Ga naar inhoud

Windows 10 update en schijf maar 10gb over


ruud

Aanbevolen berichten

Dank u voor de volgende stap.

Ga deze uitvoeren, alleen ik heb back up van al mijn bestanden op externe (3) schijven, 1 hangt aan de pc en doet dagelijks back up (sync2) andere iedere 1ste van de maand.

 

Back up van systeem heb ik nog nooit gemaakt, geen idee hoe.

Eigenlijk heb ik alleen stick van windows 10 die gemaakt is bij de installatie van de windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

a. Windows.old kan je maar verwijderen via schijfopruiming  (windowsknop > typ schijfopruiming > je C kiezen en in het volgend venster onderaan Systeembestanden opschonen aanklikken.

Anders kan je hier (<klik) nog mee verder

 

b. Je systeemschijf klonen/backuppen kan je met EaseUS Backup free  (goed programma, niet te moeilijk, heb het zelf in gebruik) - je hebt natuurlijk nog andere goede freeware progs ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ruud zei:


Ik heb net ook die windows.old proberen te verwijderen als administrator doch deze geeft aan dat ik niet de rechten heb om dat te doen.

 

18 minuten geleden, Passer zei:

a. Windows.old kan je maar verwijderen via schijfopruiming  (windowsknop > typ schijfopruiming > je C kiezen en in het volgend venster onderaan Systeembestanden opschonen aanklikken.

 

 

 

De handleiding om Windows.old te verwijderen via schijfopruiming is aanwezig in mijn vorig bericht als een pdf bestand.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, de stap die passer aangeeft "systeembestanden" is diegene waar ik de windows heb kunnen opkuisen, onder tussen toch 17gb vrij gekomen hierdoor.
Ik ga ernu van uit de map op mijn recovery schijf D: kan deleten en dan met EaseUS Backupfree een nieuwe aanmaak die op die schijf plaats?

 

Mijn excuses voor de vele vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ruud zei:

Ik ga ernu van uit de map op mijn recovery schijf D: kan deleten en dan met EaseUS Backupfree een nieuwe aanmaak die op die schijf plaats?

(geen excuus voor je vragen: daar is een forum tenslotte voor toch?  :) )

 

euh... een 'schijf' deleten - je bedoelt gewoon dat je die ruimte vrij wil krijgen? Klik er dan rechts op en kies voor Formateren - dan is ze leeg.

(mogelijk gaat dit niet met een recovery schijf, dan vertel je het even, toon ik je de weg wel)

 

Plaats eerst eens een een plaatje van je schijfgebruik, want ik denk dat je D niet een schijf maar wel een partitie is... (in schijfbeheer kan je ook rechts op die D klikken en daar dan kiezen voor formateren - daar zal het wellicht wèl lukken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Weet niet wanneer je begonnen bent, maar er zitten wel een massa bestanden in die windows.old - en 17 Gig verwijderen vraagt soms wel wat tijd ook.

 

Afhankelijk van wanneer je begonnen bent zou ik je systeem toch maar even gerustlaten en het zijn werk laten doen

 

Is er nog schijfactiviteit? (knippert het lichtje nog geregeld?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.