Ga naar inhoud

PC crasht regelmatig


jeff48

Aanbevolen berichten

Ik zie 2 programma's met een twijfelachtige reputatie.

Reimage Protector
OneSafe PC Cleaner

Kijk of je deze kan verwijderen via configuratiescherm - programma's.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
C:\ProgramData\Quotenamron;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
"AppInit_DLLs"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks];r
"{E54729E8-643D-4270-9D49-7389EA579090}"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks];r64
"{E54729E8-BB3D-4270-9D49-7389EA579090}"=-;r64
C:\Windows\SysWOW64\ezUPBHook64.dll;f
C:\Windows\SysWOW64\ezUPBHook32.dll;f
C:\ProgramData\Reimage Protector;fs
C:\Program Files\Reimage;fs
C:\rei;fs
C:\Windows\Reimage.ini;f
C:\Windows\system32\drivers\avgtpx64.sys;f
ReimageRealTimeProtector;s
Reimage Real Time Protector;s
C:\Users\Jef\AppData\Roaming\OneSafe PC Cleaner;fs
C:\Program Files (x86)\OneSafe PC Cleaner;fs
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren  om de tool te starten.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Na de scan krijg je de melding wachten op actie boven de voortgangsbalk.
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

AdwCleaner heeft ook nog een boel rotzooi opgeruimd.

 

Start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en klik vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

Hoe staat het nu met de crashes?

Komen ze nog zo veel voor?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig (meer kan ik niet zeggen) heb ik nog geen crash gezien.

Wat ik wel vreemd vind is dat wanneer ik onderaan op het icoon Google klik er een foutmelding verschijnt:  404. That's an error. the reqwestedURL/ was not found on the server. That's all we know.

Als ik dan op de bovenste taakbalk klik op Google dan is het in orde? Kun je ook dit probleem verhelpen?

 

Ook het probleem dat door Droske is aangehaald is niet verholpen.

 

Op ‎1‎/‎01‎/‎2017 om 13:01, droske zei:

Windows update is niet OK. Er zijn al sinds juli 2015 geen updates meer geïnstalleerd. Dat is het belangrijkste werkpunt.

 

 

Ik heb hierop geantwoord in het zesde bericht met een screenshot en verdere informatie: Nog steeds kan ik die instelling niet veranderen naar "Naar updates zoeken maar laat mij

bepalen of ik ze wil downloaden en instaleren". Kun je me ook daar verder mee helpen?

 

 

zo niet wil je me dan terug in contact brengen met Droske voor de nodige hulp bij het afstoffen van de binnenste onderdelen?

 

In elk geval bedankt en nog een fijne verderzetting van 2017.

 

Met vriendelijke groet,

Jef

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.