Ga naar inhoud

na klikken apps en onderdelen: PC terug vorig beeldscherm


snowi

Aanbevolen berichten

Als ik (Win 10) met de rechtermuisknop op de startknop klik en daarna op "apps en onderdelen" om bv. een programma te verwijderen, dan verschijnt dat scherm heel even (± 2 sec.) om dan direct terug te keren naar het vorige in gebruik  zijnde scherm, bv bureaublad. Wat kan de reden hiervan zijn dat dat configuratiescherm niet geopend blijft?
Door heel snel te zijn heb ik een snapshot kunnen nemen dat onmiddellijk daarna weer verdwijnt...

 

ScreenShot019.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf geen windows 10 en daarmee kan ik je dus niet echt helpen maar met CCleaner kan je ook programma's of apps verwijderen.

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit !!) en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap" en je komt normaal gezien op de lijst met geinstalleerde programma's.

Klik op het gewenste programma en dan aan de rechterkant op de knop deinstalleren.

Volg verder de instructies van de verwijderprocedure zoals ze aangegeven worden in het kader.

Herstart de pc indien nodig en doe daarna een registeropruiming met CCleaner.

 

Start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie!

Ik gebruik sinds lang  CCleaner om regelmatig een opkuis te doen en meestal enkel Cleaner, maar juist omwille van dat rare gedrag van Win 10 dat ik aanhaalde, heb ik ook registercleaner gedaan en de fouten hersteld tot er geen meldingen meer werden gemaakt van fouten ...maar zonder gunstig gevolg. Met andere woorden, het verschijnsel blijft. Ik weet dat je met CCLeaner ook progs kunt verwijderen, maar het is maar dat het me verontrust dat ik dat “verschijnsel” voorheb. Ergens moet er toch een (grondige?)  fout in het systeem zitten dat zoiets veroorzaakt. Of maak ik mij onnodig ongerust en zou ik dat probleem maar beter gewoon negeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds gezegd: ik ben geen krak op gebied van windows 10 en meer dan wat algemene controles kan ik dan ook niet doen.

We zullen eens een systeemcontrole doen.

 

Type cmd in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, afbeeldingen op de juiste plaats inbrengen lukt me nog niet zo goed. De bovenste snapshot negeren, dan volgende twee zijn wel goed geplaatst en heel het rommelzootje erachteraan ook negeren. Maar dat zal PCH al wel door hebben gehad ...:) Het kent zijn leden ...:blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel, ik had de opdrachtprompt geopend als administrator en sfc /scannow geactiveerd. Dan geprobeerd in veilige modus met dit als resultaat:

 

ScreenShot005.jpg.7446e48d94466a1bb4ce07078533423c.jpg

En terug gewoon opgestart en dan hetzelfde geprobeerd:

ScreenShot001.jpg.4315238b9863beb4a88860669b3438a0.jpg

En wat later nog eens geprobeerd met findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"  maar kreeg ik de melding ...dat de scan- en herstelactie aan het lopen was met uiteindelijk een kladbloktekst met informatie over dat proces op het bureaublad!

sfcdetails.txt

Hoewel, als ik daarna nog eens datzelfde probeerde zoals ik in het begin van mijn topic beschreef, blijft toch alles hetzelfde en verdwijnt kort na het opstarten weer het scherm.   

En als er geen fouten te merken vallen in de klasbloktekst, zou het misschien helpen dat ik een logfile (?)  maak?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt bij het invoeren van de instructie SFC op de laatste afbeeldingen de / in de verkeerde richting staan.

Dan wordt de scannow niet herkend als deel van de instructie en krijg je enkel de "help" informatie voor het commando sfc.

Het bijgevoegde bestand sfcdetails.txt is ook niet volledig omdat de scan nog niet afgelopen was.

 

Er van uitgaande dat de scan nu wel zal afgelopen zijn, kan je opnieuw proberen het details logje aan te maken.

Verwijder het bestandje sfcdetails.txt van je bureaublad.

Start dus een opdrachtprompt met administratorrechten.

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Nu zou je op je bureaublad opnieuw het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.