Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

stevenboom

Nieuwe HDD Win 8.1 + Oude(defecte) HDD Win 10 ??

Aanbevolen berichten

Beste forumbezoekers , 

Ik heb een vraagje ....  

Ik plaatste een nieuwe HDD met daarop windows 8.1

Op mijn oude HDD die stervende is stond diezelfde 8.1 met een upgrade naar windows 10. 

Ik zou graag al mijn bestanden vanop mijn oude HDD overzetten naar mijn nieuwe ...MAAR ??? 

Telkens ik mijn PC opstart start die vanzelf steeds op van mijn oude HDD met die Windows 10 

Kan iemand me zeggen hoe ik kan instellen dat mijn PC  vanaf nu altijd opstart vanop mijn nieuwe HDD met win 8.1 aub ?? 

Alvast bedankt en groetjes ! 

aangepast door Passer

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Begrijp ik dit goed:

> op je oude HD stond dus de 10

> op je nieuwe HD staat nog de 8.1

Als je boot, boot je blijkbaar vanaf de oude HD (met de 10 erop)?

(je vraag over Fifa: plaats die eens in een afzonderlijk topic want anders gaan we hier door mekaar praten over twee dingen. - eenmaal je tweede vraag er staat, wis ik de tekst van Fifa in het beginvraag)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Ja idd  klopt , ik boot vanaf de oude schijf met de 10 erop !  en wil booten vanop de nieuwe schijf met 8.1 ...  kan ik dat gewoon in de BIOS instellen primary Boot de nieuwe schijf instellen .... klopt dit ?  want ik ben niet zo'n held in BIOS vandaar de vraag ?? 

Wis maar gerust die 2de vraag hoor ;) 

aangepast door stevenboom

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Heb je de bootvolgorde in je bios gewijzigd?

(wat je gewoon ook kan proberen: je twee schijven eens wisselen in  je pc: schijf 1 in het slot steken waar nu de 2 in zit en omgekeerd  - dan hoef je niet in de bios te gaan)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ofwel ga je bij het opstarten naar de bios en stel je daar je nieuwe harde schijf als eerste bootmedium in ofwel ga je bij het opstarten naar het boot-menu en selecteer je in dat menu de nieuwe harde schijf als bootmedium.

Met welke toets je in het boot-menu geraakt hangt onder meer af van het merk en model van je computer. Meestal is dat F8 of F12.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.360
      • Meeste online
        1.765

Nieuwste lid
      Jaslin
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Lukas Dethmers
        Hoi, ik heb mijn pc iets meer dan 1 jaar geleden gekocht en er komt nu al een tikkend geluid uit mijn pc. Ik heb al dingen geupgrade zoals een nieuwe ram stick een ssd en een video kaart. Het tikkend geluid gebeurt alleen bij het opstarten als mn pc een beetje warm is stopt het.
        Het is een toshiba hdd 1tb
        Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hamd is

Gr Lukas
      • Door filip van temse
        goede middag,
        Ik heb al enkele uurtjes gezocht maar het lukt niet.
        Na defect van mijn ssd heb ik deze vervangen .
        Het lukt mij echter niet om windows 10 opnieuw te installeren.
        -De eerste poging gaf onmiddellijk aan dat de drivers ontbraken, maar deze zijn nergens te vinden.
        Het is een xpg sx8200 pro van 512 G
        De installatie wou gewoon niet starten.
        -Na wat aanpassingen in de bios startte de istalatie wel maar liep ze al snel vast, ontbrekende bestanden op 23percent
        msiz370-A pro
        seag 2TB st2000DM006
        intel core i5-8400
        windows home (memory stick)

• Door Mike9090
        Normaal als je een koptelefoon in je pc doet komt er bij geluid dat je speakers of koptelefoon kan gebruiken en per apparaat je geluidsniveau kan aanpassen. Bij mij staat er geen koptelefoon als ik mijn koptelefoon aansluit maar het geluid speelt wel door de koptelefoon. Als ik mijn geluid op 0 zet en dan mijn koptelefoon er in doe blijft hij op 0 en moet ik hem naar 100 zetten en als ik hem er uit haal weer naar 0 omdat ik mijn speakers niet wil gebruiken. 
      • Door Mike9090
        Ik krijg soms uit het niets meldingen dat mijn windows 10 licensie binnenkort verloopt maar ik weet niet hoe ik het moet verlangen. Dit zie ik dan elke keer. Als ik op ga naar instellingen druk zie ik niks waar ik het kan verlengen.

• Door Mike9090
        Als ik de verkenner open opent hij op de bovenste helft van het scherm. Als ik op de windows knop druk en ik typ iets in om te zoeken staat dat menu boven aan. Verschillende spellen en andere programmas die ik open staan op de bovenste helft van mijn scherm. Ik heb dit probleem alleen niet met chrome maar met de rest van mijn programmas heb ik het wel.
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.