Ga naar inhoud

password


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

Ik heb een tablet merk empire I1010Q16DCZ die je ook als mini laptop zou kunnen gebruiken. Er zit een bijpassend toetsenbord bij, wat goed werkt. Empire bestaat niet meer denk ik. Telefoon en e-mails worden niet beantwoord.

Technisch gezien lijkt het apparaat helemaal in orde. Ik denk dat Windows 8 het OS is. Het probleem is dat het ding OOIT beveiligd is met een microsoft/windows password. De gebruikersnaam bevat een @. Het is mij uiteindelijk gelukt om het password te resetten. Nieuwe password is bevestigd naar mobiele telefoon door Microsoft. Als ik nu het apparaat opstart kom ik weer in hetzelfde inlogscherm als voor het resetten. Er wordt om het gebruikers password gebruikt. Als ik dat nieuwe password intik…verschijnt de melding “Uw pc is offline. Meld u aan met het meest recente wachtwoord dat op deze PC is gebruikt “

Ik ben op zoek geweest naar een oplossing en vond de volgende tip. Zorg dat de PC met een vaste verbinding naar het internet gaat, dan omzeil je dat. Er zit in het toetsenbord geen RJ45 aansluiting ,maar wel een USB poort. Vervolgens heb ik op advies van de computershop een TP-link connector gekocht van USB naar RJ45.

De computer maakt wel draadloos een verbinding met mijn router. Als ik de USB/RJ45 connector gebruikt en WIFI op de tablet uitzet, maakt de computer geen vaste verbinding met mijn router. Mogelijk moet die connector dus eerst geïnstalleerd worden in windows 8….maar hoe ?

Wie heeft er een oplossing of suggestie?

Alvast dank voor de hulp

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw topic is verplaatst naar subforum Tablet- en Smartphone.

Een tablet blijft een tablet ook als een fysiek toetsenbord aan de tablet wordt aangesloten, dat wil niet zeggen dat de tablet getoverd wordt naar een computer.

De tablet kan 'gedragen' als een computer in de zin van, er is een fysiek toetsenbord aangesloten, het is comfortabel om mee te werken vergeleken met het virtueel toetsenbord van de tablet.

 

Op 3-9-2017 om 10:16, HADEVE2309 zei:

verschijnt de melding “Uw pc is offline. Meld u aan met het meest recente wachtwoord dat op deze PC is gebruikt “

Uw pc is Offline    naar mijn weten moet u met uw Microsoft account inloggen, en niet met uw Lokaal account.

 

Zie Handleiding I1010Q16DCZ om Wi-Fi te activeren op de tablet - pagina 8 & 15.

 

De TP-link connector van USB naar RJ45 vergeten we even, het lijkt me overbodig :hmmmm:. Het lijkt me een vreemde advies van de computershop. Ik kan me natuurlijk ook vergissen, maar ik heb nooit tablets met zo'n connector aangesloten om Wi-Fi te verkrijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Hartelijk dank voor de suggestie en het zenden van de link voor de handleiding.

De tablet kan probleemloos verbinding maken met mijn WIFI router en het internet.

Het lukt niet om het zogenaamde charms-balk te openen om eventueel de instellingen te veranderen, tablet is aangesloten op netstroom zoals gevraagd.

Na het kleurrijke startscherm krijg deze afbeelding te zien ( zie Bijlage)

Ik heb met een andere computer zonder problemen kunnen inloggen met het geresette password van microsoft.

Blijkbaar onthoud de tablet het oude password nog steeds, want met dat password is er ooit ingelogd.

 

Met vriendelijke groet,

Henk de Vries

 

 

 

 

aangepast door iEscape
screenshot verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik even snel uw schermafbeelding verwijderd, uw e-mailadres staat erop. U kunt de schermafbeedling opnieuw plaatsen nadat uw e-mailadres is gecamoufleerd.

 

Plaats geen gevoelige privé-informatie zoals namen, inloggegevens, licentiecodes, telefoonnummers, (mail)adressen, privé-berichten, chatlogs, e.d. op het forum. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan.

 

Zorg dat er géén privé-informatie op de schermafbeelding is vermeld.

Zijn er privé-informatie op de schermafbeelding(en), dan eerst uw privé-informatie verwijderen / camoufleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dank voor de hulp. Het advies om via instellingen het microsoft wachtwoord opnieuw te wijzigingen klikt heel logisch, maar.....

Zoals al eerder aangegeven lukt het niet om bij instellingen te komen. Het gekleurde beginscherm kan ik wegvegen dan krijg ik een inlogscherm met de gebruikersnaam, de microsoft-account en het gevraagde password. Tablet is WEL verbonden met WIFI, maar verder kan ik niet naar instellingen o.i.d. Zie bijlage tweede scherm na openingscherm.

met vr.gr.

Henk

IMG_4437-v2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dat is nou het grote probleem. Omdat we het password, dat enkele maanden geleden was gebruikt om een microsoft account aan te maken niet meer wisten.....hebben wij het microsoft password gewijzigd....de tablet onthoudt blijkbaar nog steeds het OUDE password.

En ja  dat weten wij niet meer :(

Zouden ze bij Microsoft het oude password nog kunnen traceren ?

 

 

m.vr.gr.

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan rest een zaak: zie de handleiding vanaf einde pagina 15 e.v.

Uw tablet-pc vernieuwen       

Bij het vernieuwen van uw tablet-pc wordt Windows naar de fabrieksinstellingen hersteld zonder dat uw persoonlijke bestanden, geïnstalleerde apps uit de Windows Store en persoonlijke voorkeuren verloren gaan

 

OF

 

De tablet-pc opnieuw instellen  

Opmerking: Bij het opnieuw instellen van uw tablet-pc worden alle gegevens gewist.

Dit geldt ook voor uw accountgegevens, toepassingen, muziek, afbeeldingen, documenten enzovoorts. Zorg dat u een back-up maakt van alle gegevens die u wilt bewaren voordat u het apparaat opnieuw instelt.

 

De back-up maken is niet meer mogelijk aangezien u niet kan inloggen.

 

Eerst goed lezen voordat u actie neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dank voor het meedenken.

Omdat de tablet nooit gebruikt is, zou de laatste optie "opnieuw instellen" geen enkel probleem zijn, er staan geen data op, die geback-uped zouden moeten worden.

Maar.....in de handleiding staat dat ook dat het opnieuw instellen via het zgn charms-scherm zou moeten ......en daar kom ik niet in ( zie eerdere berichten)

Is het mogelijk om het te proberen met een  opstart USB stick met Windows. Ik weet namelijk niet of de tablet het toestaat om van USB te booten.

En waar vind je nog een versie van Windows-8 om op USB te zetten?

gr

Henk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.