Ga naar inhoud

geen internetverbinding na herinstallatie windows 7


idoru

Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoihoi...

 

Ik had even gebeld met HP zelf om het modelnummer maar hij wist niet echt waar ik het over had.

HIj vroeg toen waarom ik het nodig had... even uitgelegd en toen kreeg ik deze email met driver-download toegestuurd:

 

_________________________

Zoals besproken in ons telefoongesprek, stuur ik u hierbij de link naar de informatie. 

Dit zijn de gegevens van uw apparaat die wij hebben:
SN: 2CE0421L3L
PN WT289EA
Product description: P4520sUi337MQ5MX320MLNNCF33Ya ALL

Er is verder geen Model Nummer 


Realtek RTL8191SE 802.11b/g/n Wireless LAN Driver for Microsoft Windows:
http://h20565.www2.hp.com/hpsc/swd/public/detail?sp4ts.oid=4145199&swItemId=ob_102577_2&swEnvOid=4059

Als u hiermee Internet aan de praat krijgt, download dan de HP Support Assistant (HPSA)
Deze kunt u gebruiken om de rest van uw drivers binnen te halen.
U vindt deze op de volgende plek:

________________________________________________________________________________________

 

 

 Ik zal eerst even kijken waarin dit ^ resulteert (want zie nou je volgende instructie)

 

Later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de gegevens die HP je bezorgd heeft kom ik op dezelfde downloadpagina terecht dan waar ik eerder al de Realtek Media Card Reader Driver voor je vandaan heb gehaald.

 

Deze dus:

Op 25-1-2017 om 21:44, droske zei:

Klik HIER en klik op die webpagina op de blauwe knop Download. Sla het bestand sp47 66.exe op en voer het daarna uit.

Het vervelende is dat daar alle drivers voor de verschillende uitvoeringen een HP probook 4520s staan.

Ik had gehoopt aan de hand van het juiste modelnummer op een gefilterde pagina terecht te komen.

Nu worden er 12 netwerkdrivers aangeboden, waarvan bv al drie verschillende WiFi drivers. men moet dan nog te weten komen welke Wifi kaart nu precies in uw pc steekt.

 

HIER staan al je drivers.

 

Download HIER de HP Support Assistant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk op de Windows + R toets, typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

 

hardwareids.png

 

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: rechtsklik op de eerste regel en kies kopiëren, plak vervolgens deze gegevens in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

 

Nou, ik heb die drivers geinstalleerd, die van die HP-medewerker en nog die van jou die je later had toegevoegd Droske, maar ik kom er niet verder mee.Geen internetverbinding (ook niet na loskoppelen van modem/router niet).

 

Dasle, ik heb dat gedaan en dus die 1e regel gekopieerd (ik dacht dat er heel wat zou verschijnen, maar het was dus simpelweg een kopie van die regel);

 

apparaat 1) ACPI\HPQ0004

apparaat 2)   USB\VID_138A&PID_0007&REV_0072

Link naar reactie
Delen op andere sites

De - PCI Simple Communications-controller is blijkbaar ok want deze staat niet meer in je apparaatbeheer.

USB\VID_138A&PID_0007&REV_0072 is vermoed ik een fingerprint reader of een cardreader.

Download en installeer eens de Validity Fingerprint Sensor Driver van HP en installeer deze en meld nadien even of deze melding in je apparaatbeheer verdwenen is.

 

De vermelding ACPI\HPQ0004  ga ik nog voor je proberen uit te zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ACPI\HPQ0004 zou van HP 3D DriveGuard zijn, download HP 3D DriveGuard. en installeer deze driver.

Mogelijk is een herstart noodzakelijk en meld dan even of het onbekende apparaat verdwenen is uit je apparaatbeheer?

 

Denk dat deze drivers niet veel hebben uitgehaald om je internetverbinding werkend te krijgen, hoe is het daar mee gesteld?

Vermeld eens welke drivers je ondertussen allemaal hebt geïnstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nu zijn alle Uitroeptekens (!) dus inderdaad weg na installatie van die laatste ^. Helemaal schoon nu.

 

Internetverbinding probeer ik na elke geslaagde actie weer te krijgen, maar nee, lukt dus echt niet. Ook niet na steeds loskoppelen modem/router (+ m'n andere lap altijd eerst loskoppelen van internet ook)

 

Deze zijn geinstalleerd;

 

- Intel Chipset Installation Utility / sp46692
- Intel Management Engine Components Driver / sp46693
- Realtek Media Card Reader Driver / sp47066
- Validity Fingerprint Sensor Driver / sp47594
- HP 3D DriveGuard / sp45248
- Realtek RTL8191SE 802.11b/g/n Wireless LAN Driver for Microsoft Windows / sp52330

aangepast door idoru
Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk op de Windows + R toets, typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op je Wlan adapter en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

 

hardwareids.png

 

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: rechtsklik op de eerste regel en kies kopiëren, plak vervolgens deze gegevens in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.