Ga naar inhoud

woord random zoeken


sersac

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist ter conrole het bestand uit mijn vorig bericht gedownload en getest en er is niks mis mee.

Je moet ook niets zelf leegmaken!

Als je het bestand opent zie je in C5 roos staan en in D5 de vertaling ervan.

Als je 1 x op de knop klikt moet er in C5 een  nieuw woord verschijnen en moeten D5 en E5 leeg zijn.

Dan typ je in D5 de vertaling en na drukken op Enter zie je in E5 of het juist is.

Welke versie van Excel gebruik je?

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Misschien staat bij jou in Excel ingesteld dat het uitvoeren van macro's niet is toegestaan, dat is het meest waarschijnlijk.

Als dat zo is verschijnt er boven de cellen een gele band met een bericht, waarin je kunt klikken om het uitvoeren van macro's alsnog toe te staan.

Daarna via "Bestand" - "Opties" - "Vertrouwenscentrum" instellen dat het uitvoeren van macro's permanent moet worden toegestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open Office is geen Microsoft Office.

Vooral wat het uitvoeren van macro's betreft, kan dat problemen geven.

Ik zal dat in "Open"- of "Libre Office" eens bekijken, maar dat zal pas vanavond zijn.

Vooralsnog geef ik je niet veel hoop daarin en ik ga er ook geen uren meer mee bezig zijn.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond volgende éénvoudige maar in het gebruik wel omslachtigere en minder elegante WOORDEN ZOEKEN.xlsWOORDEN ZOEKEN.xlsoplossing op een internetsite.

Een voorbeeld vindt je in bijlage.

Van A1-An noteer je de at random te genereren woorden.

In B7 noteer je de formule: =INDEX(A1:An;GEHEEL(n*ASELECT()+1);1)

Door op F9 te duwen wordt een random woord uit je lijst geselecteerd – opnieuw op F9 duwen selecteert een ander woord.

Met mijn 'Word' database + de functie 'Zoeken en vervangen' bij de hand kan ik zien of de vertaling van het gegenereerde woord correct is.

Bedankt voor je tijd en moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.