Ga naar inhoud

Windows 10 update en schijf maar 10gb over


ruud

Aanbevolen berichten

Vandaag de windows 10 update binnen "geforceerd" gekregen, na installatie is mijn C: in het rood gegaan, slechts 8gb over.

Deze opgekuisd voor zover ik wist dat het risicoloos was, nu 10gb en niet in het rood meer maar minste dat ik ga installeren zit ik terug in het rood vrees ik.

 

Nu dit is een 120gb SSD en ik zie 14.2gb in mijn D: die ik voor zover ik weet nog nooit gebruikte kan ik deze partitie zonder risico aan de C: toevoegen?

Dat geeft dan samen toch 25gb speling terug.

Ashampoo_Snap_2017.05.13_18h56m47s_001_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

HP ENVY PHOENIX 810 dacht dat ik deze eind 2014 gekocht heb.

Nu toen stond er windows 7 op, en nu windows 10, daarom vraag ik me af of de recovery partitie nog nut heeft.

 

Ben geen held in deze dingen daarom dat ik hier de vraag stel, jullie zijn altijd zeer behulpzaam waarvoor dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ruud zei:

daarom vraag ik me af of de recovery partitie nog nut heeft.

Vermits je nu toch bij de 10 zit, heeft die (inhoud van die) partitie niet veel nut meer - TENZIJ je binnen zoveel dagen de 10 beu zou zijn en terug naar de 7 wil. (al kan je binnen de maand ook nog zonder die partitie naar de 7 terug)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, die map(pen) bedoelde ik idd: de windows.old is al 15 Gig groot.

 

Zelf had ik er nog twee andere, maar die zie ik bij jou niet.

 

Die windows.old wordt binnen enkele tijd vanzelf wel gewist, maar je kan ze ook manueel weg gaan gooien.

En als je zeker bent dat je toch niet naar de 7 terug gaat, kan je ook de ruimte van die recoverpartitie vrij maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ga ik die even in het oog houden en als hij er niet af gaat zwier ik het er zelf af, indien nodig kan ik later nog die D: partitie samen voegen met de C:, maar dan kom ik het hier wel even vragen hoe dat juist te doen.

 

Wil de C: niet verknoeien want dan ben ik waarschijnlijk dicht bij format C: en dat is niet de bedoeling.

 

Bedankt alvast alweer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jouw Windows goed werkt, er zijn dus geen problemen waardoor je terug wil naar een vorige versie kan je via schijfopruiming heel gemakkelijk heel wat ruimte winnen. Je vorige Windows versie kan je dan niet meer terug zetten.

Je kan nog altijd eerst een back-up maken van je huidig systeem op een extern medium (wat je eigenlijk altijd zou moeten doen). 

 

Hoe je schijfopruiming uitvoert lees je in bijlage.

 

 

 

 

 

tijdelijke windows bestanden verwijderen.pdf

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.