Ga naar inhoud

PC crasht regelmatig


jeff48

Aanbevolen berichten

Er werden 2 updates geïnstalleerd: Silverlight op 11/01/2017 (maar die werd handmatig geïnstalleerd, toch?) en op 08/01/2017 KB2999226 (zie hoger).

Ter zijde: firm-ware updates voor de printer zijn geconfigureerd zie knipsel1.

stand van zaken/problemen zie knipsel2.

 

De lekenvraag: hoe installeer ik zelf updates?

 

Firmware updates.PNG

Onderhoudscentrum.PNG

aangepast door jeff48
volgorde van de knipsels veranderde
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de firmware van je printer open je het venster zoals op de geplaatste afbeelding.

Klik op de knop Nu controleren.

Als er een update gevonden wordt, geef je toelating om die te installeren en volg dan verder de instructies die op het scherm verschijnen.

 

 

Voor de windows update gaan we het volgende proberen.

 

Download Windows Repair all in One
Even naar onder scrollen en klikken op wrepairaio1.jpg - Direct Download 
Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten 
Gebruikers van Vista en later: rechtsklik -> uitvoeren als Administrator. 
Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten. 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup
Daar klik je bij System Restore op Create
Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

wrepairaio2.png

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang. 

wrepairaio3.jpg

Erna klik je op Next
In het venster dat je dan ziet klik je open repairs

wrepairaio4.png

Zet enkel vinkjes bij de nummers 1, 10, 17, 19, 26 en 27
 
wrepairaio5.jpg

 

Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System. 
Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs. 

wrepairaio6.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Quite a sandwich.

 

Firmware is in orde.

Bij het uitwerken van Tweaking.com Windows Repair heb ik wellicht een of meerdere  fouten gemaakt: Ik had ik andere hoofding n.l.  V3 923 (free version).

Er waren ook 2 tabs met Direct Download. Ik heb beide gedownload maar bij de ene lukte dat niet bij de andere wel. Met diegene waarbij het wel lukte ben ik verder gegaan.

Ik heb het ook niet als administrator uitgevoerd. Ik wist niet waar Windows 7 stond ten opzicht van Vista en later. Ik had dat even kunnen uitvissen….maar heb dat eerlijkheidshalve niet gedaan. Sorry. Ik hoop niet dat dit een kapitale fout is?

 

De overige bewerkingen zijn naar m.i. goed gelukt zie daarvoor 2 bijgevoegde knipsels.

De instellingen voor het zoeken naar updates gebeuren nu automatisch.

 

Hij werk nu heel traag, blokkeert soms en doet vervelende bokkensprongen maar hij zoekt naar updates (heb die opdracht gegeven)?

 

Droske wees mij op het feit dat hij maar 50 updates kan downloaden. Dien ik dat te controleren en hoe?

 

Een vraagje hoelang word Windows 7 nog ondersteund vooraleer hij definitief verdwijnt. Er is mij nu reeds verschillende keren gevraagd om Windows 10 te installeren. Het icoontje staat reeds op het klembord. Begeleiden jullie die installatie, eventueel die op een later tijdstip?

 

Met vriendelijke groet,

Jef

 

BEPALEN HOE UPDATES WORDEN GEÏNSTALLEERDKnipsel.PNG

WINDOWS UPDATESKnipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎2‎/‎01‎/‎2017 om 12:00, droske zei:

Download de Windows Update-probleemoplosser voor Windows 8.1, Windows 8, en Windows 7 en voer deze uit.

 

Herstart de pc.

Ga naar Windows update / Instellingen 

Stel deze zo in.

 

Installeer de Meest recente Windows Update Agent.

Herstart de pc en laat hem minstens tot vanavond aan staan.

Van zodra er updates beschikbaar zijn wordt dat aan de hand van een icoontje in de taakbalk weergegeven. Opgelet, dat kan in eerste instantie verborgen zitten achte het kenmerkende ^ - teken. Sleep het dan naar de systeembalk zodat je het in het vervolg altijd snel opmerkt.

Belangrijk: In de huidige situatie is het van groot belang dat je nooit meer dan een 50 à 60 tal updates ter gelijkertijd laat downloaden en installeren. Geef ook eerst voorrang aan alles wat met .NET Framework te maken heeft.

Je zult bij dat updaten heel veel geduld moeten hebben want dat gaat meer dan een 24 uur duren vooraleer alles geïnstalleerd is.

 

"Belangrijk: In de huidige situatie is het van groot belang dat je nooit meer dan een 50 à 60 tal updates ter gelijkertijd laat downloaden en installeren".

 

Dat was mijn inspiratie. Ik zal de overige updates downloaden...

 

mvg - Jef

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, jeff48 zei:

"Belangrijk: In de huidige situatie is het van groot belang dat je nooit meer dan een 50 à 60 tal updates ter gelijkertijd laat downloaden en installeren".

 

Dat was mijn inspiratie. Ik zal de overige updates downloaden...

 

Dat is inderdaad ook aanbevelingswaardig maar de bedoeling is dat je dat in de hand houdt door Windows update in te stellen als "Laat mij bepalen of ik updates wil downloaden en installeren" i.p.v. op "Updates automatisch installeren (Aanbevolen)". Zo heb je de gelegenheid om de aangeboden updates met groepen van een vijftigtal te downloaden en installeren.

 

Maar ok, alles is nog goed afgelopen.

En hoe gedraagt de pc zich nu?

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.