Ga naar inhoud

problemen pc na installeren Windows update


henk253

Aanbevolen berichten

Alle beschadigde bestanden werden hersteld.

Dat is alvast goed nieuws.

 

Download het Hulpprogramma System Update Readiness op deze pagina.

Sla het bestand Windows6.1-KB947821-v34-x64.msu ergens op waar je het makkelijk kan terugvinden.

Ga naar de lokatie waar je het bestand hebt opgeslagen.

Dubbelklik op het bestand om het uit te voeren.

Na de uitvoering herstart je de pc en ga dan naar de map C:\Windows\Logs\CBS.

Normaal zie je daar dan het bestand CheckSUR.log

Klik het bestand aan met rechts en kies in het uitklapmenu voor kopieren naar en vervolgens gecomprimeerde (gezipte) map.

Je krijgt nu een bestand CheckSUR.zip

Voeg dit bestand als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was naar die site gegaan wat je aan gaf daar stond windows 7 maar wel KB947821 deze gedownload en op me bureaublad neer gezet.

Toen geinstalleerd was zo,n 589mb dus dat is wel even bezich als het programma draaid.

59650db2b9c7a_ScreenHunter_01Jul_1119_29.jpg.b7f9774f27ebe96f8d0ce0a83811fd2d.jpg

 

Na een 1 1/2 uur steeds op zelfde te hebben gedraaid dacht ik hij zit vast of zo, toen maar op gestart en zag ik dat ie aan gaf windows update mislukt.

 

Ben toch maar naar Logs\CBS gegaan en de log CheckSur.log in gepakt in een zip bestand.

CheckSUR.zip

 

Ik hoor wel als ik het nog een keer moet installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het checksur logje is niet volledig.

Dat betekent dat het programma nog niet helmaal klaar was.

 

Download het bestand Windows6.1-KB947821-v34-x64.msu en sla het ergens op waar je het makkelijk kan terugvinden.

Ga naar de lokatie waar je het bestand hebt opgeslagen.

Dubbelklik op het bestand om het uit te voeren.

Wacht tot het programma klaar is en de pc herstart werd.


Voeg  dan het nieuwe bestand checksur.log als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er werden 97 fouten hersteld en die hadden allemaal te maken met je avast installatie.

Werkt je avast nog wel goed?

Bij de minste twijfel zou ik de huidige installatie verwijderen en de nieuwste versie installeren.

Na het verwijderen best eerst het register opruimen met CCleaner voordat je de nieuwe versie installeert.

 

Heb je nu nog problemen met updates?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging later weer verkeerd.

Had  eerst update KB890830 en 2952664 gedownload en geïnstalleerd  toen op gestart en even later weer op gestart (zo ging het in begin ook verkeerd) nu ging het goed.

toen de beveiliging update van juli KB 4025341 gedownload en geïnstalleerd en 2 x op gestart ook goed.

Toen stonder er nog 3 microsoft office beveiliging updates

5967ac4d1558b_ScreenHunter_01Jul_1318_40.thumb.jpg.f9733e872d722575f04c45a4239601ae.jpg

 

deze geinstalleerd en 2 maal opgestart, bij de eerste keer ging de resolutie beeld scherm direct weer naar 1280.

Systeem herstel gedaan naar beveiligings update juli dat wou weer niet gaf weer het venster zie hier onder aan

 

5967ad218520f_ScreenHunter_01Jul_1318_52.jpg.281e2a8f72b61f6233845bdfb908f609.jpg

 

Dus maar weer opgestart in veilige modus en systeem herstel gedaan deze werd voltooid en resolutie was weer goed.

 

had ook even gekeken naar CBS .log misschien heb je er wat aan.

CBS.log

dus het probleem blijft misschien zit het in Microsoft!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die 3 office updates zijn nog niet geinstalleerd.

Probeer ze één voor één te installeren en herstart dan de pc telkens na de installatie van één update.

Als de resolutie verandert, heb je de dader te pakken.

Doe dan een systeemherstel maar schakel eerst je avast uit.

Lukt het niet met uitgeschakelde avast, doe dan het systeemherstel in veilige modus.

Herstart de pc in normale modus en ga naar de updates.

Klik dan met rechts op de bewuste update en kies dan voor update verbergen.

Installeer dan de overblijvende updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal handelingen ook uitleggen want snap het niet zo meer.

 

Quote

Had  eerst update KB890830 en 2952664 gedownload en geïnstalleerd  toen op gestart en even later weer op gestart 

 

Toen had ik de instelling van automatische update downloaden en installeren (aanbevolen)

 

toen de beveiliging update van juli KB 4025341 gedownload en geïnstalleerd en 2 x op gestart ook goed.

Toen stond er er nog 3 microsoft office beveiliging updates.

en na de installatie ging het verkeerd .

Dus ik denk het zit zich daarin maar dat was verkeerd gedacht.

Bij de knop afsluiten stonden updates te wachten (omdat ik die instelling veranderd had)

Dus direct die instelling terug gezet maar dat hielp niet.

dus dat heb ik maar gewoon laten uitvoeren en ik kijk volgende dag wel want zal wel niet goed starten.

 

Maar dat ging goed geen last ging ik maar kijken naar de updates en dan zag je dat de office updates wel geinstalleerd waren.

 

59688f59f1fd6_ScreenHunter_01Jul_1411_16.thumb.jpg.fdb83ca154a5c8fff5aea400565311a6.jpg

 

Toen viel me op dat KB402541 wel eerst geinstalleerd was en later was ie mislukt.

 

Zal die eerst verwijderd zijn door systeem herstel veilige modus ?

 

nu staan er nog 2 updates zie hier:

 

596890e8ae18f_ScreenHunter_02Jul_1411_17.thumb.jpg.2eadcdafa94b9a982e8478cde412948c.jpg

596890fa15767_ScreenHunter_03Jul_1411_17.thumb.jpg.727205618af67c6660a7ed805472ac15.jpg

 

deze laatste weet ik niet waar voor die is

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.