Ga naar inhoud
Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Nieuwe Layout
De PC Helpforum heeft een nieuw thema/layout sinds 23 augustus. Meer info.

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

Aanbevolen berichten

• Topicstarter
  • iets zegt me,dat het idd dit is..maar kan je een tip geven hoe ik het jou zeker kan bevestigen? met een progje ofzo?

grts clovis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

U kunt hardinfo installeren met het volgende commando:

sudo apt-get install hardinfo

U kunt het na installatie terugvinden als System Profiler

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  • Geplaatst: (aangepast)
    Op 17/3/2017 om 18:18, Hensyr zei:

Hoi beste Clovis,

Nu kunt u beginnen installeren.

Na het installeren zult u terug niet in de grafische omgeving komen wanneer u opstart.

Maar dat gaan we dan oplossen als volgt:

Start de computer op tot in de grub.

Met de pijltjes toetsen ga je naar: Linux Mint 18.1 Serena om te selecteren en druk dan op de E toets om deze selectie te beschrijven.

U krijgt een zwart scherm te zien met een witte kader en een hoopje tekst.

Verzet de cursor met de pijltjes toetsen naar beneden tot u aan de lijn bent aangekomen: linux /boot/vmlinuz-4.4.0-59-generic root....blablabla ....en eindigt op ro quit splash $vt-handoff

Ga nu met de pijltjes toetsen naar rechts en verwijder $vt-handoff

Schrijf in de plaats daarvan nomodeset

Druk nu op de toetsencombinatie Ctrl en X

Als dit gelukt is geeft u mij een seintje

hm lukt mij niet echt...ik geraak tot hier.

Screenshot from 2017-03-17 17-02-46.png

aangepast door clovis

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  • gelieve niet te panikeren indien je niks hoort...heb nogal weinig tijd de laatste tijd :-(

ik ga ZEKER eens verder kijken als ik wat tijd heb.

grts clovis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  • het is gelukt...linux is geinstalleerd op mijn externe harde schijf !!!!!! moet wel eerlijk toegeven dat ikzelf dit niet gedaan heb...maar iemand met meer ervaring :-)

nu ik heb toch iets bijgeleerd...dank u Hensyr voor je hulp en geduld !!!

grts clovis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!