Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

hallo,

Mijn externe harde schijf werkt sinds korte tijd niet meer. Als ik hem in plug met een USB-kabel en Windows verkenner open, vindt ik deze niet. Ik heb al verschillende sites bekeken en daar worden enkel oplossingen gegeven voor een externe harde schijf die zichtbaar is in computerbeheer. Helaas geld dit niet voor mij. Toch gaat het lichtje van mijn externe harde schijf branden. Heeft iemand hier tips voor?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

nou, dan weten we waar we de fout moeten zoeken.

zo'n externe schijf bestaat in feite uit twee delen: de schijf zelf en de interface tussen de usb-aansluiting en de aansluiting van de schijf-zelf.

doorgaans is die interface kaduuk, en blijkt de schijf in puike conditie.

truc is nu dat de schijf uit het kastje moet worden gebouwd, en in of aan een andere pc gehangen.

heel vaak blijkt daarbij dat de indeling van de schijf niet rechtstreeks door windows kan worden gelezen, en dan is het verstandig de pc met een Linux-besturingssysteem op te starten (dat kan zonder iets aan de geïnstalleerde windows te morrelen), de bestanden op de voorheen externe schijf over te zetten, die schijf naar een windows formaat (ntfs) te formatteren en de bestanden weer terug te zetten.

het hangt ervan af hoe handig je zelf bent of het met deze omschrijving lukt, zo niet, vraag een (betrouwbare) kundige kennis, of vraag ons om een nadere instructie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

dat is lichtjes een probleem. Ik krijg de harde schijf niet meer uit zijn omhulsel. een vijsje draait zot. wel raar dat de interface al kapot is. ik heb deze harde schijf nog maar een half jaar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    2 uren geleden, will-verdrag zei:

ik heb deze harde schijf nog maar een half jaar. 

Dan had je er best niet aan zitten prutsen (vijsje zot gedraaid). Die schijf is immers nog in garantie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

heb de harde schijf er zelf niet ingestoken. de harde schijf komt namelijk oorspronkelijk uit mijn PC maar wou een snellere en heb hem daarom laten vervangen bij mediamarkt. zij hebben de oorspronkelijke er dan ook direct ingestoken

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    46 minuten geleden, will-verdrag zei:

de harde schijf komt namelijk oorspronkelijk uit mijn PC

Het is dus in tegenstelling tot wat ik dacht begrepen te hebben geen nieuwe, maar een oude schijf.

Eigenlijk begrijp ik je laatste verhaal niet zo goed. Kun je het eens wat anders formuleren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

het is wel een nieuwe schijf. een half jaar geleden kocht ik een nieuwe PC. In die PC zat een interne schijf maar we wouden een sneler schijf voor met het opstarten en zo. Daarom hebben we bijkomend een snelle externe harde schijf gekocht en die door mediamarkt laten verwisselen( het was eigenlijk een beetje hun idee). zij hebben dan de originele schijf eruit gehaald en in ewent USB 2.0 Hard Disk Enclosure 2.5 SATA gestoken. Alles werkte goed tot een week geleden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.347
      • Meeste online
        1.765

Nieuwste lid
      maxke
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Anita Dijkhuizen-Overes
        Ik heb Gold Digital 2.5" Memory station, gisteravond nog gevonden door iMac en MacBook, nu niet meer.
        Gedaan: alle USB kabels losgemaakt, opnieuw opgestart, opnieuw ingeplugd, komt niet onder Apparaten te staan.
        Was is er nodding?
        Ondersteunt Apple daze hardware nog wel? Geen nieuwe update gedaan sinds een paar maanden.
        Apparaat is van 2014.
      • Door nickmansrob
        Hallo iedereen

Laatst wou ik een backup maken van een WD Elements schijf naar een 2,5 inch Toshiba schijf. Dat doe ik met een SATA naar USB3 controller die altijd perfect heeft gewerkt. Laatst merkte ik op dat een backup wel heel lang begon te duren. (9 uur voor een 300Gb) De schrijfsnelheid piekte tot een 2 Mbps en daalde altijd terug naar 0 Kbps. Op momenten werd er dus helemaal niets gekopieerd en toch zei mijn Taakbeheer dat de schijf 100% in gebruik was. Denkend aan een virus heb ik de schijf helemaal geformateerd, zonder resultaat. Als ik niets met de schijf die hoor ik hem toch nog ratelen. De schijf kan echter wel nog uitgelezen worden door Windows en met veel geduld kunnen er nog bestanden op worden gezet. Is de schijf gewoon defect of hangt het aan iets anders?

Alvast bedankt
        Rob Nickmans
      • Door Kristof
        Hey,
        Een aantal weken geleden heb ik win 10 opnieuw moeten installeren op mijn laptop door een aanhoudend probleem bij het opstarten.
        Ik had op dat moment geen usb die ruimte genoeg had om windows op te zetten en dan via usb op te starten.
        Ik heb dus mijn externe harde schijf gebruikt en daar windows mee geïnstalleerd.
        Nu na die installatie die ook gelukt is merkte ik toen ik mijn externe harde schijf voor de eerste terug wilde gebruiken dat de naam van men harde schijf alsook alle inhoud die er vroeger op stond niet meer te vinden is.
        Wat ook raar is is dat de harde schijf 1,5 TB is en ik nog maar 35 GB vind aan totale ruimte.
        ook de naam van de harde schijf is nu ESD-USB wat voordien big hard disk was.
        Is er iemand die mij zou kunnen helpen dit is voor mij zeer belangrijke data zoals foto's een massa aan filmpjes enz...

bedankt alvast
      • Door Robbe Delarbre
        hallo

Wij hebben een externe harde schijf van 4tb gekocht om al onze computers te backuppen. Ik wil deze harde schijf op ons internet koppelen zodat we ze niet hoeven te verplaatsen van computer naar computer. 
        Wij hebben een telenet router met een usb poort dus ik heb hem daar ingeplugt om te kijken of hij op het netwerk kwam maar er gebeurde niet veel en in de instellingen van de router van telenet kan je niks vinden over opslag ofzo.
        Ik wil ofwel deze harde schijf direct aan de router hangen maar als dat niet lukt dan wil ik hem aan mijn computer hangen en zo delen op ons internet. 
        Weet iemand of dit mogelijk is want ik vind hier echt niet veel over. Sommige zeggen dat telenet dit usb poort heeft geblokkeert en bij andere lukt het wel maar die moesten niks speciaals instellen ofzo.

alvast bedankt!
      • Door redcap
        Gebruik windows 10. Download van You Tube muziekfilmpjes en speel deze af op mijn pc.
        Dat gaat goed.
        Wil echter de filmpjes van mijn externe harde schijf op mijn tv afspelen.
        Ik laad de url en mail deze naar mijn mailadres.
        Hoe krijg ik de url op mijn externe harde schijf?Als ik de url aanklik in mijn mail dan speelt filmpje gewoon af. 
        Hoop dat ik duidelijk ben.
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.