Ga naar inhoud

Wifi


joskeshake

Aanbevolen berichten

Hi, ik zou normaal download snelheid moeten hebben van ca 50 mb/s maar ik kom maar aan 23 a 24, men is al 2 keer komen kijken van mijn provider en ze vinden het niet hoe het komt, ze hebben zelfs een andere router geplaatst maar alles blijft zelfde, Ze denken dat mijn pc's  (Dell inspiron 1545 en samsung RF711 geen goede drivers voor wifi hebben) op de Dell staat een win 7 ultimatum en op samsung win 10 = upgrade van win 7. We hebben drivers geupdated , maar snelheid blijft zelfde, iemand een gedacht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb er wel een gedachte over. De maximale downloadsnelheid van ca 50 mbps kun je waarschijnlijk alleen halen bij een bedrade verbinding. Jij schrijft echter dat je geen gebruik maakt van een bedrade verbinding (via ethernetkabels) maar van wifi.

Voor wifi geldt: hoe verder je van de router af zit en hoe meer muren er tussen de computer en de router zitten, hoe trager de verbinding zal worden.

Het beste zou zijn om te kiezen voor een bedrade verbinding voor je computers. Jouw computers zijn echter geen desktop modellen, maar laptops en dan is wifi duidelijk meer de aangewezen weg.

Ga als test eens met je laptop vlak bij de router zitten en doe dan een speedtest: http://www.speedtest.net/nl/

 

Zijn de resultaten dan beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ja dit hebben we allemaal geprobeerd,router staat maar 2,5 meter van pc af en zelfs als we erbij gaan zitten blijft het hetzelfde, deze mannen van provider zeiden me ook van kabel te gebruiken, ok, maar ik betaal toch voor wifi was mijn antwoord,sorry

 

Plaatje.thumb.jpg.d2a15ad6ce1a14fed5668fde3aacb47d.jpg

 

('k heb je mailadres even vervaagd - dan k aan Porrelaar om het te melden)

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch tijdelijk een van je laptops via een kabel verbinden en dan een speedtest uitvoeren. Enkel om te controleren of je dan wel de beloofde downloadsnelheid van 50 mpbs haalt. Ik las nog niet of je dat al eens gedaan had. Wanneer je ook via een kabel slechts 23 à 24 mbps haalt, heb je een duidelijk verhaal/argument tegen je provider.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dergelijk probleem een aantal jaar geleden ook ondervonden. Ook bij mij kwamen ze alles doormeten, nieuwe router etc. Zonder resultaat. Uiteindelijk zijn de monteur en ik aan het puzzelen gegaan en ontdekte dat wanneer de laptop van de monteur verbonden was, alles ok was. Lang verhaal kort: Een instelling in de virusscanner bleek de boosdoener. Hij scande als een ADHD-er alle in- en uitgaande internetverkeer. Wil niet zeggen dat dit ook bij jou het probleem is maar neem het in overweging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, porrelaar zei:

Ik zou toch tijdelijk een van je laptops via een kabel verbinden en dan een speedtest uitvoeren. Enkel om te controleren of je dan wel de beloofde downloadsnelheid van 50 mpbs haalt. Ik las nog niet of je dat al eens gedaan had. Wanneer je ook via een kabel slechts 23 à 24 mbps haalt, heb je een duidelijk verhaal/argument tegen je provider.

ja ok dat ga ik wel proberen,ga een van de dagen zulke kabel halen, maar ik zie hier nog een reactie en zoals Captain Kirk zegt, die mannen hun laptops gaven wel snelheid aan van 50+ mb, dus zou daar wel eens iets van kunnen waar zijn, maar hoe los ik dat dan op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Captain Kirk zei:

Ik heb een dergelijk probleem een aantal jaar geleden ook ondervonden. Ook bij mij kwamen ze alles doormeten, nieuwe router etc. Zonder resultaat. Uiteindelijk zijn de monteur en ik aan het puzzelen gegaan en ontdekte dat wanneer de laptop van de monteur verbonden was, alles ok was. Lang verhaal kort: Een instelling in de virusscanner bleek de boosdoener. Hij scande als een ADHD-er alle in- en uitgaande internetverkeer. Wil niet zeggen dat dit ook bij jou het probleem is maar neem het in overweging.

Hallo, daar kan wel eens iets van waar zijn, want bij die mannen hun 2 laptops kwam de snelheid wel op 50+. Maar hoe los ik dat op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te controleren of je virusscanner de schuldige is kun je die even uitzetten en dan een speedtest uitvoeren. 

Antivirussoftware (tijdelijk) uitschakelen doe je meestal via het contextmenu:

klik met de rechter muisknop op het pictogram van je virusscanner in het systeemvak. 

Zoek dan naar Exit, Uitschakelen, Schilden uitschakelen of iets dergelijks.

 

Wanneer je met uitgeschakelde virusscanner een veel hogere downloadsnelheid hebt, weet je dat het aan de virusscanner ligt.

Als dat het geval blijkt te zijn kun je uit gaan kijken naar andere antivirussoftware. Er zijn er genoeg, ook gratis.

 

Vergeet niet je virusscanner weer aan te zetten na de speedtest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, porrelaar zei:

Om te controleren of je virusscanner de schuldige is kun je die even uitzetten en dan een speedtest uitvoeren. 

Antivirussoftware (tijdelijk) uitschakelen doe je meestal via het contextmenu:

klik met de rechter muisknop op het pictogram van je virusscanner in het systeemvak. 

Zoek dan naar Exit, Uitschakelen, Schilden uitschakelen of iets dergelijks.

 

Wanneer je met uitgeschakelde virusscanner een veel hogere downloadsnelheid hebt, weet je dat het aan de virusscanner ligt.

Als dat het geval blijkt te zijn kun je uit gaan kijken naar andere antivirussoftware. Er zijn er genoeg, ook gratis.

 

Vergeet niet je virusscanner weer aan te zetten na de speedtest.

Bedankt, juist geprobeerd en snelheid is hetzelfde gebleven, dus dat is ook de dader niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.