Ga naar inhoud

Chrome & Host vaststellen


Aanbevolen berichten

12 uren geleden, Nipke zei:

Atypisch probleemke?

Niet echt maar er zijn meerdere oorzaken mogelijk en die moeten we dus één voor één onderzoeken.

 

Malware werd onderzocht en verwijderd.

Dit kunnen we dus al uitsluiten als oorzaak.

 

Je zegt dat je er enkel last van hebt op je thuisnetwerk.

Heb je dan het probleem met alle toestellen waarmee je op internet kan of gaat?

Heb je het op dit toestel enkel met chrome of ook bij andere browsers?

 

Probeer alvast het volgende.

 

Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /flushdns en druk enter. Let op de spatie voor de /

Sluit het opdrachtprompt en herstart de browser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doet zich inderdaad enkel voor op mijn thuisnetwerk. De andere toestellen (smartphones, andere PC's, ...) ondervinden geen hinder. 

Andere browsers (Edge, Internet explorer) doen het ook niet zuiver. Eerste x minuten gaat alles prima en dan hangen de browsers zich op. 

 

Ik heb de ipconfig /flushdns al eens geprobeerd (als ik het me goed herinner). Ik kan het nu niet proberen, maar zal dit vanavond of morgenochtend doen.

 

Ik heb de beveiligingssoftware die op mijn pc werd geïnstalleerd (axsguard sso tool) om op het bedrijfsnetwerk te kunnen al verdacht. Heb deze thuis proberen uit te schakelen, maar dit bracht geen aarde aan de dijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, het lijkt er op dat ik geen problemen ondervind als ik niet het bedrijfsnetwerk maar het draadloos netwerk (dat buiten de beveiliging staat) gebruik. Dit netwerk is Skynet versus Telenet thuis. Ik heb thuis nog niet geprobeerd om bekabeld te werken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een weekendje proberen: 

 

1. via wifi krijgt mijn pc problemen in de browser terwijl andere pc's, smartphones, ... gewoon kunnen verder werken. 

2. om de x minuten blijft chrome haperen. Dit manifesteert zich door "Google Chrome (reageert niet)" in de titelbalk; "wachten op ..." of "Host vaststellen"; het zandlopertje dat blijft draaien.

3. Andere browser Edge geprobeerd. Daar blijft gewoon het zandlopertje draaien. Het probleem doet zich ongeveer op hetzelfde moment voor. 

4. Als ik dan netwerkcontrole van Windows 10 doe zegt die: "problemen met breedbandmodem, de verbinding tussen toegangspunt en internet is defect" en "standaardgateway is niet beschikbaar"

5. Na enige tijd (5 à 10 minuten) komt alles weer ok en kan ik even verder werken totdat hetzelfde probleem zich voordoet.

6. Via de kabel lijkt alles normaal te werken. 

 

Ik voeg een aantal schermknipsels bij.

Knipsel3.PNG

Knipsel4.PNG

Knipsel5.PNG

Knipsel6.PNG

Knipsel7.PNG

Knipsel8.PNG

Knipsel9.PNG

Knipsel10.PNG

Knipsel11.PNG

Knipsel12.PNG

Knipsel13.PNG

Knipsel14.PNG

Knipsel16.PNG

Knipsel17.PNG

Knipsel18.PNG

Knipsel19.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgaande op je uitleg en de afbeeldingen, zou de fout bij de wifi adapter van je pc kunnen zitten.

 

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Dubbelklik op de netwerkadapters.

Dubbelklik dan op de Intel dual band wireless-ac 3160

Open de tab stuurprogramma en klik op de knop bijwerken.

Kies dan voor de optie automatisch zoeken.

Als er nieuwe drivers gevonden zijn, worden deze automatisch geinstalleerd.

Herstart de pc na de installatie en kijk of het iets veranderd heeft aan de situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.