Ga naar inhoud

wel lan geen wifi: dns server niet bereikbaar


jmn

Aanbevolen berichten

Nee, 't is inderdaad alleen m'n laptop. Telefoons en een andere laptop hebben keurig verbinding. Dat had ik al getest, maar volgens mij nog niet doorgegeven.

Dus ik denk wel degelijk dat het m'n laptop is.

 

Ik kan eens vragen bij KPN. Want het was wel precies op het moment dat ze een snelheidsverdubbeling hebben doorgevoerd. Maar of dat misschien toeval is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Lijkt eerder toeval, de experiabox v8 kan tot (theoretisch) 1000Mbps, dus zou bij een verhoging nog steeds moeten werken. Ik neem aan dat je bijv. van 20Mbps naar 50Mbps bent overgestapt.

 

Kan je eens wat screenshots plaatsen van de wifi-verbinding, eventueel met de foutmelding die erop komt.

Is dit de enige router/modem dat aanwezig is?

 

Heb je onlangs nieuwe software geïnstalleerd? Of is de antivirus software van versie veranderd?

 

Ik neem aan dat je al in Internet Explorer (of Edge), Chrome en Firefox naar een webpagina gesurft hebt?

 

Als je op de laptop met wifi verbinding naar 192.168.2.254 surft, krijg je dan een pagina te zien van de modem?

 

Sorry voor al de vragen, maar zo kunnen we weer enkele zaken uitsluiten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist KPN aan de lijn gehad. Volgens hen is het (bijna) uitgesloten dat het bij hen ligt, omdat andere apparaten het wel doen.

Ze gaf nog wel een goede tip: probeer eens een wifi verbinding bij bijv. de buren te maken. Dan kan ook uitgesloten worden dat het iets is tussen specifiek deze laptop en deze router.

 

Reactie op andere vragen volgt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou moet het niet gekker worden.

 

Ik heb boven een switch, met daarachter een wifirouter. Kunnen de kinderen op zolder beter verbinden met hun telefoon (zie pdf schematisch netwerk).

Dus ik denk: ga met m'n laptop naar boven en probeer op de Sitecom router in te loggen.

Kom ik boven, kan ik achter elkaar wifi-en met m'n Experiabox (dus op dezelfde verbinding waar ik beneden geen verbinding mee kreeg) Dus ik terug naar beneden: geen verbinding.

Weer naar boven: Werkt weer als een tierelier.

 

Wat gebeurt hier?

 

netwerk.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen bijzondere, volgens mij. Tenminste geen wijzigingen sinds dat het raar ging doen,

Een paar lampjes (zonder trafo's).

 

Buitenshuis heb ik bijna geen bereik. De router zit aan de voorkant van m'n huis. In de achtertuin zit je toch gauw 10 meter verder, incl. muren, glas e.d.

Zal straks eens testen wat hij daar doet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het inderdaad te wijten aan een storingsbron (zie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_2.4_GHz_radio_use ).

 

Wat ik persoonlijk aanraad is om te investeren in een access point met ondersteuning voor 802.11ac, dit werkt op het 5Ghz kanaal, waar minder storing optreedt.

Waarschijnlijk ondersteund de laptop dit niet (zeker als ie ouder is dan 2 jaar) en moet je ook een 802.11ac dongle aanschaffen.

 

Zie bijv. dit lijstje https://www.bol.com/nl/l/computer/netwerk-access-points/N/8493/filter_N/4278212714/index.html?sort=price_l

En voor een dongle bijv. https://be.hardware.info/vergelijkingstabel/producten/183925-208082-164547-188460-169681-223923-220695-223928-186340-198870-176179-198871-205819-170077-223925-203699-183374-223930-187852-223924-223927

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dan idd overblijven.

Maar toch blijf ik het raar vinden.

Een veel oudere laptop doet het dus wel, alle telefoons doen het. Die zouden dan toch ook 'gestoord' moeten worden?

Zijn er tools voor om stoorsignaal te meten?

 

Laptop is idd een jaar of 3.

 

Ik weet nog toen de nieuwe V8 geinstalleerd werd door KPN dat er voor wifi ook iets in de geavanceerde eigenschappen van de netwerkadapter gewijzigd moest worden, waar ik zelf ook nooit op gekomen zou zijn.

Daarin kun je dingen En- en Disablen. En bepaalde waardes toekennen.

 

Zou een ander kanaal nog kunnen helpen? Of zijn dat allemaal dezelfde frequenties? Of ligt dat te dicht bij elkaar in de buurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.