Ga naar inhoud

Processor en moederbord soms 90°


Gast

Aanbevolen berichten

Deze optie heb ik al zien staan daarstraks! Ik ga deze uitvoeren na dat ik alle andere mensen heb geholpen op dit forum (binnen een 10 minuutjes dus)

mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het resultaat: :(

de temperatuur is maar 10° gezakt en de kloksnelheid staat nog steeds hetzelfde :(

Hierbij wat ik heb gedaan:

1. ik ging naar de BIOS naar het tab save & exit en selecteerde daar load optimized settings en drukte op enter.

IMG_20170406_133442.thumb.jpg.e2ea35403185982b3ff8b25802d427cc.jpg

2. ik bevestigde  door op enter te drukken.

IMG_20170406_133453.thumb.jpg.cd3cc9b5e82c63276c54c00718f3979a.jpg

3. ik ging terug naar het tab main om te kijken of de kloksnelheid veranderd was.

IMG_20170406_133521.thumb.jpg.b58c1fe0f68854ecb8b9558da7a142fa.jpg

4. ik drukte op f10 om op te slaan en door te gaan.

(hier heb ik geen screen van genomen)

 

hierbij een nieuw speccy logje:

http://speccy.piriform.com/results/QPm1mL52HDtOHEpxZourHH1

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk even mee..

Het lijkt mij dat Jonas zjn processor niet zelf overclocked heeft.

Hij heeft deze processor: i5 6267u. En hier vind je de eigenschappen van die processor: https://ark.intel.com/nl/products/91166/Intel-Core-i5-6267U-Processor-4M-Cache-up-to-3_30-GHz

 

De basisfrequentie is 2,90 GHz.

De maximale Turbofrequentie (dankzij Intel Turbo Boost technologie) is 3,30 GHz.

Turbo Boost hoort alleen ingeschakeld te worden wanneer dat nodig is, dus wanneer de processor hard aan de slag moet. De vraag is nu waarom Turbo Boost in beide Speccy's ingeschakeld is. Waarmee is jouw laptop zo hard bezig op dat moment?

 

Misschien komt dat door Windows Update? Het viel me op dat KB4015438 (Cumulatieve update voor Windows 10) al 19 keer mislukt is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik zien waarom die mislukt is?

zelf denk ik dat het komt doordat ik tijdelijk via TelenetWiFree werk. Een redelijk traag netwerk dat soms wel eens durft wegvallen.

Nu ben ik deze handmatig aan het installeren.

Klein vraagje,

is het normaal dat deze update mijn pc zo hard vertraadg tijdens het downloaden ervan?

Hierbij een screen:

Knipsel.thumb.PNG.8b24d5a22fa1502ae899800766fee252.PNG

aangepast door jonasthegamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat die update nu eindelijk voltooid is. Maar de temperatuur van je processor is nog erg hoog. De maximale temperatuur voor de Intel Core i5 6267u is 100 graden, maar daar kwam jij al gevaarlijk dichtbij.

Een enkele keer zit Speccy er helemaal naast wat de temperatuur betreft. Je zou de temperatuur van je processor daarom kunnen controleren met een tweede programma: HWiNFO64: https://www.hwinfo.com/download.php

HWiNFO is gratis. Kies de 64 bit versie. Je kunt zelf kiezen of je de portable versie neemt of de versie die je moet installeren.

Dubbelklik op HWiNFO om het programma te starten. Zet een vinkje voor 'Sensors-only' en klik op Run.

In Speccy klik je links op Processor.

Je zorgt er dan voor dat beide programma's op je monitor netjes naast elkaar staan.

Ik heb op mijn desktop pc beide programma's laten draaien en de temperaturen komen in beide programma's aardig overeen:

 

58e76cf2b5ab1-temperaturen_processor.png

 

Speccy geeft alleen de huidige temperaturen, en die zie je waarschijnlijk steeds iets veranderen. HWiNFO geeft ook de maximale temperatuur die bereikt is. Om de meetresultaten goed te kunnen vergelijken moet je bij HWiNFO kijken onder Current (= huidige temperatuur).

Wanneer de temperaturen in HWiNFO ook zo hoog zijn, dan moet daar wat aan gedaan worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een screen.,

tja, er zal toch een mirakel moeten gebeuren!

maar ja ik weet dat PCH volgens dit principe werkt:

Een wonder doen we meteen, mirakels duren iets langer en  op verzoek kunnen we nog toveren ook!

4.thumb.PNG.0999938b803349fd4e40956025066ac2.PNG

 

aangepast door jonasthegamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde temperaturen, met zelfs een maximum temperatuur van 96 graden voor kern #1. Dat is niet zo mooi.

 

Je zou nog kunnen kijken in Taakbeheer.

Rechter muisklik op een lege plek in de taakbalk > kies Taakbeheer.

Klik, indien nodig, links onderaan op 'Meer details'.

Het tabblad Processen moet openstaan.

Klik dan op Processor. Daardoor komen de processen die de processor het meest belasten, bovenaan te staan.

Maak met het knipprogramma een knipsel van het bovenste gedeelte, zodat we goed kunnen zien welk proces of welke processen voor een hoog processorgebruik zorgen.

Zoiets dus:

 

58e774f3cc285-2017-04-07_13_09_57-Taakbe

 

Ik had hier Thunderbird, Firefox (met 9 tabbladen), Taakbeheer en de Verkenner open staan, en toch was het processorgebruik slechts 6%. Ik ben benieuwd naar jouw plaatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.