Ga naar inhoud

wordfile naar PDF


frankdebruijn2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Frank,

Heb je het probleem ook als je het document rechtstreeks vanuit word afdrukt?

Ik kan niet echt aan je uitleg aanuit maar hier is hoe het zou moeten:

  1. Maak een bestand of open het bestand dat u wilt opslaan.

  2. Klik in het menu Bestand op Opslaan als.

  3. Typ een naam voor het bestand in het vak Opslaan als.

  4. Klik in het snelmenu Indeling op PDF.

  5. Klik op Opslaan.

Laat je even weten of het heeft gewerkt aub?

Alvast bedankt!

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, frankdebruijn2 zei:

Er staat ergens een instelling niet goed ??

 

Wanneer je opslaat als pdf krijg je volgende opties:

Capture.PNG

 

Klik daar op standaard. Normaal zou het nu de juiste grootte moeten zijn!

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Frank,

 

Ik heb even een Windows 10 pc opgestart waar Microsoft Office Enterprise 2007 op staat, zodat ik wat plaatjes kan toevoegen.

Om een Word bestand op te slaan als PDF, klik je inderdaad op de Office knop > Opslaan als > PDF of XPS:

 

5851197266918-pdf_of_xps.png

 

Het volgende scherm ziet er dan zo uit:

 

585119f4b7341-Publiceren_als_PDF_of_XPS.

 

Achter 'Opslaan als' zal standaard al PDF staan. Je kiest de plaats waar je het bestand wilt opslaan en dan klik je op de knop Publiceren.

 

Bij jou gaat er blijkbaar wat mis. Nu is het standaard eigenlijk niet mogelijk om met Word 2007 een doc of docx bestand op te slaan als PDF bestand. Daar heb je een invoegtoepassing voor nodig. Soms krijg je die invoegtoepassing automatisch via Windows Update binnen, maar veel vaker moet je die invoegtoepassing zelf downloaden en installeren voordat een en  ander goed werkt.

 

De invoegtoepassing die ik bedoel, kun je hier downloaden: https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=7

Sluit Office 2007 af, download en installeer die invoegtoepassing en kijk of het opslaan als PDF daarna wel goed verloopt.

Wanneer je bij het installeren van die invoegtoepassing de melding krijgt dat die al aanwezig is, dan moet je kijken of er ook een mogelijkheid wordt geboden om die invoegtoepassing te repareren.

Ik zou zeggen: probeer het, want kwaad kan het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.