Ga naar inhoud

Windows 10 probleem Hijackthis logje ter controle


Aanbevolen berichten

Het gaat over een Dell laptop met Windows 8 , waar plots vanzelf Windows 10 is opgekomen.

Dat gaf geen problemen dus er werd zo verder mee gewerkt.

Plots (zo rond 27/1) werd hij heel traag.

Het probleem werd steeds erger.

Gisteren ben ik langs geweest. Je kon bijna niets doen. Oorzaak bleek een service "Wondershare Application Framework". Door die af te zetten kon ik weer aan het werk.

Een programma Wondershare heb ik niet gevonden.

Ik heb een aantal programma's weggehaald en dan de bijgevoegde Hijacklog (1) getrokken.

Het liep allemaal weer goed maar ik heb toch maar Malwarebytes laten lopen.

Dat resulteerde in een ongelooflijk aantal bedreigingen (allemaal PUP...) - Ik had een kopij van de malwarebites log naar mezelf verstuurd maar ik heb een leeg bestand dus die kan ik momenteel niet geven. Ik heb alles door Malwarebites in quarantaine laten zetten.

Daarna heb ik Hijacklog (2) getrokken.

Mijn eerste vraag is dus Hijacklog (2) na te kijken.

Het was intussen al laat en ik ben vertrokken zonder de laptop nog eens op te starten.

Ik had dat voordien al een tiental keer gedaan zonder problemen.

Nu blijkt de laptop vanmorgen niet meer op te kunnen starten omdat het Microsoft paswoord verkeerd zou zijn.

We hebben intussen via mijn pc hier het paswoord van de microsoft account gewijzigd maar het wordt niet aanvaard.

Zou dit veroorzaakt zijn door Malwarebites???? Ik vrees het.

De laptop is intussen onderweg naar mij.

Ik zou hem tegen morgenmiddag weer aan de praat moeten krijgen en opruimen

Graag hulp

hijackthis1.log

hijackthis2.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dringendste probleem is opgelost. De laptop start weer. Blijkbaar was er plots Querty toetsenbord en daardoor werd er dus steeds verkeerd paswoord getypt. Blijkbaar gebeurt het vaak dat het toetsenbord verandert in Querty zegt de eigenaar.

 

Ik heb nu de malwarebytes log - die voeg ik bij

Het gaat blijkbaar allemaal om PUP.Optional.Mindspark.

Het had mij erg verwonderd dat er op deze laptop veel virussen zouden staan want de gebruiker is niet echt iemand die speciale websites bezoekt.

Kunnen jullie hierover raad geven.

Zit nu in Malwarebytes quarantaine - wat verder te doen?

Waarom is dit allemaal op de laptop geraakt.

Hij werkt met betalende Mac Afee.

Ik werk met gratis Comodo - zit voortdurend op het internet te googelen en heb ooit hoogstens 2/3 Pup bestanden gehad

 

Malwarebytes.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen nog wat zaken verwijderd (foxit reader...) en McAfee verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (reden zie verder)

Ik stuur de laatste HijackThis en RSit logjes.

Nu verander ik niets meer tot jullie het nagekeken hebben.

Sorry als het een beetje verwarrend is. Ik kan spijtig genoeg de eerste berichten niet aanpassen.

hijackthis.log

log.txt

 

De reden waarom ik McAfee herinstalleerde: Ik zag in taakbeheer een ganse resem services waarvan een aantal met zelfde naam.

Ik dacht dat McAfee  op een of andere manier 2maal op pc geïnstalleerd was.

Echter na volledig verwijderen (ook met speciale tool) en weer installeren blijken die services er nog steeds te zijn.

Ik werk zelf met Comodo Internet Security en daar zie ik zoiets niet

aangepast door amazone
Link naar reactie
Delen op andere sites

De gevonden items bij malwarebytes zijn dus in quarantaine gezet. Dat is goed.

 

Heb je de gevonden items in AdwCleaner ook opgeruimd want daarvan is er geen logje.

Doe eventueel de scan met Adwcleaner opnieuw en klik na de scan ook op verwijderen (clean).

Voeg de logjes van AdwCleaner (AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt ) als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie Wabbit.

Neen ik heb Adw Cleaner niet laten opruimen.

Zal nu in pc van mijn broer op afstand moeten gaan want ik heb hem niet meer.

Heb je ook de Hijackthis en RSit logjes uit mijn laatste post kunnen bekijken?

Daar zitten veel "file missing" lijnen in - wat ik raar vond.

Zal nu proberen op zijn pc te geraken want zelf wil hij niets doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, amazone zei:

Daar zitten veel "file missing" lijnen in - wat ik raar vond.

Hijackthis kan niet zo goed overweg met 64 bits en dan krijg je lijnen met "file missing" zoals de onderstaande maar dat is niks om je zorgen te maken.

 

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe (file missing)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.

Ik vond het allemaal zo raar. Mijn broer doet met zijn laptop niet veel meer dan werken. Hij installeert ook zelden iets.

We begrijpen ook niet wat er nu gebeurd is.

Plots wilde de laptop geen stap meer vooruit.

Hij heeft betaald voor Next Day at Home service bij Dell. Ik had hem dus eerst daar contact mee laten opnemen.

Die hebben alles onderzocht en zeggen dat hardware OK is. Probleem ligt bij Windows zeggen ze.

Normaal koopt mijn broer zijn pc's in een winkel maar hij heeft op mijn aanraden die Dell gekocht dus nu moet ik hem uit de knoei helpen.

 

Het was een Windows 8 PC maar die is dus plots vanzelf naar Windows 10 gegaan.

Ik denk dat ik best eens een Cleane installatie van Windows zal doen.

Zoals in begin gezegd heb ik het probleem in feite redelijk vlug opgelost door de service Wondershare Application Framework op handmatig te zetten.

Maar ik heb geen idee waar die service bij hoort.

Jij?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.