Ga naar inhoud

Photo Gallery en Magix Music Maker starten niet meer


roelsmaarten

Aanbevolen berichten

Gerelateerd aan dit topic hieronder wil ik nog de volgende vragen stellen:

 

Ik heb nog 2 programma's die niet meer draaien om die reden

 

Dit zijn de meldingen die ik krijg

 

Bij Magix krijg ik deze eerste als ik het programma opstart. De tweede krijg ik als ik het programma probeer te verwijderen.

Kan iemand me helpen om dit definitief op te lossen?

SQL server.jpg

Magix DLL 1.jpg

Magix DLL 2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@roelsmaarten Heb je kweezie wabbit al op de hoogte gebracht dat je een tweede topic hebt aangemaakt? Hij is je namelijk nog aan het helpen in dat andere topic.

 

Ik heb eventueel wel wat suggesties die je zou kunnen proberen, maar die geef ik pas wanneer dat andere topic is afgesloten. Anders gaan de suggesties van mij en van kweezie wabbit door elkaar lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, je hebt nog problemen met 2 programma's. Laten we die een voor een aanpakken. Eerst Photo Gallery.

Ga naar Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.

Rechter muisklik op Windows Essentials > Verwijderen/wijzigen

In het venster dat dan verschijnt, klik je op "Een of meer Windows Essentials-programma's verwijderen".

Zet dan een vinkje voor "Photo Gallery en Movie maker". Klik daarna op Verwijderen.

Let op: het is niet mogelijk om alleen Photo Gallery te verwijderen, want Photo Gallery en Movie Maker horen bij elkaar)

Wacht totdat het verwijderen van die programma's voltooid is. Start daarna je computer opnieuw op!

 

Daarna download je Windows Essentials 2012. Dat programma is niet meer via Microsoft te downloaden, maar wel via andere websites.

Klik op de volgende link: https://www.pc-helpforum.be/topic/67144-windows-moviemaker/?do=findComment&comment=527911 

 

 

Daarin kun je zien via welke website (de Wayback Machine) je Windows Essentials nog kunt downloaden. Wanneer je op de link in clarkies post klikt, zal het eventjes duren (er moet contact worden gemaakt met de Wayback Machine), maar dan zul je dit venstertje zien:

 

59aa8e75774df-wlsetup-all.exe_openen.png

Klik in dat venstertje op Bestand opslaan. Je downloadt dan dat bestand. Het is 132 MB groot en de download gaat wat traag. Dat ligt niet aan jouw pc, maar die server is wat traag.

 

Volg verder de handleiding van clarkie. Je kiest dus voor Zelf de programma's kiezen die geïnstalleerd moeten worden.

Installeer op die manier Photo Gallery en Movie Maker opnieuw.

Naar mijn weten wordt bij de installatie van Photo Gallery ook Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition geïnstalleerd, wanneer dat nog niet op je pc staat.

 

Laat maar weten of het gelukt is en of je daarna Photo Gallery weer normaal kunt starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mooi, maar dit was het makkelijkste klusje...

Tip: bewaar het installatiebestand wlsetup-all.exe in een aparte map die je de naam Windows Live Essentials 2012 geeft. Stop in die map ook een Word of Kladblok bestand waarop de link naar dit topic staat. Mocht de nood ooit weer eens aan de man komen, dan kun je makkelijk nalezen wat je moet doen om Photo Gallery weer werkend te krijgen.

(Ha, terwijl ik dit aan het typen ben, geeft Passer je al dezelfde tip. Twee zielen, één gedachte!)

 

Nu over naar MAGIX Music Maker 2016 Live. Dat kan wat lastiger worden. Niet alleen kun je dat programma niet starten, maar je blijkt het ook niet te kunnen verwijderen.

Dit is wat ik zou proberen:

Het is geen gratis programma, maar een programma dat je gekocht hebt. Ik ga er van uit dat je het installatiebestand nog in je bezit hebt. Ofwel op een cd of dvd, ofwel in je map Downloads, wanneer je het programma destijds niet op cd/dvd kreeg, maar gedownload hebt. Hopelijk ook met de licentiesleutel erbij.

Zoek dat installatiebestand op. Start het via rechtermuisklik > Uitvoeren als administrator.

Waarschijnlijk wordt dan opgemerkt dat het programma al geïnstalleerd is. De vraag is: wat voor meldingen en opties krijg jij dan? Schrijf die op.

Wanneer je de vraag krijgt: dit programma verwijderen of dit programma repareren, dan kies je natuurlijk Repareren.

Krijg je zulke vragen niet en wordt voorgesteld om het programma gewoon te installeren, dan doe je dat.

 

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, maar dan was je ook wel erg snel klaar geweest, hè? :D

 

Je kunt MAGIX Music Maker 2016 Live niet op de normale manier verwijderen via Programma's en onderdelen, want dan krijg je een foutmelding.

Probeer het programma te verwijderen met Revo Uninstaller: https://www.seniorweb.nl/artikel/programma-s-grondig-verwijderen-met-revo-uninstaller

 

Laat weten of dat wel lukt.

Als het met Revo Uninstallar wel lukt om Magix te verwijderen, dan start je voor de zekerheid daarna eerst je computer opnieuw op.

Daarna Magix opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.