Ga naar inhoud

Sophos antivirus is er plots mee opgehouden.


Aanbevolen berichten

Hallo beste vrienden.

Het is al een tijdje geleden dat ik nog even op de site geweest ben door omstandigheden met mijn gezondheid, maar nu ben ik hier weer met een prangende vraag.

Ik heb een desktop met Win 7 op en als virusscanner Sophos free.

Deze virusscanner heeft een hele tijd uitstekend gewerkt, maar plots heeft hij er de brui aan gegeven.

Opnieuw installeren brengt geen soelaas ik krijg dan een melding dat ik de pc terug moet herstarten. Doe ik dit en probeer nogmaals de installatie, steeds hetzelfde resultaat.

Ook geeft hij volgende foutcode weer : 0X80070005

Wat zou dit kunnen zijn? En hoe kan ik Sophos terug op mijn pc zetten.

Natuurlijk zat ik nu zonder virusbeveiliging en heb ik noodgedwongen de virusscanner van Zone Alarm ingeschakeld.

Ik weet ook dat er maar 1 virusscanner op een pc mag staan dus ik zal eerst die virusscanner van Zonealarm moeten uitschakelen of zelfs verwijderen.

Heb toch ff geprobeerd met deze virusscanner en firewall even uit te zetten en terug te proberen met Sophos te installeren, zonder resultaat. Sophos zegt dan duidelijk dat ik antivirus van Zone alarm moet verwijderen.

Graag jullie advies en raad.

Alvast bedankt.

Groetjes

Dré

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Bektronics zei:

Ook geeft hij volgende foutcode weer : 0X80070005

Wanneer krijg je die foutcode?

Bij het installeren?

Bij het opstarten of bij een andere actie met sophos?

 

 

We gaan ook eens kijken of er ondertussen geen malware door de mazen is geglipt.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het op je bureaublad.

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit.

 

Ik heb Sohos helemaal verwijderd van mijn systeem met behulp van Revo uninstaller.

Daarna ook no even het register opgeschoont met RegCleaner en met Ccleaner.

Handmatig de mappen van Sophos dan verwijderd.

Dus er is niets meer van Sophos op deze pc aanwezig.

Dan ben ik naar de site van Sophos gegaan en heb het exe bestand gedownload.

Klikken om uit te voeren en Sophos pakt de bestanden uit, wil ze dan installeren en dan verschijn er plots de melding: Herstart je pc op mogelijk is er een deel van een het bestand reeds in gebruik. Foutcode: 0X80070005.

Herstarten en opnieuw proberen geeft telkens hetzelfde resultaat. Let wel dit was al VOOR ik Zone Alarm anti virus had geïnstalleerd.

Nu natuurlijk zegt hij dat ik Zone Alarm anti virus moet verwijderen wat normaal is.

 

Tot zover, in afwachting van je antwoord

 

MVG

Dré

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem hoor, dat overkomt mij ook regelmatig. ;)

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Rechtsklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren om het programma te starten.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden.

 

Heb daar juist met een medewerker van Sophos op de chat gezeten. Sophos is NIET gestopt met zijn free anti virus voor home gebruik. Ze hebben een nieuwe software ontwikkeld die je zonder veel moeite van hun site kan downloaden. Ben je nog niet geregistreerd dan moet je dit wel eerst doen.

Anders eerst inloggen met je log in en paswoord.

De oude soft van Sophos moet je wel eerst volledig verwijderen met bvb Revo uninstaller, daarna kan je de nieuw soft installeren en werkt alles naar behoren volgens hen.

Het is dus geen upgrade die bovenop de oude soft kan gezet worden.

Ze zouden ook een soort van anti malware en anti ransomware ingebouwd hebben in deze nieuwe software, aldus de medewerker.

Heb het voorlopig nog niet geprobeerd, maar wel al de nieuwe installer van Sophos op mijn pc gezet in afwachting van de bevindingen van Kweezie Wabbit op mijn logjes.

Hopelijk heb ik hierbij een beetje bijgedragen aan het feit dat er gesproken werd dat Sophos voorgoed gestopt was, NIET dus en is nog altijd freeware ook.:thankyou-bor:

 

Alvast groetjes en suc6

Dré

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.