Ga naar inhoud

opnieuw installeren voorkomen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na een update van een programma wil de PC steeds opnieuw installeren.

Door bij het opstarten naar de veilige modus met netwerk te gaan, start e.e.a. wel op.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de PC bij normaal inschakelen niet in het installatiescherm komt?

BTW:

- herstelpunten zijn weg

- het betreffende programma deïnstalleren heeft niet geholpen

- via herstel worden geen opstartproblemen gevonden

Wie weet raad????

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het ging om Marcium Reflect (backup). Er zijn nu twee herstelpunten: 1 van het moment dat de update van Marcium werd geïnstalleerd, en 1 van het moment dat ik het weg heb gehaald.

Als ik het eerste herstelpunt gebruik, blijf ik in de situatie dat de PC windows opnieuw wil installeren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij het installatiescherm kan ik kiezen tussen PC uitzetten of geavanceerde opties.

Uitzetten werkt wel.

Geavanceerde opties:

• systeemherstel: zoekt naar een herstelpunt, en er is dus geen herstelpunt meer van vóór het probleem ontstond.

• opstartherstel: vindt geen problemen.

Dus lijkt er op deze manier niets anders op te zitten dan een nieuwe installatie.

De herstelCD is tijdens een verhuizing zoek geraakt.

CrapCleaner draaien helpt ook niet.

Bij "opstarten" via taakbeheer vind ik geen vreemde dingen.

Ik heb het idee dat er ergens in het register iets is veranderd waardoor de PC steeds opnieuw wil opstarten omdat het opstartprobleem niet verdwenen is bij het deïnstalleren van Macrium reflect

installatie.png

Geavanceerde opties.jpg

installatie.png

installatie.png

aangepast door MMAC
Link naar bericht
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.097
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    PatG
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door dreivilo47
      Ik dacht dat alle stuurprogramma's (drivers) up-to-date zijn als de laatste Windows Updates bijgewerkt worden.  Blijkbaar niet als ik ScanCircle uitvoer op m'n laptop.  Dan zijn er van 20 stuurprogramma's een nieuwere versie beschikbaar.

Via Apparaatbeheer (devmgmt.msc) kan je manueel een stuurprogramma bijwerken.  Dit is arbeidsintensief als je er enkele moet doen.
      Er is een snellere manier om dit te doen, nl. een driver updater tool.  Maar welke gratis tool is nu de beste?: Snappy Driver Installer, Driver Booster, DriverPack Solution, ...?

Of is er nog een andere manier in Windows 10 buiten Apparaatbeheer?
    • Door Roybinhoed
      Goedemiddag,

Sinds afgelopen maandag speel ik mijn games (rainbow six siege, fortnite en World of Tanks) met een veel lagere fps. Eerst dacht ik dat mijn laptop (acer aspire vx5-591g nitro) door een Windows update overal mijn intel grafische kaart op in had gesteld, maar na wat controles bleek dit niet het geval. ik heb de drivers van mijn grafische kaart opnieuw geïnstalleerd. heeft niet geholpen. Vervolgens opnieuw geïnstalleerd maar dan via een schone installatie, weer niks. ik heb mijn laptop terug gezet naar fabrieksinstelling en er vervolgens een game weer op geprobeerd te runnen. nog steeds 20 fps ipv 60 fps. Ook nog even gekeken in de Nvidia configuratie scherm maar daar was ook niks raars. Ik heb het gevoel dat mijn laptop de intel grafische kaart pakt maar dat kan ik nergens terug vinden. 

Ik heb het gevoel alsof ik iets doms over het hoofd zie maar ik kan mij niks meer bedenken.

Heeft één van jullie misschien een idee?
    • Door Patjera
      Ik heb een Samsung laptop die geüpdatet is naar Windows 10. ( model NP550P7C-SO2BE) Vroeger stond er Windows 7 op.  Tot de vorige grote update is het altijd goed gelukt om te updaten.  Toen de laatste nieuwe versie in april uitkwam heb ik niet gewacht tot hij aangeboden werd, maar wou hem binnenhalen via Windows 10update assistent.  Na herhaalde pogingen mislukte dit telkens en besloot dan toch nog maar wat te wachten.  Intussen zijn we enkele maanden verder.  Omdat hij nog steeds niet werd aangeboden via Windows update besloot ik het nog maar eens te proberen.  ook deze keer lukte het niet. Verschillende forums geraadpleegd en probeerde uiteindelijk opnieuw met mediacreation tool 1803. Ik heb dit op beide manieren geprobeerd (direct on line en via een gedownload isofile) maar nog steeds geen succes.  wel ging de update verder dan tevoren met de windows10 update assistent. Bij deze startte de computer opnieuw op na 30 %, maar bleef dan steken.(een draaiend rondje dat stopte met draaien) Bij het mediacreationtool ging het tot 100 %, maar bleef het na heropstart eveneens steken en de computer herstelde zich ook hier tot de toestand voor de installatie. Na de heropstart kwam er een scherm dat aangaf dat er een probleem is in de first bootfase.  Iemand een idee hoe ik het moet oplossen om die nieuwe versie er op te krijgen...of wacht ik beter gewoon tot er weer een andere versie uitkomt en zie wat die doet.  Ik krijg voor mijn build 1709 nog wel steeds update"s die ik wel kan installeren.

• Door Ldnys
      Ik heb gisterenavond onnadenkend een update aanvaard. Deze morgen was mijn laptop nog steeds niet klaar met die update. Uiteindelijk moest ik een toetsenbordindeling kiezen en daarna een optie waarbij "doorgaan naar Windows rollback" werd aangeraden. Alleen blokkeert het dan precies en keer ik weer terug naar de toetsenbordkeuze.
      Ik koos al eens een andere toetsenbordinst maar dat veranderde niets. Ik koos ook al eens voor "ander besturingssysteem" en dan voor "Windows 10 op volume 3" en dan kom ik op mijn loginscherm. Als ik dan mijn wachtwoord geef, krijg ik eerst een foutmelding (zie hieronder) en dan kom ik op een bijna zwart bureaublad waar ik nergens op kan klikken. Ik kan wel ctr-alt-Del doen maar daar ben ik niet veel mee zeker?
      wie kan mij helpen?!
      ik wil gewoon terug aan mijn documenten voor mijn werk kunnen!
      alvast bedankt voor de tips!

(plaatjes gedraaid - Passer)

• Door Quiera
      Mijn update van de computer werd per ongeluk onderbroken en nu wilt windows zich niet meer herstellen. Ik krijg continu het bericht: ''express gate is not installed on your system or te instalation is incomplete. to get internet access within seconds of starting your computer. please use express gate installer to install express gate.'' 
      Hierna draait het laad cirkeltje een paar keer met het windows teken. Hierna geeft hij 2 seconde aan dat hij gaat herstellen en dan begint hij weer opnieuw.  Ik heb verder geen verstand van computers dus ik hoop dat iemand mij kan helpen   
  • Nieuwe aanmaken...