Ga naar inhoud

office 2013


advbru

Aanbevolen berichten

Ik heb de creators update wel binnengehaald op mijn desktop computer, maar sedert ik dat gedaan heb werkt die maar half zo snel meer en bovendien had die update mijn Norton verwijderd (die ik maar heel moeilijk terug geïnstalleerd heb gekregen). Daarom heb ik dit nog niet gedaan op mijn laptop (= toestel waarmee we de problemen met office hebben gekend)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, je bent vrij natuurlijk, maar zelf had ik na de creators ook enkele problemen en besloot via media creation tool Windows eens over mijn actuele windows te zetten (soort herstelgebeuren dus) en daarna waren mijn problemen van de baan.

' t Vraagt wel 1 à 2 uur werk van je systeem, maar dan heb je ook de laatste updates - en da's tegenwoordig ook wel belangrijk toch.

Maar 'k snap het, als ik het zo lees van je Norton - maar toch zou ik het je aanraden - als is  het niet omdat je op je desktop problemen had, dat je ze ook op je laptop gaat hebben...

Maar nogmaals: ieder zijn meug hé...

(enne: graag even met je meegedacht in dit topic)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tussendoor: TS heeft nog de Anniversary Update en die is volledig bijgewerkt (zie afbeelding van geïnstalleerde updates: versie 1607). Om problemen te vermijden adviseert Microsoft om de Creators Update NIET handmatig te forceren. Wanneer de nieuwe update stabiel genoeg is voor de PC van TS, zal die automatisch aangeboden worden. Ik zou dus nog even afwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geabonneerd op de nieuwsbrieven van Menno Schoone. In zijn laatste nieuwsbrief, van 30 mei j.l., schrijft hij het volgende over de Creators Update:

 

Quote

Sinds enige tijd is de Creators Update beschikbaar, in het Nederlands ook wel bekend als de makersupdate. Met deze grote update worden weer vele veranderingen in Windows 10 doorgevoerd. Zo is het venster Instellingen op zijn kop gezet, het Start-menu aangepast, Windows Defender vernieuwd en zijn de app Paint 3D en een gamemodus toegevoegd. Microsoft trekt 3 tot 4 maanden uit om deze update automatisch op alle Windows 10-computers te installeren, het zal dus nog wel even duren voordat alle computers zijn voorzien. Heb je de update nog niet ontvangen dan kan je hem ook handmatig installeren (download: www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10), het advies is echter te wachten totdat deze automatisch via Windows Update wordt aangeboden. De update wordt namelijk alleen aangeboden als uit de gebruikersstatistieken blijkt dat er met de betreffende hardware geen problemen te verwachten zijn.

 

Hij herhaalt dus het argument van Microsoft dat nokiaprox ook naar voren bracht: als je geen risico wilt lopen, dan liever wachten totdat de Creators Update spontaan aangeboden wordt via Windows Update. De beveiligingsupdates die je nodig hebt, krijg je toch wel binnen.

De Creators Update wordt door Microsoft nog steeds aangepast/verbeterd, zodat steeds meer mensen die update zonder problemen kunnen installeren. Gewoon wachten op groen licht van Microsoft is de beste oplossing voor mensen die geen problemen willen.

 

Zelf heb ik de Creators Update al geïnstalleerd op 4 computers. Alle 4 de keren heb ik de update geforceerd, want hij werd niet spontaan aangeboden. Maar ik ben iemand die er niet heet of koud van wordt wanneer iets in de soep loopt. Dan heb ik weer wat te doen. En van belangrijke persoonlijke bestanden heb ik wel een kopie op een externe harde schijf staan. Desnoods installeer ik Windows dus weer opnieuw. De meeste mensen vinden dat juist niet leuk en willen gewoon met hun computer werken, zonder veel gedoe. Gewoon afwachten totdat de Creators Update spontaan wordt aangeboden is dan voor hun het beste advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik hier een tamelijk recente (2016) Medion-laptop, om e.e.a. te installeren. Omdat het niet mijn laptop is, wou ik er niet mee experimenteren, maar vorige week werd de Creators Update automatisch gedownload. Ik liet de installatie gewoon zijn gang gaan (duurde ongeveer anderhalf uur) en bij het uittesten achteraf loopt alles vlot, laptop lijkt zelfs iets sneller dan vroeger. Zelfs Edge werkt goed. Dus, indien je geen problemen wil, best afwachten. Geduld is een schone deugd  ;) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.