Ga naar inhoud

Geen rechten om bestanden te verwijderen

Aanbevolen berichten

Sinds twee weken een nieuwe laptop, HP omen met windows 10. Ik had steam gedownload en via steam een spel gekocht. Omdat er problemen waren met het geluid van het spel wilde ik dit spel verwijderen en opnieuw downloaden en installeren. Gaandeweg merkte ik dat bepaalde bestanden niet verwijderd worden. Bij nader onderzoek krijg ik de melding dat ik geen rechten heb om die bestanden te verwijderen, terwijl ik maar één account heb op deze laptop en dit account is uiteraard admin. Nu probeerde ik steam in zijn geheel te verwijderen maar ook dan blijven er bestanden achter. Ik krijg dezelfde meldingen als ik deze probeer te openen/verwijderen: "C:\Program Files\blablabla is niet toegankelijk. Toegang geweigerd". Soms komt er een andere melding: "U bent niet gemachtigd om deze bestanden te verwijderen".

Zeer frustrerend aangezien er enkel één account op deze laptop zit...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Installeer Steam opnieuw en verwijder het nadien opnieuw. Doe dat via de reguliere manier, dus via Apps en onderdelen en zeker niet via Program Files!!!

Kijk vooraf eens via taakbeheer de lopende processen in. Als Steam daar tussen staat, klik er dan met de RE muisknop op en kies Beëindigen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan steam niet opnieuw installeren omdat de destination folder leeg moet zijn. Maar die leeg maken lukt dus niet. Zo vreemd dat het enige account op deze laptop schijnbaar niet genoeg rechter heeft om een paar bestanden te verwijderen...

Nu steam maar installeren in een nieuwe map (steam2 o.i.d.) en dan alsnog weer verwijderen? Dan vrees ik dat die eerste map alsnog niet compleet verwijderd wordt.

Overigens bedankt voor uw snelle antwoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.074
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Raphael Lanneau
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door HarrieH
      Mijn avast wil opeens niet meer starten. Bij het uitproberen van onder delen ervan , start snelle scan, komt de mededeling "eindpunttoewijzer heeft geen eindpunten meer"
      beschikbaar'.

In de services staat avast op uit en als ik het daar aan wil zetten krijg ik de mededeling dat ik niet over de rechten beschik. Bij meerdere services blijkt dit ook het geval te zijn. Terwijl alles wel naar behoren geinstalleerd lijkt te zijn.
      Ik gebruik windows 8.1. Een account met beheerdersrechten. Laptop van asus. u500v. ssd 256gb

Geschiedenis die misschien van belang kan zijn: probleem ontstond bij het verhelpen van een blauw scherm, dat leek te ontstaan bij updates van asus-elementen, waaronder live update van asus en asus webstorage. De mededeling op het blauwe scherm was een ogenblik geduld alstublieft. Achter en rond het blauwe scherm was wel een smalle rand van  het buraublad zicht baar. Geopende programma's bleven achter het blauwe scherm zitten. In veilige modus verdween het blauwe scherm. 
      tot 2x toe was het scherm even verdwenen, maar keerde bij opnieuw  opstarten terug. De eerste keer lostte ik het op door een herstelpunt te gebruiken. Maar het keerde toch na een paar keer opnieuw opstarten terug. Bij het volgende blauwe scherm bleek er geen bruikbaar herstelpunt meer te vinden. Er was er nog 1 die niet meer goed werkte en werd afgebroken. De laatste keer dat het verdween werd een mededeling van one-drive update leesbaar in het blauwe scherm. 

Om te kijken wat er aan de hand was heb ik advanced systeem care free 8 scan gedraaid en daarin ook gekeken naar de services en opstartprogramma's. Waar ik ontdekte dat avast en andere programmaonderdelen van windows niet meer gestart kunnen worden door gebrek aan rechten, terwijl ik die rechten volgens mijn account wel heb.

Op dit moment draait ook een scan--tergend langzaam, van housecall van trend-micro.Kortom er lijkt meer aan de hand dan 1 probleem, maar de 1e vraag is: hoe werkt het met die eindpunten die niet zichtbaar zijn? Op avast kan ik in de fora daar niets over vinden.
    • Door doodles
      Ik heb win 7 draaien op mijn laptop.
      Laatst had ik een trojan, die inmiddels weg is.
      Sindsdien krijg ik geen toegang meer op de c schijf.
      ook mijn gebruikersaccount is weg, ik heb alleen de admin account nog draaien.
      Snap niet wat er gebeurt is.
      Is er nog hoop ? of toch maar verse install ?
      groeten
    • Door schooleks
      kan ik op het locale admin acc mezelf domein admin maken zonder een ander acc nodig te hebben?
      windows server 2008
    • Gast Blaugrana
      Door Gast Blaugrana
      Hallo,
      Ik wil een dll file kopieren die staat op een ISO-file die ik gemount heb met Daemon Tools. Nu moet ik die file kopieren naar mijn D-schijf maar nu zegt ie dat ik niet gemachtigd ben om die bewerking uit te voeren.
      Normaal ben ik admin van mijn systeem.
      Iemand die hier een antwoord op heeft?
      mvg, Blaugrana
    • Door Jordy1471
      Ik heb een Medion Laptop van de Aldi maar ik heb geen Admin acc meer en ik geraak niet meer in veilige modus
  • Nieuwe aanmaken...