Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

hallo,

Mijn externe harde schijf werkt sinds korte tijd niet meer. Als ik hem in plug met een USB-kabel en Windows verkenner open, vindt ik deze niet. Ik heb al verschillende sites bekeken en daar worden enkel oplossingen gegeven voor een externe harde schijf die zichtbaar is in computerbeheer. Helaas geld dit niet voor mij. Toch gaat het lichtje van mijn externe harde schijf branden. Heeft iemand hier tips voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, dan weten we waar we de fout moeten zoeken.

zo'n externe schijf bestaat in feite uit twee delen: de schijf zelf en de interface tussen de usb-aansluiting en de aansluiting van de schijf-zelf.

doorgaans is die interface kaduuk, en blijkt de schijf in puike conditie.

truc is nu dat de schijf uit het kastje moet worden gebouwd, en in of aan een andere pc gehangen.

heel vaak blijkt daarbij dat de indeling van de schijf niet rechtstreeks door windows kan worden gelezen, en dan is het verstandig de pc met een Linux-besturingssysteem op te starten (dat kan zonder iets aan de geïnstalleerde windows te morrelen), de bestanden op de voorheen externe schijf over te zetten, die schijf naar een windows formaat (ntfs) te formatteren en de bestanden weer terug te zetten.

het hangt ervan af hoe handig je zelf bent of het met deze omschrijving lukt, zo niet, vraag een (betrouwbare) kundige kennis, of vraag ons om een nadere instructie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, will-verdrag zei:

ik heb deze harde schijf nog maar een half jaar. 

Dan had je er best niet aan zitten prutsen (vijsje zot gedraaid). Die schijf is immers nog in garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, will-verdrag zei:

de harde schijf komt namelijk oorspronkelijk uit mijn PC

Het is dus in tegenstelling tot wat ik dacht begrepen te hebben geen nieuwe, maar een oude schijf.

Eigenlijk begrijp ik je laatste verhaal niet zo goed. Kun je het eens wat anders formuleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wel een nieuwe schijf. een half jaar geleden kocht ik een nieuwe PC. In die PC zat een interne schijf maar we wouden een sneler schijf voor met het opstarten en zo. Daarom hebben we bijkomend een snelle externe harde schijf gekocht en die door mediamarkt laten verwisselen( het was eigenlijk een beetje hun idee). zij hebben dan de originele schijf eruit gehaald en in ewent USB 2.0 Hard Disk Enclosure 2.5 SATA gestoken. Alles werkte goed tot een week geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.