Ga naar inhoud

Foto's op sd kaartje smartphone


Francois51

Aanbevolen berichten

Beste forum gebruikers,

 

Ik heb een probleem met foto's en filmpjes die op mijn micro sd kaartje staan uit mijn smartphone. Veel foto' zijn beschadigd , vertonen halve beelden en de rest is in kleur ! kleuren varrierend in alle kleuren van de regenboog, zowel als ik de foto's wil bezien via een kabeltje naar de laptop of kaartje in een adapter dat ik dan plaats in de laptop. Dus we beginnen met sd kaartje in de laptop ...een deel van de foto's zijn in orde , andere geven gewoon een vol gekleurd vlak ( dus geen foto ) als ik daar op klik dan krijg ik even in een flits ( 1-2 seconden ) de foto te zien en dan weer het volledige gekleurde vlak .Sommige geven een foto en klik ik daar op ....dan krijg ik een halve foto , dus het beeld  en de helft is een gekleurd vlak , soms ook een volledig geleurd vlak.

 

wat zou dit kunnen zijn of bestaat er iets om het kaartje te herstellen?  als ik via verkenner naar het kaartje ga en kies voor eigenschappen en herstellen...dan doet deze een scan en geeft de melding dat er geen probleem is , er is dus wel degelijk een probleem !!

 

grt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Francois51,

 

Dat klinkt niet best en best balen. Ik ben bang dat je foto's beschadigd zijn en niet meer te herstellen. Heb je dit ook  wanneer je je kaartje rechtstreeks in de computer steekt?

Er bestaan programma's om gewiste foto's terug te halen. Ik gebruik zelf vaak Recuva om mensen blij te maken waanbij bestanden of foto's "verdwenen" zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

met recuva heb ik het 2 keer geprobeerd ,maar zonder resultaat

 

dan heb ik Stellar Phoenix  Photo Recovery geprobeerd ,maar de procedure nog niet volledig afgerond ...omdat het zo veel tijd in beslag neemt en dat ook de laptop zal moeten blijven opstaan tijdens de nacht .Ik had dus Stellar Phoenix opgestart 'smorgens rond 9:30  en 'savonds rond 23:00  gaf hij een resterende tijd aan van meer dan 24 uur !!

 

grt,

 

francois

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is pittig. Bij Recuva heb je een snelle scan. deze pakt vaak al heel wat er uit. Recuva heeft ook een zogenaamde diepe scan. Die duurt ook wel aardig lang. Heb nu een schijf draaien waarvan Recuva nog 11 uur aan geeft. Maar dat is nog steeds korten dan de 24-uurs race bij jou :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik probeer het volgende week zeker terug , met die Stellar dan , met recuva heeft het denkelijk geen zin meer ...ik zie geen verandering ,ook nog steeds die verkleuring dan , m.a.w. een gekleurd vlak i.p.v. een foto en als je er op klikt , dan zie je soms in een flits de foto !!  toch geeft recuva geen fout aan.

Heeft het nu te maken met de Acer smartphone ik weet het niet , ik heb een Acer liquid zest . Vreemd  is nu ook dat mijn dochter alle foto's kwijt is op het sd kaartje , ook een Acer een acer z520 . hier is het zelfs zo , da hij het kaartje gewoon niet meer ziet .Vandaag was ze hier en ik heb het kaartje in mijn laptop gestoken ...laptop ziet het niet !!!

 

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij beide wel via het menu het kaartje laten ontkoppelen voordat je het uit het apparaat haalde?

Daarnaast komt het wel vaker voor dat een kaartje uit een telefoon rechtstreeks in een pc of laptop niet gezien wordt. Wat gebeurd er als je de telefoon met kabel aan de pc of laptop hangt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto's van mij verdwenen en veranderden terwijl de kaart in de smartphone zat , om bv foto's via de pc te bekijken en over te zetten haal ik de kaart er NIET uit ...gewoon kabeltje aan de smartphone en dan in de USB laptop ...en dan via verkenner

 

bij de dochter waren de foto's op een bepaald moment NIET meer te zien , de smartphone herkende ook de sd kaart niet meer en de kaart werd er niet uitgehaald ,dus foto's weg .Dan heb ik er de kaart uitgehaald en via een adaptor in het kaartslotje van de laptop ....geen kaartje te zien

 

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.