Ga naar inhoud

Kaspersky Free.


Aanbevolen berichten

Ik lees net dat één van de beste anti-virusprogramma's, dat nog geen gratis versie had er nu eentje op de markt gaat brengen, nl Kaspersky.

Dit om hun 20 ste verjaardag te vieren.

Voorlopig nog niet in Europa te verkrijgen maar zou er hier in oktober mee uitpakken.

 

Bron: http://www.computeridee.nl/nieuws/kasperky-komt-met-gratis-antivirus-software/

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Amerikanen kunnen er gelijk al mee aan de slag, in Europa komt het programma in oktober pas uit.

Wat Computer Idee stelt klopt niet helemaal, want de Engelse versie is ook al in Europa te gebruiken.
Alleen is er nog geen Nederlandse versie, die verschijnt inderdaad pas in oktober dit jaar.

 

https://www.antimalwaresoftware.nl/kaspersky-free-antivirus/

 

Zelf heb ik het al een aantal dagen op een testsysteem in gebruik en werkt erg goed moet ik zeggen.
Voor veel gebruikers zal het ontbreken van (opdringerige) reclame zoals bij AVG, Avast e.d. het geval is zeker een pluspunt zijn.

Wel zijn er inactieve onderdelen aanwezig die alleen in de betaalde pakketten beschikbaar zijn, maar die zijn niet hinderlijk aanwezig.


Ook de systeemimpact is minimaal, zelfs tijdens scantaken is er nauwelijks vertraging merkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maxstar,

 

Ik heb het programma ook al sedert 27/07/2017 op een testcomputer staan.

Bevalt me tot nu toe uitermate goed.

ScreenShot103a.jpg.92ee412af4d8ebf4cd67c72ee9bfdfa3.jpg

 

Er wordt wél de betalende VPN client "Kaspersky Secure Connection"  meegeïnstalleerd. Deze hoef je echter niet te gebruiken en kan men verwijderen.

ScreenShot008.jpg.f661bd05ac0a888aec647941e66e8027.jpg   ScreenShot105.jpg.e7ad323bce2687f153f720611300d9c2.jpg

 

Ik heb mij ook niet geregistreerd met een mailadres en wachtwoord - en toch is Kaspersky geactiveerd en doet het toch wat verondersteld wordt dat het moet doen.

Die "1 recommendation" is: dat ik de "Kaspersky Protection extension" niet heb laten installeren in IE (gebruik die nooit), wél in Firefox (gebruik uitsluitend deze).

ScreenShot011.jpg.bae7fb7748a7771233f7f344a7cdf6fc.jpg

 

Ik kan dus voorlopig het online Dashboard niet gebruiken!

Waarschijnlijk krijg ik dan ook telkens onderstaand aanbod onderaan rechts op mijn scherm:

ScreenShot104.jpg.0ac10e56078b91c3ab41084ff4dde1b3.jpg

 

Ik vind het een aanwinst in het aanbod aan gratis Ant-Virus programma's, te meer omdat Kaspersky tijdens testen steeds vrij goed uit de bus komt.

Nu inderdaad nog even wachten op de Nederlandstalige versie.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is ook nog afwachten wat er na 1 jaar gebeurt. Je hebt nu een gratis licentie voor 1 jaar. Wat gebeurt er daarna?

Ik heb in het verleden een paar jaar Avast Free gebruikt. Na een jaar moest je dan een nieuwe code aanvragen. Die code ontving je via e-mail en die nieuwe code moest je dan in het registratievenster plakken. Weer wat later was het voldoende om ieder jaar opnieuw online te registreren bij Avast met je naam en e-mailadres. Hoe dat bij Kaspersky Free zal gaan is nu nog de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook al enkele jaren Avast Free, daarvoor AVG free, maar die werd me te zwaar - en ben tevreden over Avast.

 

" Voor veel gebruikers zal het ontbreken van (opdringerige) reclame zoals bij AVG, Avast e.d " dit las ik op een ander forum ook over Avast en telkens verwondert het mij dat ik daar gewoon niets van merk... ik krijg van Avast geen reclame, laat staan opdringerige reclame... (hoe kan dit - dat sommigen ze blijkbaar krijgen tot het opdringerige toe, en ik niet?) Er waren wel enkele (spaarzame) popupvenstertjes die slechts af en tot verschenen (wat stond er ook weer in- geen reclame staat me voor), maar die kan je uitschakelen dus die zie ik ook niet langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer Wanneer je Avast licentie bijna verloopt en ook wanneer er een nieuwere versie van Avast is, dan krijg je daar een melding van via een pop up, meen ik me te herinneren. Kijk, in onderstaande afbeelding is het duidelijk genoeg:

 

597dd07920d6d-avastregistratie1b.jpg

 

Hier staat de prijs onder de groene knop. Maar ik weet nog goed, dat die prijs er lang niet altijd bij stond. Dan had je als Avast Free gebruiker de keus tussen klikken op een grote, flink opvallende groene knop (waardoor je de te betalen versie kreeg) en de kleinere en daardoor al minder goed opvallende grijze knop. Veel mensen klikten dan op de groene knop, want 'groen is goed'. Ik heb bij verschillende kennissen die op de groene knop hadden gedrukt, dit weer terug moeten draaien, zodat ze weer de gratis versie hadden.

 

Moet je maar goed lezen, zul jij misschien zeggen. Maar dat doen veel mensen niet. Zij klikken op de meest opvallende knop en vinden het daarna raar dat er betaald moet gaan worden, want "het was toch een gratis antivirus?".

Dit is dus een vorm van reclame voor de te betalen versie waar toch nogal wat mensen intuinen. Een van mijn kennissen heb ik nu gezegd dat hij mij moet bellen wanneer hij een bericht of pop-up van Avast krijgt. Dan ga ik wel even naar hem toe (of neem ik zijn pc over via TeamViewer) om zijn gratis licentie te vernieuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Passer zei:

" Voor veel gebruikers zal het ontbreken van (opdringerige) reclame zoals bij AVG, Avast e.d " dit las ik op een ander forum ook over Avast en telkens verwondert het mij dat ik daar gewoon niets van merk... ik krijg van Avast geen reclame, laat staan opdringerige reclame... (hoe kan dit - dat sommigen ze blijkbaar krijgen tot het opdringerige toe, en ik niet?) Er waren wel enkele (spaarzame) popupvenstertjes die slechts af en tot verschenen (wat stond er ook weer in- geen reclame staat me voor), maar die kan je uitschakelen dus die zie ik ook niet langer.

 

Jij krijgt dus nooit pop-ups vanuit de taakbalk "system tray" met één of andere aanbieding of bericht omtrent een upgrade voor betere bescherming? Zowel Avast dat momenteel ook AVG in beheer heeft zijn daar nogal scheutig mee. Vaak zijn dergelijke meldingen ook wel wat misleidend, dan staat er; "Upgrade nu gratis", "Test gratis de verbeterde bescherming" maar daarmee voert men soms wel (onbewust) een upgrade naar een 30 dagen trial van het internet security pakket.

 

Dergelijke pop-ups hebben net zoals op de screenshot van Porrelaar vaak een prominente groene knop en een grijze knop die niet beschikbaar lijkt. Ook met programma-updates is het installeren van de nieuwe versie nogal onduidelijk en worden mensen aangezet om te klikken op Upgrade (groen knopjes) i.p.v. installeren (grijs) die de gratis versie gaat updaten. Wellicht gaat Kaspersky die methode ook toepassen, maar dat is pas over een jaar te checken...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxstar zei:

Jij krijgt dus nooit pop-ups vanuit de taakbalk "system tray" met één of andere aanbieding of bericht omtrent een upgrade voor betere bescherming?

Nee, die krijg ik nooit.

 

Misschien ligt het aan instellingen die ik aanpaste?  Instellingen > algemeen > popupvensters en die heb ik zo staan: (klik om te vergroten)

Plaatje.jpg.8b4e60b6be387c140c7ad0e82756dd7e.jpg  Mogelijk is het bovenste vinkje (stille modus) er wel verantwoordelijk voor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als "Passer" met Avast, zo krijg ik ook géén pop-ups van AVG te zien!

Gezien AVG overgenomen is door Avast lijkt mij dat het vinkje er wel eens verantwoordelijk kan zijn.

 

Ligt dus ook waarschijnlijk aan het inschakelen van de "Stille Modus" in mijn AVG Internet Security (trouwens in de AVG Free is deze instelling ook beschikbaar):

ScreenShot022.jpg.6673def974e8309bee72c637480d9c2e.jpg

 

Dat wou ik hier toch ook nog even melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.