Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

heb zonet eens proberen linux te installeren op mijn (windows 7) pc,maar het lukt niet.

input not supported verschijnt opeens op mijn scherm...daarna doet hij niets meer :-(

computer : acer aspire tc- 605

wie kan mij aub helpen?

 

grts clovis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een Acer Aspire TC-605 is toch een desktop pc? Klopt dat?

De melding "Input not supported" betekent doorgaans dat er een te hoge resolutie is ingesteld die niet kan worden weergegeven door je monitor.

Wat is het merk en de volledige typeaanduiding van je monitor? Want iedere monitor heeft een eigen native resolutie waarop die het beste werkt.

 

Om een lagere resolutie in te stellen (waarna je weer beeld krijgt), moet je de pc opstarten in veilige modus:

 

Quote

Als je je computer aanzet, krijg je eerst de BIOS te zien. Zodra de tekst verdwijnt, druk je de F8-toets in. Je krijgt dan een keuzemenu hoe je Windows wilt opstarten. Eén van de opties is "Veilige modus".
Zodra je in deze modus bent opgestart, kun je de videokaart zetten op 640x480.

Na opnieuw opstarten in de gewone modus zal de videokaart blijven staan op die 640x480, absoluut ontoereikend natuurlijk, maar daar gaat het nu niet om.
Als Windows is opgestart en jij bent aangemeld, kun je de instellingen naar de gewenste instellingen overzetten.

 

En wat ben jij eigenlijk van plan met Linux? Moet Linux Windows 7 geheel gaan vervangen of wil je Linux (welke distributie?) naast Windows 7 installeren, zodat je een dual boot systeem krijgt?

Als je voor het eerst wat wilt gaan experimenteren met Linux, dan zou ik je aanraden om voor 2 of 3 tientjes een oude pc op te scharrelen en daar een versie van Linux op te zetten. Als er dan wat fout gaat, is dat geen ramp.

Wanneer jij nu op de pc die je iedere dag gebruikt, Linux installeert en daarbij per ongeluk wat verkeerd doet, zodat je Windows 7 kwijtraakt, dan ben je mooi in de aap gelogeerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd een desktop pc.

monitor : model no : G226HQL version G226HQL Hbd

neen linux is geinstalleerd op mijn usb...geen nood hoor,want het is goed en correct geinstalleerd op mijn usb...alles verschijnt..ik hoor zelfs het welkomgeluidje van linuxmint( het moment om in te loggen in linux)...maar dan verschijnt " input not supported ".

daarbij ook op mijn dvd is hetzelfde liedje.

tja mijn oude pc is al naar het containerpark...want het nam nogal plaats in mijn appartement(je) :-)

 

grts clovis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de computer op in de live omgeving van Linux Mint

Bij het aftellen voor automatisch opstarten drukt u op een willekeurige toets

U krijgt een welkomst schermpje met mogelijkheden

Druk nu op de tab toets

U krijgt dan een tekst te zien die eindigt met quiet splash --

Typ daarin NOMODESET zodat de zin eindigt met quiet splash nomodeset en druk op enter

 

Lukt dit niet dan gaan we nog een stapje verder.

aangepast door Hensyr
Link naar reactie
Delen op andere sites

met alle beste wil...ik kom er niet in,met wat je omschrijft.

 

dat is wat op mijn scherm verschijnt:

-start linux mint 18.1 cinnamon 64 bit

- start linux mint 18.1 cinnamon 64 bit ( compatility mode)

- oem install ( for manufacturers)

- check the integrity of the medium

 

duw ik daar eerder voor dit verschijnt op esc...verschijnt er...

 

minimal bash- lke line editing is supported for the first word, TAB lists possible command completions.

anywhere else TAB lists possible device or file completions.

 

grub>

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk naar deze afbeelding:

 

58c7f8fb2f364_linuxmintstartscreen1.thumb.png.7a26c32961309c2ca7f321a1a383f58e.png

 

Druk op de tab toets om opties te schrijven.

Hebt u die mogelijkheid dan niet?

 

De tab toets is de toets met de twee tegenoverliggende pijltjes

 

58c7faee86361_toetstab1.thumb.png.f757eadc7d5df332548504c4acca7d6c.png

 

Als u de tab toets hebt ingedrukt krijgt u dit te zien:

 

58c7fc83325d6_linuxmintstartscreen21024pixels.thumb.png.ab32266093df847723b8a47c6e7962b6.png

 

Doe dan de twee streepjes weg en zet er nomodeset achter en druk op enter

 

58c7fcc82d447_linuxmintstartscreen31024pixels.thumb.png.3de99364e788ed838bdc4556ecf66b6c.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok linux mint start ik vanaf mijn usb.

ik zie inderdaad na tab.....initrd.LZ splash-- maar geen Quit !!!!

als ik nomodeset typ erna en druk op enter...verschijnt het linuxlogo...maar dan is het probeem er terug...input no supported.

(ik hoor duidelijk dat linux aanslaat op de startpagina).

 

grts clovis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.