Ga naar inhoud

Geen ethernet verbinding


Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Ik heb sinds enkele dagen problemen met mijn ethernet verbinding van mijn laptop.

De ethernet kabel heb ik getest via een andere pc en die doet het goed, modem heb ik verschillende keren uit/aan gezet wat geen ander resultaat opleverde.

 

Wanneer ik de kabel verbindt met mijn laptop probeert deze het netwerk te identificeren, dit lukt niet waardoor die vervolgens de melding "geen netwerkkabel verbonden" geeft. deze loop blijft zich herhalen voor een bepaalde tijd tot wanneer hij volgende informatie geeft in het netwerkcentrum: (zie foto's in bijlage). Soms geeft hij deze info ook niet en stopt mijn laptop met zoeken naar dit netwerk?


Probeer ik de windows probleem vaststelling software dan start de vooraf beschreven lus opnieuw.

Het resultaat zegt dat er geen netwerkkabel verbonden is, terwijl dit wel zo is. klik ik verder dan geeft hij als alternatief dat ethernet geen geldige ip configuratie heeft.

 

via CMD (run as administrator) krijg ik volgende info voor ipconfig:

 

Ethernet adapter Ethernet:

   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::bcd2:a515:41b6:5bec%14
   Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.91.236
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
   Default Gateway . . . . . . . . . :

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

   Connection-specific DNS Suffix  . : home
   IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2a02:1812:2509:a400:fdb6:1744:a438:871a
   Temporary IPv6 Address. . . . . . : 2a02:1812:2509:a400:70f4:75b8:22c2:9a4b
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::fdb6:1744:a438:871a%6
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.240
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::5e35:3bff:fec0:89b5%6
                                       192.168.0.1

 

Malware en virus check heb ik reeds gedaan en levert geen oplossing.

Ik heb als bijlage nog wat extra informatie meegegeven die waarschijnlijk nuttig is.

 

Wifi doet het zonder problemen, echter doordat ik op het 2de verdiep werk is de wifi verbinding slecht en is de enige oplossing via kabel.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen,

alvast bedankt,

Dieter

26e2d21074256a93eea3e14dcd210bcb.png

a4ebd6f27666c6e025c1aba439cfa83a.png

f3ef55aaf8a06d9b80b6ee89eefe1c38.png

320a738a7ddbedc1073f03aa6d8798f5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wijzig het Openbaar netwerk naar een Particulier netwerk.

 

Klik met de rechter muisknop op het netwerkicoontje in de systeembalk aan de klok en klik op Netwerkcentrum openen.

Klik nu in de linker benedenhoek op Thuisgroep.

Klik op Andere netwerklocatie en vervolgens op Ja.

Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je stappen gevolgt, echter krijg ik "andere netwerklocatie" niet te zien. Zie foto voor meer info.

 

Als ik met wifi verbind, zie ik dit ook niet direct staan. Die waarschuwing verdwijnt dan wel en daar staat dan wat tekst. 

 

Ik heb de thuisgroep pas ingesteld nadat ik die problemen al had, mocht dit helpvol zijn.

20170403_131339.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, droske zei:

Verwijder de computer uit de thuisgroep.

Is dat gelukt?

 

22 minuten geleden, dvdoorss zei:

Ik heb op 2 verschillende manieren geprobeert om het netwerk te veranderen naar een particulier netwerk maar de optie komt gewoon niet tevoorschijn.

Welke manieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De computer zit niet meer in de thuisgroep, dat is dus gelukt.

Ow, ik merk nu op dat het netwerk wel een particulier netwerk is; echter heb ik nog steeds geen internettoegang. 

 

ter info, zo heb ik het in een particulier netwerk gestoken:

windows toets + R

secpol.msc

beleidsregels voor Network List Manager en daar heb ik de 1ste drie opties handmatig naar particulier netwerk gezet (zie foto).

657ae0dbb4987d9c9a22fd00d87413d2.png

06c10c34b38fd28b46f04fe5a6dbe615.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.