Ga naar inhoud

Internet heel traag


Aanbevolen berichten

Beste lezer, op deze p.c. staan waarschijnlijk 2 virusprogramma's ik denk dat mede hierdoor de p.c. erg traag is. Avast Free Antivirus, die wil ik verwijderen.

En Microsoft Security Essentials die wil ik houden. Er zijn nog programma's die automatisch opstarten wat ik niet wil. Hoe kan ik Avast verwijderen, hoe kan ik een logfile sturen ? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We gaan even kijken:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande:

  • Avast Free Antivirus
  • Java 8 Update 121 (64-bit)
  • Java 8 Update 121
  • WinZip Driver Updater
  • WinZip Registry Optimizer
  • WinZip System Utilities Suite

 

 

Herstart je pc en scan opnieuw met Farbar Recovery Scan Tool (indien nodig zet voor je op scan klikt eerst een vinkje voor Addition).
Voeg beide nieuwe logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Have0 zei:

Bedankt Abbs,

 

zie in de bijlage de nieuwe logfiles. Ik krijg een pop-up lijkt van Microsoft partner 34 gedateerde stuurprogramma's kies de optie bijwerken. Ik weet niet of het veilig is maar niet op bijwerken geklikt. 

 

Zeker niet op ingaan dit is malware/adeware.

 


We gaan 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
 

  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.0.5.1299.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Dit is een proefversie van 14 dagen die (tijdelijk) dezelfde realtime-bescherming biedt als de (betalende) Premiumversie. Na deze periode schakelt deze automatisch over naar de gratis versie, zonder realtime-bescherming.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Kies bij de taalinstelling voor "Nederlands".
  • Zie je in het startvenster de mededeling "Updates zijn niet actueel", klik dan op "Controleer op updates".
  • Klik nu op de tab "Scannen".
  • Kies vervolgens voor "Aangepaste scan" en klik op "Stel scan in".
  • Plaats een vinkje bij de optie "Scan naar rootkits".
  • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.
  • Klik vervolgens op "Scan Nu" om de aangepaste scan uit te voeren.
  • Wees geduldig want het scannen kan een tijdje duren.
  • Wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd, krijg je hier een overzicht van.
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen".
  • Er kan gevraagd worden om de computer terug op te starten. Doe dat dan om het verwijderingsproces te voltooien.

 

  • Open Malwarebytes opnieuw.
  • Klik nu op de tab "Rapporten".
  • Klik op "Scanrapport".
  • Klik op de knop "Rapport bekijken", daarna op "Exporteer" en kies de optie tekstbestand (*.txt).
  • Geef de naam MB Scanlog als bestandsnaam voor het opslaan van het logbestand en klik op "Opslaan".
  • Sluit de melding "Uw bestand is met succes geëxporteerd" door op OK te klikken en daarna op "Sluiten".
  • Het bestand MB Scanlog.txt is nu op je bureaublad opgeslagen.

 
MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
 

  • Voeg het logbestand MB Scanlog.txt(dat je hebt opgeslagen op het bureaublad) als bijlage toe aan het volgende bericht. (Het resultaat van de scan kan je tevens terugvinden in Malwarebytes Anti-Malware bij "Rapporten").

 
Wil je deze handleiding uitgebreid bekijken, dan kan dit via de PC Helpforum-video op deze locatie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op deze pc twee accounts. Een van mijn zoon en een van mezelf. Ik neem aan dat MalwareBytes Anti-Malware de gehele C en D schijf scant ?
Ik hoef het toch niet onder mijn account te doen en los daarvan nog een keer via het account van mijn zoon ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Have0 zei:

Ik heb op deze pc twee accounts. Een van mijn zoon en een van mezelf. Ik neem aan dat MalwareBytes Anti-Malware de gehele C en D schijf scant ?
Ik hoef het toch niet onder mijn account te doen en los daarvan nog een keer via het account van mijn zoon ?

Dan moet je kiezen voor "Volledige Scan" dar kan je al de schijven aanvinken.

 

  • Klik bovenin het scherm van Malwarebytes Anti-Malware op Scannen.
  • Kies in het scherm voor de Aangepaste scan en klik vervolgens op de knop Stel scan in.
  • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits, en selecteerde harde schijven (partities) die u wilt laten scannen.
  • klik vervolgens op de knop Scan nu.
aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.