Ga naar inhoud

Hijackthis logje om na te kijken


Aanbevolen berichten

20 uren geleden, amazone zei:

Ik vind het raar dat er vaak staat "toegang geweigerd"

In je instructies staat niet dat je FRST.exe als administrator moet uitvoeren.

Dus dat kan toch de oorzaak niet zijn?

Waarschijnlijk toch wel want FRST moet wel als administrator uitgevoerd worden.

Dat is vermeld geweest bij het eerste gebruik van de tool maar werd nadien niet meer herhaald.

Een aantal zaken werd wel uitgevoerd en dus heb ik een nieuw fixlist bestand gamaakt.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is. In jouw geval is dat de map downloads.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

44 minuten geleden, amazone zei:

Misschien een domme vraag maar kan je niet in het register gewoon de map HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\ verwijderen???

Dat proberen we te doen maar het wil niet lukken met onze tools.

We kunnen ook niet nagaan of de fix werd uitgevoerd als admin.

 

Als zeerover het wil proberen via regedit om de sleutel van Avira te verwijderen, mag hij zijn gang gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even geprobeerd om de Avira map gewoon te verwijderen in het register maar dat lukte ook niet.

Ik kon in de PC kijken met Teamviewer en vond dat het qua snelheid toch wel meeviel.

Zeerover gaat voorlopig de Windows Updates niet doen en misschien een nieuwe PC kopen gezien de Updates binnenkort toch gestopt worden (zegt hij).

In het gesprek kwam ook ter sprake dat Internet Explorer niet meer werkte. Dat was inderdaad zo.

Ik heb Ie9 gedownloaded en geïnstalleerd.

Nu vraag ik mij af : kan het mislukken van Windows Update gelinkt zijn aan het feit dat Internet Explorer niet meer werkte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, amazone zei:

Nu vraag ik mij af : kan het mislukken van Windows Update gelinkt zijn aan het feit dat Internet Explorer niet meer werkte?

Daar kan ik geen duidelijk antwoord op geven maar van microsoft en windows kan je alles verwachten.

Werkt IE nu weer zoals het hoort?

 

 

14 uren geleden, amazone zei:

Net even geprobeerd om de Avira map gewoon te verwijderen in het register maar dat lukte ook niet.

Start de pc eens op in veilige modus en probeer dan laatste fixlist van FRST opnieuw uit te voeren of de map manueel te verwijderen uit het register.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zeerover is op verlof.

We zouden na zijn terugkeer verder zoeken.

Maar intussen wil mijn eigen Windows Vista ook niet meer updaten.

Het is een oude pc, die ik weinig gebruik. Laatste update op 11/1 was gelukt. Nu blijft hij weer zoeken.

Ik heb ook nog een Vista laptop. Die update wel nog.

Ik zal mij weer eens moeten verdiepen in het probleem maar ik heb momenteel geen tijd.

Ik kom hier zeker terug als we meer weten

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.