Ga naar inhoud

wel lan geen wifi: dns server niet bereikbaar


jmn

Aanbevolen berichten

De host file is in orde..

 

Er lijkt iets corrupt te zijn in je netwerkadapter, ik stel het volgende voor:

 

Allereerst neem voor de zekerheid een systeemherstel zie https://www.windows-helpdesk.nl/herstelpunt-maken-in-windows-7-of-10/

Open start en typ in het zoekveld cmd , klik hier met de rechtermuisknop op en kies voor Uitvoeren als administrator

Nu verschijnt opdrachtprompt, typ hier netsh winsock reset

en vervolgens op enter.

Voer ook deze opdracht uit: netsh int ipv4 reset

Maak hier een screenshot van en start de pc opnieuw op.

 

Moest dit niet helpen dan is het mogelijk dat de netwerkdriver corrupt is en moeten er verdere stappen ondernomen worden.

 

aangepast door Bython
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Bython: helpt idd niet.

Althans met jou advies hierboven, in combinatie met automatisch ip toewijzing en automatische dns toewijzing.

 

Er lopen m.i. nu twee wegen naar een oplossing door elkaar. @dorado lijkt een andere route te lopen dan jij, of zie ik dat verkeerd?

 

Een corrupte netwerkdriver dan, mogelijk.

Hoe kom je er aan: 's avonds werkend uitzetten, en 's morgens problemen?

Stuurprogramma's zijn, volgens Windows althans, in orde en werken goed. Als je dat bedoelt met netwerkdriver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Resetten werkt nu wel, maar probleem is nog steeds.

Geel driehoekje...

Wifi aan/uit zetten, opnieuw verbinding maken, router aan/uit zetten, het blijft zo het is.

 

Sorry, kan er ook niks beters van maken :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg voor het volgende dat je zeker een herstelpunt hebt gemaakt!

 

Ga eens naar Apparaatbeheer -> Netwerkadapters

Klik met de rechtermuisknop eens op de netwerkadapter en kies Apparaat verwijderen, in het volgend venster op installatie ongedaan maken.

Nu moet de computer herstart worden.

 

De netwerkadapter wordt dan opnieuw geïnstalleerd.

aangepast door Bython
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. Werkt allemaal niet.

 

Kan het ook een fysiek mankement zijn? Gewoon dat er in de elektronica iets kapot is?

En dat je dus kunt instellen wat je wilt, maar dat ie het nooit meer zal doen?

Of zouden er dan meer symptomen moeten zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist experiabox v8 gereset, ik wilde altijd al eens het wifi wachtwoord veranderen.

Dit leek heel even wat te bieden.

Als ik bijv. NOS.nl opstart, komt in het tabblad boven aan Edge wel 'NOS.nl - Nieuws, Sport, etc.'  te staan, dus hij lijkt een soort verbinding te hebben. Maar na een tijdje kan hij de pagina toch niet meer bereiken.

Was vorige week trouwens ook, een pagina laadde hij soms, en dan viel hij bij doorklikken weer weg.

Heel gek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid, het is enkel op de laptop dat u hier last van hebt? Of is dit ook op andere toestellen dat via wifi verbonden zijn?

Het lijkt er namelijk op dat het eerder iets te maken heeft met de experiabox v8, in plaats van uw laptop.

 

Ik raad u aan eens contact op te nemen met uw internetprovider en eventueel de experiabox v8 te laten wisselen. Was dit apparaat nieuw geleverd, aangezien ik hier (op internet) lees dat het een huurapparaat is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.