Ga naar inhoud

Laptop werkt traag. Besmet?


Aanbevolen berichten

Beste helpers,

 

Mijn laptop aspire 8735ZG, intel Pentium ,T4400 2,2 GHz,800Mhz
nvidia geforce G210, 4Gb memory 640 Gb hdd met windows 7 is sinds enige tijd erg traag geworden.

 

ik heb een scan  + Clean uitgevoerd met adwCleaner, dat heeft niet zo veel geholpen.

Na het lezen van verschillende topics hier heb ik een scan gemaakt met Farbar.

Hier heb ik wel jullie hulp bij nodig om het log te controleren.

 

Beide logs in bijlage.

Alvast heel erg bedankt voor jullie werk en inspanning.  Dit wordt erg gewaardeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Beerke10

 

AdwCleaner[C1].txt

FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel meer mensen die dezelfde hardware en gelijkaardige software gebruiken, maar dat is normaal.

Als jij niet rd bent, is er geen probleem.

 

10 uren geleden, Beerke10 zei:

In mijn vorige post vindt je ook mijn log van farbar recovery Scan Tool, FRST.txt

 

heb je meer info nodig?

Heb je ook het bestand addition.txt?

Kan je dat dan ook even toevoegen want dat hebben we ook nodig voor een grondige analyse.

Als je dit bestand niet hebt, voer dan de scan met farbar opnieuw uit.

 

Gebruik je echt amazon of is dit iets wat zich zonder je medeweten in je browser heeft genesteld?

In het laatste geval kan je via configuratiescherm - programma's proberen om alles van amazon te verwijderen.

Doe daarna een nieuwe scan met FARBAR en voeg de bestandjes FRST.txt en Addition.txt als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Ik zie ook dat je het programma AutoKMS gebruikt (hebt).

Waarom was dat, als ik vragen mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit,

 

fijn je te ontmoeten, en heel erg blij met de positieve feedback :)

 

Die Amazon is er waarschijnlijk ingeslopen bij een aankoop.
Ik zie bij "programma's verwijderen" niets van Amazon.
Wel iets van Freizeitkarte Bel (ausgabe 17.01) van 17/2017. Ik doe het nodige om alles van Amazon te verwijderen.
Wat is autoKMS? Is dat er rond 14/4 ingeslopen?
 
In bijlage "addition.txt" van dezelfde datum als FRST.txt
 
Hartelijk dank voor de hulp.
 
Met vriendelijke groeten,
 
Theo
 

Addition.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink alle aangeboden extra's uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is helaas niet wat gevraagd werd :(

 

De fix werd niet (correct) uitegvoerd met als gevolg dat er nog niets gefixt werd.

Best is om de bestanden FRST64.exe en fixlist.txt op het bureaublad te plaatsen en dan de fix te starten.

 

Na de fix moet de pc herstarten en daarna kan je het bestand fixlog.txt als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.