Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

Na even mijn computer niet te hebben gebruikt, startte ik mijn computer zoals gewoonlijk op en kreeg toen het volgende startscherm (zie foto), gevolgd door een enorm lawaai van de achterste kleine ventilator. Na op "press F1 to load default values and continue" geklikt te hebben, kwam ik gewoon weer op mijn computer startscherm, maar het geluid bleef aanhouden... Elke keer als ik mijn computer opstart krijg ik weer dezelfde foutmelding gevolgd door het enorme lawaai. Weet iemand wat ik hiermee moet doen, wat de foutmelding betekent of wat er eventueel kapot kan zijn? (De computer is ook al helemaal opnieuw geïnstalleerd geweest, maar dit heeft het probleem niet verholpen).

Alvast héél erg bedankt!

Groetjes Axelle

18471051_1494350113948359_48910025_n.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vermoedelijk is het cmos-batterijtje op het moederbord leeg.

Daardoor wordt de datum en tijd niet meer vastgehouden als je de pc uitzet en bij de opstart van het toestel geeft dat dus een foutmelding.

Het geluid komt waarschijnlijk van een ventilator die niet meer goed draait of ergens tegen komt.

Dit moet nagekeken (en eventueel hersteld) worden door een technieker.

Ik stel voor om het toestel naar de pc-winkel te brengen om het te laten nakijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.130
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Vincent Steenhuis
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door clovis
      beste,

gisteren bekeek ik een filmpje op youtube en mijn pc maakte nogal lawaai... heb hem afgelegd...het was echt bangelijk.
      ik DENK ( met de nadruk op denk..omdat ik er weinig van ken) dat mijn ram geheugen niet correct is...mijn pc schijf heb ik in 2 gedeeld...alsook is mijn ram gedeeld in 2 ( denk ik hé)...op mijn c schijf staat mijn besturingsysteem
      en op E staat muziekbestanden,foto's ( wallpapers) en films...weten jullie raad aub?
      beste groeten clovis.
    • Door FlowerPower22
      Mijn laptop beschikt over windows 10.
      Nu speelde ik vroeger veel pc spellen en mijn huidige laptop heeft zelf geen cd rom ingang meer dus ik dacht, dan download en speel ik andere spellen via steam.
      Nu heb ik een demo van World of zoo gedownload maar als ik de demo wil openen krijg ik deze foutmelding:
      "Failed to initialize the rendering engine, the game will now exit." en het is een Fatal Error zoals er boven staat. Ik heb mijn laptop een aantal keer opnieuw opgestart en Steam verwijdert en weer opnieuw gedownload. Maar helaas werkt het nog niet..

Ik heb me rot gezocht op het internet om naar een oplossing te zoeken maar ik ben ten einde raad..
      Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!
    • Door RonW
      Ik heb onlangs een macbook pro aangeschaft ter vervanging van mijn windows laptop. Deze laptop werkte altijd in een netwerk met mijn windows 7 PC.  Nu ziet het netwerk mijn macbook wel maar als ik deze aanklik vraagt windows beveiliging om een gebruikersnaam en wachtwoord. Voor zover ik weet heb ik dit nooit ingesteld. het macbook ziet de windows PC ook maar krijgt geen verbinding. Wie o wie herkent dit probleem en kan mij hier mee helpen. 

• Door jupi
      Hey, op mijn pc met windows 7 kan ik mijn download map map wel zien staan maar ik kan er geen bestand uit openen.
      Wanneer ik een .exe downoad kan ik hem dus ook niet installeren. Naar dit mapje gaan in de verkenner lukt wel.
      Staat dan op C:\Windows\System32\config\systemprofile\Downloads en daar zie ik dus alles staan maar open geeft foutmelding in de trend van systeem kan map niet vinden.
      Downloaden doe ik met chrome als dat iets zou uitmaken maar denk dat zelf niet want ik zie ze wel staan.
      Alvast bedankt voor de hulp!
    • Door Nico2206
      Hoi iedereen.

Ik wil graag een bestaande op een shirtje laten drukken.
      Deze foto is nu in kleur maar moet eigenlijk in de stijl van potlootschets (ik denk dat het zo heet) worden.

Is er misschien iemand die me kan uitleggen hoe ik dat kan doen in photoshop, of die het misschien voor me kan/wil doen.

Ik zal een afbeelding toevoegen van wat het eind resultaat zou moeten worden.

• Nieuwe aanmaken...