Ga naar inhoud

Pc herkent harde schijf niet

JR2509
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik wou vandaag foto's bewerken die op mijn externe harde schijf stonden. Als ik de harde schijf inplug herkent de pc deze niet. Ook als ik bij snelle toegang kijk en op een bestand klik die op de schijf zou moeten staan, kompt er een pop-up op 'locatie niet beschikbaar'. Ook als ik bij windows + R kijk vind hij deze schijf niet meer. Al mijn prachtige foto's die ik nam als fotograaf zijn mij heel dierbaar en zou graag terug met de schijf kunnen werken.

De schijf licht wel op als hij is ingeplugd, dus er is wel degelijk stroomtoevoer.

Kan iemand mij aub helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, JR2509 zei:

Al mijn prachtige foto's die ik nam als fotograaf zijn mij heel dierbaar

Maak dan voortaan dubbels (of trippels) van je belangrijke bestanden aan en doe dit op een àndere schijf zodat jij niet meer voor dit probleem komt te staan.

Bedenk dat een schijf altijd stuk kan gaan en als je dan geen 'reserve' hebt waar alles ook nog eens opstaat, dan euh... heb je het moeten leren zoals iedereen het moeten leren heeft.  (door schade en schande enz..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delen

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.193
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Fraussen Daniel
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Gast
      Door Gast
      Hallo iedereen

Laatst wou ik een backup maken van een WD Elements schijf naar een 2,5 inch Toshiba schijf. Dat doe ik met een SATA naar USB3 controller die altijd perfect heeft gewerkt. Laatst merkte ik op dat een backup wel heel lang begon te duren. (9 uur voor een 300Gb) De schrijfsnelheid piekte tot een 2 Mbps en daalde altijd terug naar 0 Kbps. Op momenten werd er dus helemaal niets gekopieerd en toch zei mijn Taakbeheer dat de schijf 100% in gebruik was. Denkend aan een virus heb ik de schijf helemaal geformateerd, zonder resultaat. Als ik niets met de schijf die hoor ik hem toch nog ratelen. De schijf kan echter wel nog uitgelezen worden door Windows en met veel geduld kunnen er nog bestanden op worden gezet. Is de schijf gewoon defect of hangt het aan iets anders?

Alvast bedankt
      Rob Nickmans
    • Door Kristof
      Hey,
      Een aantal weken geleden heb ik win 10 opnieuw moeten installeren op mijn laptop door een aanhoudend probleem bij het opstarten.
      Ik had op dat moment geen usb die ruimte genoeg had om windows op te zetten en dan via usb op te starten.
      Ik heb dus mijn externe harde schijf gebruikt en daar windows mee geïnstalleerd.
      Nu na die installatie die ook gelukt is merkte ik toen ik mijn externe harde schijf voor de eerste terug wilde gebruiken dat de naam van men harde schijf alsook alle inhoud die er vroeger op stond niet meer te vinden is.
      Wat ook raar is is dat de harde schijf 1,5 TB is en ik nog maar 35 GB vind aan totale ruimte.
      ook de naam van de harde schijf is nu ESD-USB wat voordien big hard disk was.
      Is er iemand die mij zou kunnen helpen dit is voor mij zeer belangrijke data zoals foto's een massa aan filmpjes enz...

bedankt alvast
    • Door Robbe Delarbre
      hallo

Wij hebben een externe harde schijf van 4tb gekocht om al onze computers te backuppen. Ik wil deze harde schijf op ons internet koppelen zodat we ze niet hoeven te verplaatsen van computer naar computer. 
      Wij hebben een telenet router met een usb poort dus ik heb hem daar ingeplugt om te kijken of hij op het netwerk kwam maar er gebeurde niet veel en in de instellingen van de router van telenet kan je niks vinden over opslag ofzo.
      Ik wil ofwel deze harde schijf direct aan de router hangen maar als dat niet lukt dan wil ik hem aan mijn computer hangen en zo delen op ons internet. 
      Weet iemand of dit mogelijk is want ik vind hier echt niet veel over. Sommige zeggen dat telenet dit usb poort heeft geblokkeert en bij andere lukt het wel maar die moesten niks speciaals instellen ofzo.

alvast bedankt!
    • Door redcap
      Gebruik windows 10. Download van You Tube muziekfilmpjes en speel deze af op mijn pc.
      Dat gaat goed.
      Wil echter de filmpjes van mijn externe harde schijf op mijn tv afspelen.
      Ik laad de url en mail deze naar mijn mailadres.
      Hoe krijg ik de url op mijn externe harde schijf?Als ik de url aanklik in mijn mail dan speelt filmpje gewoon af. 
      Hoop dat ik duidelijk ben.
    • Door will-verdrag
      hallo,
      Mijn externe harde schijf werkt sinds korte tijd niet meer. Als ik hem in plug met een USB-kabel en Windows verkenner open, vindt ik deze niet. Ik heb al verschillende sites bekeken en daar worden enkel oplossingen gegeven voor een externe harde schijf die zichtbaar is in computerbeheer. Helaas geld dit niet voor mij. Toch gaat het lichtje van mijn externe harde schijf branden. Heeft iemand hier tips voor?
  • Nieuwe aanmaken...