Ga naar inhoud
Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Nieuwe Layout
De PC Helpforum heeft een nieuw thema/layout sinds 23 augustus. Meer info.

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

Bammens

Problemen met printer

Aanbevolen berichten

Mijn printer: 'HP LaserJet Pro MFP M125-M126 PCLmS' werkt de ene keer wel, maar meestal niet.

Als ik een paar letters in Word type, drukt hij dat prima af.

Als ik een bestaand document wil drukken, weigert hij.

Als ik een document knip en plak print hij ook niet.

De printer geeft aan dat hij niet actief is en de term 'Active Directory Domain Services is momenteel niet beschikbaar' heb ik ook al voorbij zien komen.

Opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat werkt niet.

Het blauwe WIFI lampje blijft knipperen, maar ik wil hem niet via de WIFI laten printen en heb dus een kabel aangesloten.

Graag uw reactie.

Groet,

Bammens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Bammens    2
  • Topicstarter
  • Aanvulling op bovenstaand bericht.

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat, wanneer ik in mijn Word documenten 'opsommingstekens' gebruik (puntjes, cijfers), de printer dan niet print.

Als ik deze opsommingstekens verwijder print hij zonder problemen.

Weet iemand waar dat aan ligt?

Groet,

Bammens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Op 18-5-2017 om 13:12, Bammens zei:

De printer geeft aan dat hij niet actief is en de term 'Active Directory Domain Services is momenteel niet beschikbaar'

Kijk even of deze aanwijzing een oplossing biedt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Bammens    2
  • Topicstarter
  • Hallo iEscape,

Dank voor je reactie, maar er wordt geen oplossing geboden. Ik weet dus niet wat ik moet doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Geplaatst: (aangepast)
    6 minuten geleden, Bammens zei:

maar er wordt geen oplossing geboden.

Heeft u  de tip van de FAQman geprobeerd ?

FAQman

Ga naar de 'Systeemeigenschappen' en het tabblad 'Computernaam'. Klik op de knop 'Wijzigen'. Vervolgens zult u zien dat u lid bent van een 'Werkgroep' en niet van een 'Domein' 

216386_afbeelding_1_thumb.jpg.3efb8a3fd124a556a99a1d907cf7ee0e.jpg

. Welnu, als u aangekoppeld bent bij een domein, dan zijn de 'Active Directory Domain Services' pas actief. U zult het dan ook moeten doen met de netwerkmogelijkheden van de Windows Verkenner…

aangepast door iEscape

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Bammens    2
  • Topicstarter
  • Ik wil nog even terugkomen op mijn vraag. Het antwoord van iEscape helpt mij niet verder. Ik ben inderdaad lid van een Werkgroep, maar wat moet ik nu precies doen om mijn printer aan de praat te krijgen?

De FAQman zegt:

Welnu, als u aangekoppeld bent bij een domein, dan zijn de 'Active Directory Domain Services' pas actief. U zult het dan ook moeten doen met de netwerkmogelijkheden van de Windows Verkenner…

Maar hier kan ik niets mee.

Hoe word ik lid van een Domein, hoe doe ik dat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!