Ga naar inhoud

deinstallatie Linux Mint


Aanbevolen berichten

Beste Hensyr,

 

Dank voor deze uitgebreide uitleg.  Helaas blijf ik in de problemen zitten. Ik heb de Linus partitie verwijderd en de vrijgekomen ruimte aan Ubuntu toegevoegd. De Ubuntu live cd die ik gebruikt heb, wil nu niet meer opstarten (zie bijlagen).  De Gparted cd start zonder problemen; mijn oude Ubuntu cd start ook, maar de pc wordt ontzettend traag; op de oude Ubuntu cd is natuurlijk nog steeds voorzien van de Linux partitie. Ik kan dus niet meer verder en overweeg de pc het raam uit te gooien. Kunt u me nog verder helpen?

DSC09453.JPG

DSC09454.JPG

DSC09452.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan ik u nog verder helpen, de weg is nog niet volledig afgelegd u dient nog een klein beetje verder te gaan tot het eindresultaat. Nog eventjes geduld!

 

Bedankt voor de screenshot.

 

Probeer nu op te starten met een live cd van Ubuntu en open een terminal venster.

Liefst met de live cd van Ubuntu.

Is die oude cd ook een live cd?

 

Belangrijkste is dat u in de terminal geraakt nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is prachtig nieuws beste Wob,

 

Nu kunnen we verder, klik helemaal bovenaan aan de linker kant op het icoontje met het Ubuntu embleem en typ in het zoekvenster Terminal en open die.

 

Ik ga hier ondertussen uw commando's opschrijven in een nieuw bericht.

Tot straks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat u een internet verbinding tot stand brengt.

Open de webbrowser en navigeer naar dit bericht.

 

Ga helemaal bovenaan links en klik op de zoeker (het eerste icoon links bovenaan) en zoek naar "screenshot" of "schermafdruk".

Ga ook op zoek naar "Gparted" en open deze

 

Maak een screenshot van de huidige partitietabel en post die hier in het bericht.

Ik wil weten of de partitie nog sda of sdb is geworden met de cd schijf in de computer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ongeveer al ruim 10 min te wachten op internetverbinding; zo is het nauwelijks te werken. Al deze berichten verstuur ik via mijn laptop die naast de probleem-pc staat. Kunnen we ook in de terminal werken zonder internetverbinding? Alle partities staan volgens mij nog op sda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok geen probleem.

 

Zorg dat u zeker bent dat de partities nog op sda staan met de cd in de cd-rom.

De eerste opdracht

 

Open een terminal venster en geef er het volgende commando in:

 

sudo mount /dev/sda7 /mnt

en druk op de enter toets

 

Weet je wat? Kopieer de opdracht naar een usb stick en plak het van daaruit in de terminal om fouten te voorkomen.

Vertel me wat de uitkomst daarvan is of maak een screenshot

 

aangepast door Hensyr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het gelukt om de eerste opdracht uit te voeren, geen foutmeldingen?

 

Dan mag u het volgende commando kopiëren en plakken in de terminal.

 

sudo mount --bind /dev /mnt/dev &&
sudo mount --bind /dev/pts /mnt/dev/pts &&
sudo mount --bind /proc /mnt/proc &&
sudo mount --bind /sys /mnt/sys

druk op de entertoets

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.