Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zit met een vreemd probleempje.

Onlangs heb ik geprobeerd mijn audio drivers te update via de website van de fabrikant van mijn moederbord.

De driver zelf was in orde, maar er deed zich een probleem voor toen ik muziek in windows mediaplayer afspeelde, voor zover ik weet beperkt het probleem zich enkel tot deze speler.

Als ik dus via het geluid icoontje naar geluiden ga en dan naar afspelen ga en op de luidspreker klik kan ik daarnaast een volumemetertje zien. Als je muziek afspeel zie je dat sommige balkjes groen worden afhankelijk van het volume.  Bij de originele update bereikte dit nooit het maximale niveau, maar bij de nieuwe update zit het bijna meteen aan de limiet en als het dan de limiet bereikt klinkt de muziek dof, dit is meestal maar een seconden of maximaal 2 seconden dat het het kan horen, nadien daalt het volume weer een beetje, waarna het weer de hoogte in gaat en weer een doffe toon geeft.

Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Moet ik misschien ergens instelling wijzigen? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik deed het omdat ik in bepaalde nieuwe programma's problemen had met de audio, de ontwikkelaar zei me dat ik mijn audio driver moest updaten en inderdaad toen was het gedaan. Maar dan had ik elders problemen. 

Het probleem is ook al zet ik het op 90, dat hij nog steeds het maximale punt bereikt en dus een doffe toon maakt... 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.097
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    PatG
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door carambole
      Die gast speelt via Bleu thoot geluid af via zijn hifi rack. 't Geluid is belabberd zoals versterkt koptelefoon-geluid., weinig bass/treble.
      Onderwijl heeft die al  2 kl hifi racks gegeven, gekocht op de zwarte markt omdat het mss daar aan lag.
      Volgens mij zijn er instellingen die dat geluid begrenzen tot koptelefoon.
      Omdat ik zelf last van 2 maal mono bij Audacity heb ik dat goed gekregen na 1 week prullen,  en niet via de nieuwste driver of upgrades van de fabrikant.
      Is daar iemand bekend mee?
    • Door EvertPloeg
      Al tien jaar gebruik ik een Windows applicatie (Exact Audio Copy) om mijn eigen audio-cd's te converteren naar mp3-formaat. Ik heb een desktop met i7 Intel processor, ASUS moederbord, een Plextor BD-R PX-LB950SA speler en Windows 10. Ik start EAC, doe een audio-CD in de Plextor-speler en de audio nummers komen in het venster van EAC te staan. Vervolgens controleer ik de titels etc., kies ik de bestemmingsmap en start ik de conversie.
      Sinds vandaag is dit niet meer mogelijk. Zodra de audio nummers bij EAC in beeld komen, vliegt meteen de Windows verkenner er over heen, gooit de CD lade weer naar buiten, en toont de melding "Plaats een schijf in station E:" met een link met de titel "Hulp bij het selecteren van een schijf". Als ik op deze link klik, dan kom ik op de https://support.microsoft.com pagina terecht, maar ik kan daar (nog) niet iets vinden dat met bovenstaand probleem heeft te maken.
      Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? 
      Bij voorbaat hartelijk dank. Vriendelijke groet,
      Evert.
    • Door dreivilo47
      Ik dacht dat alle stuurprogramma's (drivers) up-to-date zijn als de laatste Windows Updates bijgewerkt worden.  Blijkbaar niet als ik ScanCircle uitvoer op m'n laptop.  Dan zijn er van 20 stuurprogramma's een nieuwere versie beschikbaar.

Via Apparaatbeheer (devmgmt.msc) kan je manueel een stuurprogramma bijwerken.  Dit is arbeidsintensief als je er enkele moet doen.
      Er is een snellere manier om dit te doen, nl. een driver updater tool.  Maar welke gratis tool is nu de beste?: Snappy Driver Installer, Driver Booster, DriverPack Solution, ...?

Of is er nog een andere manier in Windows 10 buiten Apparaatbeheer?
    • Door Jens Van den Nieuwenhuysen
      Hallo,

Van de ene op de andere dag besloot mijn USB headset (HyperX Cloud 2) zeer raar te doen. Er kwam namelijk niks anders uit dan zo'n statisch buzz / hum geluid (zie bijlage).

Ik weet niet hoe ik het probleem kan of moet omschrijven of anders had ik mijn eigen research reeds gedaan op het internet. Reeds heb ik wel enkele variabelen kunnen uitsluiten. Het ligt volgens mij niet aan de headset zelf want deze functioneert naar behoren op mijn laptop. De microfoon van mijn webcam werkt wel op mijn computer dus ik ben helemaal in de war.

Kent iemand dit probleem?

Mvg,
      Jens
      microphone_test.wav
    • Door Roybinhoed
      Goedemiddag,

Sinds afgelopen maandag speel ik mijn games (rainbow six siege, fortnite en World of Tanks) met een veel lagere fps. Eerst dacht ik dat mijn laptop (acer aspire vx5-591g nitro) door een Windows update overal mijn intel grafische kaart op in had gesteld, maar na wat controles bleek dit niet het geval. ik heb de drivers van mijn grafische kaart opnieuw geïnstalleerd. heeft niet geholpen. Vervolgens opnieuw geïnstalleerd maar dan via een schone installatie, weer niks. ik heb mijn laptop terug gezet naar fabrieksinstelling en er vervolgens een game weer op geprobeerd te runnen. nog steeds 20 fps ipv 60 fps. Ook nog even gekeken in de Nvidia configuratie scherm maar daar was ook niks raars. Ik heb het gevoel dat mijn laptop de intel grafische kaart pakt maar dat kan ik nergens terug vinden. 

Ik heb het gevoel alsof ik iets doms over het hoofd zie maar ik kan mij niks meer bedenken.

Heeft één van jullie misschien een idee?
  • Nieuwe aanmaken...