Ga naar inhoud

Vernieuwen harde schijf


Aanbevolen berichten

Je systeem had een grote Windows update achterstand. Nu je terug over vrije ruimte beschikt is het niet uitgesloten dat er updates gaande zijn.

Ga eens via Start naar Instellingen / Bijwerken en beveiliging. Wat kun je daar zoal waarnemen?

Als er updates gaande zijn geef dan de pc de tijd ze allemaal bij te werken. Desnoods laat je de pc de ganse nacht aan staan.

 

Start morgen Speccy ook nog eens. Er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zie al iets dat niet ok is.

Je hebt die oude (kleine) SAMSUNG schijf nog altijd in je pc zitten en dat is niet goed. Het kan bij updaten van Windows voor conflicten zorgen. Die schijf moet er uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik kan zonder probleem die schijf formatteren en verwijderen...

Moet ik mijn nieuwe op de kabels aansluiten zoals beschreven in jullie link (hardware.be) of mag deze op de huidige kabels blijven (dan is het waarschijnlijk niet C-schijf maar zoals ze nu noemt, D-schijf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet formatteren, je weet maar nooit. Wacht daarmee totdat je met je SSD goed op dreef bent. Wel die schijf verwijderen. Dat had je al moeten gedaan hebben alvorens je voor het eerst opstartte nadat je die kloon had uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een half uurtje geleden mijn HDD afgekoppeld en mijn SSD als eerste schijf laten opstarten. Tot hier toe krijg ik enkel een zwart scherm met mijn muis-cursor erop.

Ik ga mijn pc laten opstaan tot ik iets hoor van u. Ik ga er van uit dat mijn SSD nog een update aan het doen is misschien...?! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer opstartherstel eens uit.

 

 

Start de geavanceerde opstart opties aan de hand van een harde reboot:

  • 1.       Houd de aan / uit knop op de pc ingedrukt totdat deze uitgeschakeld is.

     

  • 2.       Druk op de aan / uit knop op uw pc om deze aan te zetten.

     

  • 3.       Herhaal bovenstaande stappen 1 en 2 tot u het Windows-logo scherm ziet. Wees geduldig en wacht tijdens de opstart als daar om verzocht wordt (Zie onderstaande afbeelding). Soms moet men die stappen 1 en 2 tot wel 3 keer herhalen.

     

59be4d7911ffb_Windows10pleacewait.jpg.575b22137d9abe1f550f7f40cf9cdb95.jpg

 

  • 4.       Van zodra het venster verschijnt met twee keuze knoppen De PC opnieuw opstarten en de knop Geavanceerde herstelopties, klik je op de knop Geavanceerde herstelopties. Het is echter best mogelijk dat dit venster wordt overgeslagen en dat je meteen in de herstel modus terecht komt.

 

Of:

Start de geavanceerde opstart opties door van een installatie medium of  herstel medium op te starten. 

 

Voer dan het volgende uit:

Op het moment dat u het menu (op blauwe achtergrond) van de Windows Herstelomgeving ziet, kies je voor Problemen oplossen.

 

 

post-9560-0-21760800-1439737245.jpg

 

 

Het volgende scherm verschijnt, klik er op Geavanceerde opties.

post-9560-0-99331100-1439737273_thumb.jp

 

 

In het volgende scherm klik je op Opstartherstel.

59c4c1ce807a6_GeavanceerdeopstartoptiesWin10(3).JPG.2b90f064a646cd343685e0960208ffaa.JPG

 

**********

Als dit niet tot resultaat leidt dan kun je deze bewerking herhalen doch in het laatste getoonde venster kies je dan voor Opdrachtprompt.

Type in dat venster met zwarte (achtergrond) bootrec.exe /fixboot en druk vervolgens op ENTER. Stem in met deze opdracht als daar om gevraagd wordt.

Type nu bootrec.exe /fixboot en druk vervolgens op ENTER. Stem in met deze opdracht als daar om gevraagd wordt.

Sluit nu Opdrachtprompt en start de computer.


Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.