Ga naar inhoud

outlook 7 na updates instal gedeeltelijke vreemde taal


Adober

Aanbevolen berichten

Ik heb volop getest. Vond ik leuk om te doen. :D

 

Ik heb verschillende pc's. Op een van die pc's staat Outlook 2007. Toen ik woensdag (eergisteren dus) over de problemen met Outlook 2007 las, heb ik die bewuste pc expres niet aangezet. Ik zocht eerst op internet naar mogelijke oplossingen.

Ik besloot toen om die update voor Outlook helemaal niet te installeren. Op een andere pc downloadde ik het mini programma wushowhide.diagcab. Ik plaatste dat op een USB stick.

Ik haalde de internetkabel uit de pc waarop Office 2007 staat. Pas daarna startte ik die pc. Ik stopte de USB stick met wushowhide.diagcab in die pc, nadat hij geheel opgestart was.

Ik sloot de internetkabel aan en startte daarna direct wushowhide.diagcab. En met dat programma verborg ik KB4011086.

Daarna startte ik Windows Update en liet ik alle aangeboden updates installeren. KB4011086 zat daar niet bij, want die was immers verborgen.

 

Vandaag las ik het verhaal van Henk Koekoek en de aanvulling daarop. iEscape plaatste die tekst in een eerdere post in dit topic.

Dat leek mij een prima handleiding. Ik heb hem gevolgd en bij mij is de update KB4011086 nu geïnstalleerd, terwijl de taal toch geheel in het Nederlands is.

 

Wanneer kun je die handleiding volgen? Wanneer jij beschikt over de juiste versie van OUTLLIBR.DLL

Hoe weet je of jij beschikt over de juiste versie? Wanneer Outlook 2007 bij jou volledig in het Nederlands is, dan heb je de juiste versie. Wanneer Outlook deels in het Zweeds is, dan heb je de foute versie.

Wanneer bij jou na verwijderen van KB4011086 Outlook 2007 nog steeds deels in het Zweeds in, dan heb je nog steeds de verkeerde versie van OUTLLIBR.DLL.

Je kunt het ook zien wanneer je de eigenschappen opvraagt van dat bestand. Ga naar C: Program Files (x86)\Microsoft Office\Office 12\1043.

Rechter muisklik op OUTLLIBR.DLL en kies dan Eigenschappen.

 

Zo ziet het correcte .dll bestand er uit:

59bbf0cc7d366-2017-09-15_16_58_57-Eigens

 

Merk op dat dit bestand uit het jaar 2011 stamt. Let ook op de Grootte.

 

En dit zijn de eigenschappen van het dll bestand dat mee kwam met update KB4011086:

59bbf1234c941-2017-09-15_16_57_42-Eigens

 

Dat bestand is veel jonger (van augustus 2017). Bovendien iets groter dan het vorige .dll bestand. (let even niet op de naam van dat bestand; die had ik zelf gewijzigd om hem te kunnen onderscheiden van het correcte dll bestand)

 

Wanneer jij niet kan beschikken over het OUTLLIBR.DLL uit november 2011, dan moet je dit hele verhaal vergeten en gewoon wachten op een nieuwe update van Microsoft.

Die zal echt wel komen. Ik weet dat de ondersteuning van Office 2007 stopt op 10 oktober van dit jaar, maar Microsoft kan het echt niet maken om mensen met dit probleem te laten zitten. Reken er maar op dat ze al hard aan het werk zijn bij Microsoft.

 

Mijn advies luidt dus: doe helemaal niets. Wacht gewoon een nieuwe update af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, porrelaar zei:

Bovendien iets groter dan het vorige .dll bestand. (let even niet op de naam van dat bestand; die had ik zelf gewijzigd om hem te kunnen onderscheiden van het correcte dll bestand)

Niet iets groter, maar iets kleiner dan het correcte bestand.

Sorry, ik was iets te laat om mijn tekst nog te kunnen wijzigen.

Ik bedoel er enkel mee dat je vaak ook naar de grootte van een bestand moet kijken om de verschillen te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Porrelaar, ik zou het dll bestand terug zetten naar de oude versie en dat bleek inderdaad 2011 te zijn

daarvan (van dat jaartal) schrok ik toen en heb het maar niet gedaan

maar die datum klopt dus wel

ik ga rustig op de nieuwe update wachten en bedankt jullie allebei voor jullie bemoeienis

groet van Adober

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste iEscape,

om in geinstalleerde updates de betreffende update te verwijderen had ik al eens gedaan zonder resultaat

heb het nu nogmaals gedaan en nu heeft het WEL geholpen

het is weer allemaal in het Nederlands

nu morgen nog even kijken wanneer ik weer opnieuw ben opgestart..............

(dat hoefde ik nu geeneens te doen)

THANX

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fout zit in het bestand OUTLLIBR.DLL (in de directory c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043\OUTLLIBR.DLL)
Vervangen van dit bestand door een versie uit je back-up werkt ook. Deleten van dit bestand niet, Outlook "maakt" dan een nieuwe versie met nog steeds Zweeds erin.
(Met dank aan Henk koekoek die dit op een andere site heeft geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

outlook is vanmorgen nog steeds in het Nederlands.....

wanneer de herstel-update van microsoft binnenkomt

kan ik de foute update dan ook maar beter even eerst installeren?

ik heb hem onder verborgen updates staan en de updates

worden bij mij niet automatisch geinstalleerd

groet en nogmaals THANX beide helpers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.