Ga naar inhoud

horizontale blokken bij opstarten, ook blauw scherm grafische kaart


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een laptop die opstart met zwarte strepen over het beeld en dan een blauw scherm (ndis.sys melding in blauw scherm en iets van NOT EQUAL) geeft ivm drivers.

Dus volgens mij scheelt er iets met de grafische kaart. In de veilige modus gaat alles wel goed.

Ik heb daarover gevonden op https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_xp-hardware/what-is-ndissys/406ef722-05c6-4b47-961f-fa9f4e6db8d8

Moet ik dat proberen:

tleast now you know you do have the file on your system. It is now a simple process of copying and pasting or using command prompt. To use command prompt open command prompt and paste the following command.

copy  C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\ndisys  c:\windows\system32\ndis.sys

Confirm to overwrite the existing copy if prompted

If the copying was successful you should receive a message stating such.

Alternatively, you can use search again to locate the ndis.sys file. In the search results right click on the ndis.sys file that is located in C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386. Open the system32 folder > click Edit at the top of the window and choose paste. Confirm your choice to replace the existing file. Restart the computer. If the ndis.sys file that you copied is not corrupt (and it shouldn't be) you should now be good to go.

 

Het is een oude laptop.

Het is een Asus K52F

MB Ver. K52F

A3N0AS338516115

 

K52F-SX051V-BE

Check number 6232

met win7 (maar staat nu Windows 7 Ultimate op?)

 

802.11b/g/n Module: AW-785H

Model number: AR5B95

FCC ID: PPD-AR5B95

CCAE08LP1590TO

 

Als ik Speccy run in veilige modus, krijg ik alle gegevens, behalve die van de grafische kaart (service kan niet gestart worden in veilige modus)

Op de Asus website heb ik K52F ingetikt, en ik kreeg drivers van heel oud, deze zullen het wel zijn? :

Is dit de meest recente driver voor de K52F (of is dit een algemene driver???)

https://www.asus.com/be-nl/support/Download/3/516/0/5/iDj76sQprYFuQe5J/30/

(VGA opendoen)

 

of dit?

Hier gaat het echt over de K52F computer:

https://www.asus.com/be-nl/Laptops/K52F/HelpDesk_Download/

(VGA opendoen)

maar die driver is van 20011

Moet ik die andere dingen zoals chipset enzo ook opnieuw installeren na uninstall schermdrivers? Die zijn ook heel oud. Of enkel schermdrivers uninstallen en oude opnieuw installeren?

Bestaat er een uninstall voor de asus drivers of moet dit via het apparaatbeheer/beeldschermadapters/verwijderen

Malwarebytes gescand en pc heeft geen virussen.

 

 

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Kurtt zei:

of dit?

Hier gaat het echt over de K52F computer:

https://www.asus.com/be-nl/Laptops/K52F/HelpDesk_Download/

Ja, dit. Wel opletten dat je voor de juiste win 7 versie gaat (32 of 64 bit!).

Dat die driver van 2011 is dat hoeft geen probleem te zijn hoor.

 

1 uur terug, Kurtt zei:

Moet ik die andere dingen zoals chipset enzo ook opnieuw installeren na uninstall schermdrivers? Die zijn ook heel oud.

Zolang alles goed werkt is het niet echt nodig. Je kunt echter gebruik maken van de Asus Live update om al je drivers te controleren.

 

1 uur terug, Kurtt zei:

Bestaat er een uninstall voor de asus drivers of moet dit via het apparaatbeheer/beeldschermadapters/verwijderen

Standaard doe je dat via apparaatbeheer. De tool Asus Live update lost alles voor u op verwacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Standaard doe je dat via apparaatbeheer. De tool Asus Live update lost alles voor u op verwacht ik.

Betekent dit dat ik best geen uninstall doe via apparaatbeheer? Ik heb geen herstelpunten meer en kan er blijkbaar geen maken in veilige modus.

 

Voor alle zekerheid ook de scans toegevoegd. Zou u kape of kweezie wabbit kunnen verwittigen om er naar te kijken? Hartelijk dank.

 

Addition.txt

FRST.txt

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het analyseren van die logs ben ik niet bevoegd. Ik zal een expert verwittigen van zodra dat nodig is.

Ik heb namelijk opgemerkt dat er slechts 3 GB vrije ruimte is op je C partitie en dat is onvoldoende. Vandaar dat o.a. systeemherstel niet meer kan werken.

Maar eerst eens welk van verplaatsen van data naar de data partitie zodat je 20 tot 30 GB ruimte vrij krijgt. Meer is nog beter als dat mogelijk is.

Als je hier mee klaar bent dan kun je al vast die VGA driver downloaden. Verwijder eerst de huidige VGA driver via apparaatbeheer en installeer dan de nieuwe. Start nu normaal op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met "blokken" op het scherm is opgelost, maar nog steeds blauw scherm na het opstarten met melding "NDIS.SYS"

Ik heb het opgezocht en het heeft te maken met netwerkkaart.

 

Kan ik ergens voor dit model van pc een geupdate netwerkdriver vinden?

 

Bij deze? Of is er nog een recentere?

https://www.asus.com/be-nl/Laptops/K52F/HelpDesk_Download/

(onder kopje LAN)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Kurtt zei:

Kan ik ergens voor dit model van pc een geupdate netwerkdriver vinden?

 

Bij deze? Of is er nog een recentere?

https://www.asus.com/be-nl/Laptops/K52F/HelpDesk_Download/

(onder kopje LAN)

Ja daar staat de recentste. Deze is van 2010 maar dat is geen probleem. Waarschijnlijk is het probleem van je LAN driver al opgelost als je die gewoon in apparaatbeheer verwijdert. Na een herstart wordt die automatisch opnieuw geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merciekes kweezie wabbit voor je spontane loganalyse. Eerlijk gezegd, ik zag ook niets oneven staan.

We wachten op het resultaat van de aanpak van die LAN-driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.