten maken met Rufus. Zie handleiding van Dasle. De beeldekes spreken voor zich.

 

16 minuten geleden, Kikix zei:

Bij het opstarten van de Live CD/usb stick moet ik boot aanpassen in Bios, bij het opstarten. Ik vermoed dat ik eerst de Live CD/usb stick in mijn pc moet plaatsen ?

Ja eerst die Win7 Live USB stick plaatsen in je defecte pc. Klik bij het opstarten op F8 om het opstartmenu te openen. Daarin selecteer je die USB stick en start er mee op.

 

Als je via F8 geen opstartmenu krijgt dan zul je de opstartvolgorde in de bios moeten veranderen. Ervaring mee?

Welke toets je moet indrukken bij de opstart om in de BIOS te geraken dat verschilt van pc tot pc. Meestal is dat de Delete-toets, maar het kan ook F2 zijn, enz.

Bij de opstart passeren er zwarte vensters, kijk eens rap onderaan. Als daar bv staat Press Delete to run Setup, dan is het voor u de Delete toets.

 

Ken je niemand in je omgeving die je daarbij kan helpen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.