Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik probeer meerdere foto's per Gmail te versturen maar dit lukt niet omdat de inhoud te groot is.

Hoe kan ik 16 foto's in 1 maal versturen op een snelle en de eenvoudigste manier per Gmail versturen naar meerdere meerder personen.

Ik heb Windows 10 64 bits en Firefox als Browser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger, zeg maar zo'n 15 jaar geleden, had je ook al digitale camera's, maar toen was de resolutie van die camera's veel lager dan nu. Met mijn 2 MP (megapixel) camera maakte ik toen mooie foto's die 400 tot 500 KB groot waren.

Dat is verleden tijd. De laatste jaren lijkt er een megapixelrace te zijn. Digitale camera's en smartphones maken foto's van 8 tot zelfs 20 MP. Dat resulteert in zeer grote bestanden. 1 foto is dan niet meer 500 KB groot, maar 3 tot 5 MB.

En als je dan 16 foto's wilt gaan verzenden, dan is dat bij elkaar 16 x 3 (of 16 x 5) = 48 tot 80 MB. Dat is veel te veel om via 1 e-mail te versturen. Vaak zit er een grens aan de grootte van een e-mail, en dat heb je zelf al ondervonden.

 

Hoe kun je dan die foto's naar meer personen tegelijk sturen?

Er zijn verschillende manieren:

1. Je uploadt die 16 foto's naar een website, bijvoorbeeld naar een album in je Dropbox. Daarna hoef je via e-mail enkel de link naar dat album op Dropbox te versturen naar je kennissen.

2. Misschien heb jij geen Dropbox en wil jij ook niet dat jouw foto's op een website komen te staan. Dan moet je je afvragen of het nodig is dat jouw kennissen die foto's van jou onverkleind te zien krijgen. Misschien is het ook voldoende als jij van tevoren die foto's wat kleiner maakt? En nadat je die foto's kleiner hebt gemaakt, verstuur je die verkleinde foto's per e-mail.

Als iemand een foto graag onverkleind van jou zou willen hebben (omdat hij die foto af zou willen drukken), dan moet die persoon dat maar aan jou laten weten. Dan kun je altijd nog die ene foto onverkleind naar die persoon sturen.

 

Is het verkleinen van foto's moeilijk? Nee hoor, ik gebruik daar een programma voor dat zich na installatie nestelt in het contextmenu van de Verkenner. Dat programma heet Image Resizer for Windows. Je leest er alles over wanneer je op de volgende link klikt: https://www.seniorweb.nl/software/image-resizer-for-windows

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Porelaar,

 

Ik heb alle foto's in dropbox in maar allemaal afzonderlijk geplaatst EN DAARNA EEN MAP GEMAAKT WAARIN ZE IN DROPBOX ALLEMAAL SAMEN GEVOEGD ZIJN.

Ik heb het image resize programma geinstalleerd en de foto's in 1 map in dropbox geplaatst en daarna geresized tot SMALL. Eerst had ik in personnalisé geprobeerd maar dit lukte ook niet

TOCH DUURT HET EEN EEEUWIGHEID OM DIE FOTO'S TE VERSTUREN EN KRIJG IK EEN FOUTMELDING DAT HET NIET LUKT.

Ik stuur U hierbij de foto's afzonderlijk.  Dit heeft ongeveer 15 minuten geduurd hetgeen onaanvaardbaar is .

Hoe moet dit dan verder nu om snel deze foto's te kunnen versturen?

Mvg

2017-07-08 17.30.13 (Personnalisé) - Copie (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 17.31.07 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 17.31.18 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 17.31.46 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 17.32.03 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 18.01.40 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 18.02.18 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 18.02.32 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 19.49.35 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 19.49.46 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 19.52.40 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 19.52.53 (Personnalisé) (Small).jpg

2017-07-08 21.12.04 (Personnalisé) (Small).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu 13 foto's geplaatst in dit topic, maar dat was echt niet nodig geweest. Je wilt die foto's immers niet aan ons laten zien, maar aan je familie en kennissen.

 

Ik heb eerst een vraag aan jou, Jean: zou je alsjeblieft geen hele zinnen in hoofdletters willen typen? Graag alleen een hoofdletter aan het begin van een zin. Hele zinnen in hoofdletters schrijven komt over als schreeuwen.

 

Dan zal ik nu ingaan op wat vragen van jou.

1. Je schreef dat het toch wel erg lang duurde om deze 13 foto's op het forum te zetten. Dat kan. De foto's zijn gemaakt met een Samsung ST 60 camera. Dat is een 14,2 MP camera. De fotobestanden worden daardoor erg groot. Je hebt de foto's nu verkleind naar het formaat 640 x 480 pixels. Daardoor zijn de bestanden veel kleiner geworden: per foto zo tussen de 80 en 150 KB. Maar als je 13 van die verkleinde foto's op het forum plaatst of via e-mail verzendt, dan ben je toch nog wel even bezig. Hoe komt dat? Ik weet niet wat voor internetabonnement jij hebt, maar bij de meeste internetabonnementen is het zo dat de downloadsnelheid veel hoger is dan de uploadsnelheid. Als je bestanden van internet haalt, dan ben je aan het downloaden en dan is je downloadsnelheid van belang. Als je echter afbeeldingen op een forum plaatst, of foto's via e-mail gaat verzenden, dan ben je aan het uploaden en dan is je uploadsnelheid van belang.

Ik zal je een voorbeeld geven: mijn downloadsnelheid is 14 megabit per seconde; mijn uploadsnelheid is slechts 0,8 megabit per seconde.

Als ik een foto van 1 MB download, dan heb ik die binnen 1 seconde binnen. Maar als ik diezelfde foto via e-mail naar iemand anders wil sturen, dan kost dat mij zeker 20 seconden.

 

2. Je wilt de foto's eerst rechtop zetten. Dat kan. Daarvoor hoef je de foto's niet eens te openen. Ik neem aan dat jij, wanneer je die map met foto's hebt geopend, miniaturen van die foto's ziet. Dan zul je meteen zien welke foto's op zijn kant staan. Klik met de rechter muisknop op zo'n gekantelde foto en kies dan Rechtsom draaien of Linksom draaien:

 

59652263619dc-Afbeelding_draaien.png

 

3. Wanneer je Dropbox gebruikt, hoef je je foto's niet te verkleinen. Je gaat die foto's dan namelijk helemaal niet versturen naar je familie en kennissen, maar je verstuurt enkel een link naar die personen. De mail met die link is niet groter dan een paar KB en zal daarom binnen een paar seconden verzonden zijn.

En je hoeft ook niet per se eerst naar jouw Dropbox op het web. Je kunt gewoon werken met de Dropbox map die op je pc staat.

Ik heb een flink aantal knipsels gemaakt om een en ander uit te leggen.

 

Open de Verkenner. In de linker kolom zul je de Dropbox map op je pc terugvinden. Klik op Dropbox:

 

59652316394ce-Dropbox_op_mijn_pc.png

 

Controleer dan of in de map met foto's die jij wilt delen, een groen rondje met een witte v staat. Dat vinkje betekent namelijk dat de map Dropbox op je pc gesynchroniseerd is met Dropbox op het web.

Klik dan met de rechter muisknop op de map die jij wilt delen. Het contextmenu verschijnt en in dat contextmenu zie je Delen staan. Let op Delen kan er vaker in staan, maar jij moet Delen kiezen waar het pictogram van Dropbox voor staat:

 

596523f7c2469-Map_delen.png

 

Het volgende venstertje verschijnt dan in beeld:

 

5965245501551-Link_maken.png

 

Je kunt nu achter Aan e-mailadressen in gaan vullen. Tevens kun je aangeven of mensen jouw afbeeldingen alleen mogen bekijken of ook bewerken.

Maar misschien vind jij het handiger om te werken met je adresboek van Gmail. Dan kun je het beter anders aanpakken: klik in dat venster op de knop Link maken en in het volgende venster op Link kopiëren:

 

596525129ffbd-Link_kopi%C3%ABren.png

 

Daarna krijg je de link te zien:

 

5965255112314-Dit_is_de_link_van_de_Drop

 

Klik met de rechter muisknop op die link en kies Copy.

 

De link naar die map met afbeeldingen staat nu op je klembord.

 

Open je e-mailprogramma of start Gmail en maak een nieuwe mail aan. Klik dan met de rechter muisknop in het vak waarin je altijd je tekst schrijft, en kies dan Plakken. De link naar die map met foto's in jouw Dropbox staat dan in die mail. Schrijf er een verhaaltje bij. Bijvoorbeeld: Beste mensen, we zijn op vakantie geweest. Klik op de link die hierboven staat en dan kun je al onze foto's bekijken.

Vul achter Aan: alle geadresseerden in en verzin een titel/onderwerp voor dit bericht: "Hier zijn onze foto's". Je verzendt het bericht daarna en dat bericht is erg klein, omdat de foto's zelf niet meegestuurd worden; enkel de link naar de map in jouw Dropbox wordt immers verstuurd.

 

Je kunt er even mee gaan experimenteren door beide manieren te gebruiken, waarbij je alleen jezelf uitnodigt om die map te bekijken. Ik heb dat ook gedaan. Wanneer je het Uitnodigingvenster van Dropbox gebruikt (dus niet Gmail), dan zal de geadresseerde een mail ontvangen met deze inhoud:

 

596527402607d-de_mail_van_de_ontvanger.p

 

En wanneer de ontvanger dan klikt op de knop Map openen, dan komt hij in jouw Dropbox op het web terecht waar hij enkel de foto's zal zien van de map die jij gedeeld hebt.

 

Gewoon een beetje mee gaan spelen totdat je doorhebt hoe Dropbox werkt.

Succes!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn uploadsnelheid is inderdaad veel lager dan de Uwe nl 0.280Mbps.  Dit is dus de reden van het lange duren.

Sorry voor het gebruik vn die hoodletters.  Dit had iemand mij al gevraagd enkele maanden geleden maar mijn 80 jaren hebben dit niet geregistreerd.

Verder wat die dropbox betreft is het mij gelukt alle foto's te verzenden met imageresizer voor Windows.  Hartelijk dank voor die info.

 

Hartelijk dank voor Uw gedetailleerde uitleg hoe met dropbox om te springen maar om een link te ccopiëren moet ik DROPBOX PLUS installeren en die is niet gratis.  Ik wil dit dus niet.

Maar ik heb voldoende uitleg om verder met dropbox te wwerken en dank U nogmaals voor alle moeite.

Wij kunnen deze topic nu afsluiten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

maar om een link te ccopiëren moet ik DROPBOX PLUS installeren en die is niet gratis.

 

Het is niet nodig om Dropbox Plus te installeren. Alles kan met de gratis versie.

Zelf maak ik amper gebruik van Dropbox, maar ik heb net wat nagekeken en er is een nog veel eenvoudiger manier om de link naar de map te kopiëren:

Open in de Verkenner Dropbox.

Klik met de rechter muisknop op de map met foto's die je wilt delen en klik dan op Link kopiëren:

 

596608af289a1-link_kop%C3%ABren_via_Verk

 

De link staat dan op het klembord van Windows. Je kunt die link plakken in een e-mail.

Probeer maar eens. Je moet er even mee oefenen. En je hoeft die mail dus niet echt te gaan versturen, maar je kunt dan wel zien dat -na Plakken- die link zichtbaar wordt in je e-mail.

 

Op internet zijn ook veel handleidingen te vinden over hoe je Dropbox kunt gebruiken. Zoek maar eens met Google op Dropbox Nederlandstalige handleiding. Maar als je het hierbij wilt laten vind ik dat natuurlijk prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb de franse versie van DROPBOX.  Ik heb die verwijderd en de Nederlandstalige geinstalleerd. Maar mijn Windows versie blijft in het frans.

Bij het opstarten van mijn computer kom ik steeds op de franse versie va dropbox terug en vind ik LINK KOPIEREN er niet in als ik met de rechtse muiskonp klik op een fotomap.

Nochtans heb ik Dropbox in het nederlands geinstalleerd.

Hierbij een paar bestanden die dit duidelijk maken.

Als Je capture 1 bekijkt zie Je de link staan maar die kan niet worden geopend door de betemmeling.  De tekst is zwart i.p.v. blauw.  Hoe komt het dat de bestemmeling (ikzelf in dit geval) de link in het zwart ontvangt en niet kan openen?

In capture 2 kan ik de link wel copieren en die verschijnt dan in het blauw bij de bestemmeling en die kan dus ook geopend worden dan.

 

Om zoals U voorstelde de LINK KOPIEREN te vinden moet ik op het icoontje op het klembord klikken - in stellingen  - voorkeuren (Nederlands is ingesteld) -toepassen -en dan OK klikken en dan kan ik de link wel in Gmail kopieren met een klik op de rechts muisknop en verzenden maar dit is een lange operatie.

Hoe kan ik dit euvel oplossen?

Hoe kan ik

 

 

aangepast door JEAN GELELEENS
schermafbeeldingen met e-mailadres verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In je eerste knipsel staat je e-mailadres. Dat is niet verstandig. Dat is vragen om een heleboel spammails.

Voordat je een knipsel of screenshot op het forum zet, moet je eerst controleren of er geen persoonlijke informatie in staat. Die persoonlijke informatie kun je doorstrepen of zwart maken, wanneer je dat knipsel opent in een fotobewerking als Paint. Pas nadat je dat gedaan hebt en de wijzigingen hebt opgeslagen, kun je zo'n knipsel op het forum zetten.

Uit de forumregels:

Quote

Plaats geen gevoelige privé-informatie zoals namen, inloggegevens, licentiecodes, telefoonnummers, (mail)adressen, privé-berichten, chatlogs, e.d. op het forum. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan.

 

De link die jij laat zien verwijst naar een bestand op je eigen pc. Hij begint immers met DESKTOP-JEANPC. Als jij zelf op die link klikt, dan zal die wel werken. Maar als een kennis die link van jou gekregen heeft dan zal die link niet werken. De link moet namelijk verwijzen naar een bestand dat op internet staat, nooit naar een bestand dat op de harde schijf van jouw pc staat.

Het begin van iedere link naar een bestand of map die in Dropbox op het web staat, moet beginnen met https://www.dropbox.com/

En  daarachter nog een hoop letters en cijfers.

 

Je schrijft dat Dropbox bij jou in het Frans is. Dat komt doordat je besturingssysteem (Windows) in het Frans is. Wanneer je een meertalig programma op je pc zet, zal altijd automatisch ervoor gekozen worden om ook voor dat programma de taal van het besturingssysteem te kiezen. Soms kun je echter wel aangeven bij installatie van een programma dat je het in een andere taal wilt installeren.

Maar waarom heb jij een Franse versie van Windows? Heb je daar niet bewust voor gekozen dan? Als iemand een Franse versie van Windows heeft, dan ga ik ervan uit dat die persoon het Frans ook tot in de puntjes beheerst.

 

Misschien is het voor jou verstandiger om af te zien van het delen van mappen en bestanden via Dropbox. Je weet nu hoe je eenvoudig foto's kunt verkleinen met Image Resizer for Windows. Die verkleinde foto's kun je daarna wel gewoon versturen via e-mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info betreffende de beveiliging van zenden van captures.  Dit zal ik onthouden.

Windows is in het frans omdat wij in franstalig Belgie wonen en die taal meestal ook gebruiken maar wij zijn allebei perfekt 2 talig.

Bedankt ook voor de Resizer info voor Windows.

Ik denk dat ik nu over voldoende info beschik om foto's in groep te versturenen wij kunnen nu deze topic afsluiten.

Met oprechte dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.