Ga naar inhoud

Windows 10


Amonra

Aanbevolen berichten

Over Thunderbird:

 

Wanneer je een e-mail aan meerdere personen wilt versturen, kun je kiezen: je klikt ofwel op de knop Opstellen ofwel op de knop Adresboek:

 

589f3d2212822-Opstellen_en_adresboek.png

 

Welke methode jij het handigst vindt, moet jij zelf bepalen. Zelf kies ik altijd voor de knop Opstellen.

 

Via de knop Opstellen:

Klik op de knop Opstellen

Een venster met de naam 'Nieuw bericht: (geen onderwerp) zal dan geopend worden.

Klik op de lijn achter Aan: en typ de eerste letter van de geadresseerde.

Een lijst met e-mailadressen waar die getypte letter in voorkomt, zal getoond worden. Klik op de juiste persoon. Die zal dan automatisch ingevuld worden.

Druk daarna op de Enter-toets. Er zal dan een nieuwe regel Aan: worden aangemaakt. Klik achter Aan: op de nieuwe regel en typ de eerste of eerste 2 of 3 letters van de volgende geadresseerde in. Weer zal een lijst met namen getoond worden waarin die getypte letter(s) voorkomen. Kies de juiste persoon. Die zal weer automatisch ingevuld worden en druk zo nodig weer op de Enter-toets om nog een Aan: regel aan te maken.

Herhaal dat totdat je alle geadresseerden hebt ingevuld.

 

Via de knop Adresboek:

Deze optie zou ik kiezen wanneer ik aan meer dan 3 personen dezelfde mail zou willen sturen.

Klik op de knop Adresboek

Het adresboek wordt geopend.

Klik op de eerste contactpersoon aan wie jij die mail wilt gaan sturen.

Druk nu de linker Ctrl-toets in en houd die ingedrukt, terwijl je andere contactpersonen selecteert (aanklikt).

Heb je alle mensen geselecteerd aan wie je diezelfde mail wilt sturen, dan mag je de Ctrl-toets loslaten.

Klik dan met de rechter muisknop op één van de geselecteerde contactpersonen. In het contextmenu dat dan verschijnt klik je op Opstellen.

 

Ga er gewoon even mee oefenen en bepaal zelf welke methode jij het prettigs vindt.

 

Succes!

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Amonra zei:

Bijlage ,hoeveel Mb's maximaal mag het zijn in Thunderbird ?? In Win.Live Mail was dat 25Mb.

 

Volgens mij is dat niet afhankelijk van het gebruikte e-mailprogramma, maar van je internetprovider.

Voorbeeld: mijn provider is KPN. Een e-mail mag (inclusief bijlage) niet groter zijn dan 10 MB bij KPN.

Hoe groot mag dan de bijlage zijn die ik wil versturen? Niet 10 MB, ook niet 9 of 8 MB, maar hooguit 7 MB. Tijdens verzenden van een e-mail met bijlage 'groeit' die e-mail namelijk met ongeveer 30%.

Als test heb ik even een foto als bijlage naar mijn eigen e-mailadres gestuurd. De grootte van de foto is 1,51 MB. De e-mail werd echter 2,1 MB groot.

Hier vond ik een verklaring waarom de mail een stuk zwaarder is dan de bijlage: http://www.howtogeek.com/278737/why-is-the-size-of-my-email-larger-than-its-attached-files/

 

Wanneer jij met Windows Live Mail een e-mail met een maximale grootte van 25 MB mocht versturen van je provider, dan mag dat met Thunderbird ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok TxxxS

 Hoe zit het met deze vraag ????

het meerdere adressen plaatsen in Van : gaat maar tot 3 adressen. Volgens het selecteren in het in het adressen bestand met Ctrl  ingedrukt

lukt het niet met meer dan 3adressen Vreemd hoor,

Ik zou dit graag op gelost hebben want ik stuur vaak mails naar meer dan 3personen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt volgens mij niet wat jij schrijft. Ik heb zojuist een nieuw bericht opgesteld aan 6 contactpersonen via de eerste methode: dus via de knop Opstellen.

Het is het waar dat je maar  3 Aan: regels ziet:

 

58a1d91dd1f6c-Meer_dan_3_adressen.png

 

Maar kijk eens aan de rechter kant; daar zit een schuifbalk (de rode pijl in de afbeelding hierboven wijst naar die schuifbalk). Pak die eens beet met je muis en beweeg hem op en neer. Als ik dat doe, dan zie ik ook de andere 3 contactpersonen.

Dit wordt standaard zo gedaan om ruimte te besparen.

 

Het is overigens wel mogelijk om 10, 20 of nog meer Aan: regels te laten zien, maar dan houd je erg weinig ruimte over voor het vak waarin je het bericht zelf gaat typen.

Wil je meer dan 3 Aan: regels zien, dan moet je de muis verplaatsen naar de bovenste rand van het vak waarin je de e-mail zelf schrijft, totdat de muisaanwijzer verandert in een dubbele pijl. Op dat moment druk je de linker muisknop in en je houdt die ingedrukt terwijl je de muis naar beneden beweegt. Dan krijg je meer Aan: regels te zien:

 

58a1dbfeba731-Meer_geadresseerden_tonen.

 

In deze laatste afbeelding zie je alle 10 de geadresseerden. Maar het vak waarin je het bericht moet gaan typen wordt dan wel erg klein.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

H.Bedankt porrelaar; ik snap het nu en het werkt perfect. Nog een vraagje : er zit geen knip programma in Win.10 zodat ik een detail kan knippen en opslaan. Hoe kan ik die terug krijgen ??

op de pictogrammen van afbeeldingen mappen en Pps  staat geen afbeelding meer hoe krijg ik die er weer op??

Ik hoop dat je mij niet vervelend vind maar met zo'n nieuw programma tast ik soms in het duister en ben erg blij dat jullie mij uit de sores helpen.

amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het knipprogramma hoort gewoon in Windows 10 te zitten.

Klik op de knop Start. Dan zie je alle programma's in alfabetische volgorde:

 

58a325ea9ad9b-Knipprogramma.png

 

Klik op de map Accessoires. In die map zit het Knipprogramma.

Klik met de rechter muisknop op het knipprogramma > Klik dan op Meer > Kies dan Aan taakbalk vastmaken.

Het pictogram van het Knipprogramma staat dan permanent in de taakbalk. Dan heb je hem altijd paraat.

------------------------------------------

Een andere manier om programma's in Windows 10 te vinden is met het vergrootglas (= Zoeken in Windows) dat naast de knop Start staat:

Klik op het vergrootglas en typ dan: knip.

Klik met de rechter muisknop op het resultaat van die zoekopdracht: Knipprogramma, en kies dan 'Aan taakbalk vastmaken'.

 

Laat maar weten of het gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Amonra zei:

op de pictogrammen van afbeeldingen mappen en Pps  staat geen afbeelding meer hoe krijg ik die er weer op??

 

Dat zal liggen aan de weergave die je gekozen hebt in de Verkenner.

Open de Verkenner, ga naar de map Afbeeldingen en klik dan in de menubalk van de Verkenner op Beeld:

Zoals je zult zien heb je dan verschillende opties:

 

58a32a521a441-Verkenner_Beeld.png

 

Kies daar ofwel voor Tegels , Normale pictogrammen of voor Grote pictogrammen. Dan krijg je een pictogram met daarin een voorbeeld te zien.

Wanneer je zou kiezen voor Kleine pictogrammen of Lijst, dan wordt geen voorbeeldafbeelding weergegeven.

Extra grote pictogrammen kan ook, maar die zijn wel erg groot, vind ik. Gewoon even alle mogelijkheden uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een vraag; Ik had op de oude Pc een calender program "MindFul van Felitec" waar ik de verjaardagen in had staan .Die kan ik niet meer terug vinden alles geprobeerd ook via de Docking- Station de oude HD schijf, het oude  program geprobeerd maar nee hoor. Jammer want dan moet ik alles weer invoeren.

De 2de vraag is dat ik het oude versie van WindowsMoevieMaker ook niet meer kan vinden en het Nw.versie die ik heb gedownload een Trial versie blijkt te zijn .

 Ik heb steeds last van een PopUp die verschijnt .Hoe kan ik dit stoppen??

 Ik hoop dat je er wat op weet.

 

 amonra

Office.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.