Ga naar inhoud

G data resten in register


amazone

Aanbevolen berichten

Windows 7 Service Pack164 bit PC

Beveiligd met Comodo antivirus.

 

Dit is een refurbished Dell desktop. Hij werd geleverd met G Data denk ik - ofwel heeft er vroeger G data opgestaan???

 

Ik ben normaal heel voorzichtig met het verwijderen van antivirus programma's en begrijp niet goed waarom er overal nog resten van G data zitten.

De G data mappen (er zaten alleen resten in) had ik al een tijdje geleden naar een externe schijf verzet.

 

Ik vind dat mijn pc de laatste tijd trager opstart en ben wat in de Windows logboeken gaan snuffelen (geen goed idee meestal ;) )

Nu vind ik daar vooral foutmeldingen gelinkt aan G data.

Dan heb ik in register gezocht naar G data en ik vind daar nog allerlei.

C Cleaner registeropkuis ruimt dit niet op.

 

Is er een ander betrouwbaar programma dat kan helpen?

Zelf verwijderen manueel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, amazone zei:

De G data mappen (er zaten alleen resten in) had ik al een tijdje geleden naar een externe schijf verzet.

Dat heeft geen zin en had je sowieso beter niet gedaan.

 

Lees HIER hoe je moet te werk gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Als je die stappen heb uitgevoerd doe daarna: (kan ik kijken of ik restanten zie)

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft even geduurd.

Ik had de laatste weken allerlei toestanden. Dat was een van de redenen waarom ik in Windows Logboeken ging neuzen.

Ik ben tenslotte teruggekeerd naar een image van voor de problemen. Daardoor stonden ook de verwijderde Gdata mappen terug in C.

Heb dan gedaan wat droske voorstelde.

Er werden inderdaad een aantal zaken uit het register verwijderd.

Ik heb dan Farbar laten lopen en voeg de bestanden toe.

 

1. Er zit wel nog altijd een map in C:\Program Files:Knipsel.PNG.6c2af6a7bc7b5b2b771d15839230feae.PNG

2. De aan G data gelinkte fouten/waarschuwingen in de Windows logboeken zijn er ook nog (zie Word document)

Als ik in het register naar het vermeldde exe bestand zoek kom ik op één sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit

De gegevens in deze sleutel zijn: C:\Windows\system32\userinit.exe,C:\Program Files (x86)\G Data\InternetSecurity\AVKTray\AVKTray.exe,c:\program files (x86)\g data\internetsecurity\avkkid\avkcks.exe,

Ik durf hier echter niet aan prutsen

 

In addition.txt ziet U ook fout:

Error: (06/09/2017 01:48:46 PM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7026) (User: )
Description: De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
GDBehave

Volgens mij is dit ook aan gdata gelinkt

 

Addition.txt

FRST.txt

G data gelinkte fouten in de logboeken.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om volledig te zijn even dit:

Mijn problemen waren :

Bij opstarten werd er heel lang gezocht naar Group policies

en : nu en dan liep Outlook 2007 volledig vast bij het openen van bepaalde mails. Er verscheen een popup van Microsoft zeggende : contact opnemen met de server voor informatie.

Er was dan niets meer te doen dan Outlook stoppen via taakbeheer.

Ik keerde dan telkens terug naar een herstelpunt

Om dan enkele dagen later hetzelfde probleem te hebben.

 

Momenteel denk ik dat het probleem veroorzaakt werd door de nieuwste Comodo versie (10.)

Ik probeer dit op te lossen met Comodo.

Ben nu terug op Comodo 8 en heb de problemen niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even naar de toetsenbord drivers gaan kijken:

Blijkbaar gaf Frst aan dat dit van G data kwam:

R3 GDKBB; C:\Windows\system32\drivers\GDKBB64.sys [27648 2015-09-16] (G Data Software AG)
R1 GDKBFlt; C:\Windows\system32\drivers\GDKBFlt64.sys [20992 2015-09-16] (G Data Software AG)

Knipsel.PNG

aangepast door amazone
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.