Ga naar inhoud

zwart scherm op laptop


ricardo425

Aanbevolen berichten

Hallo beste vrienden,

 

Na een hele poos zonder problemen te zijn ben ik hier met de vraag om hulp.

Bij het opstarten van mijn laptop (DELL), krijg ik wel het embleem van de laptop.

Daarna staat er de melding "Wijzigingen ongedaan maken" en dat duurt een hele poos.

Daarna krijg ik alleen een licht zwart scherm en verder niks meer.

Wat kan hier het probleem zijn en kunnen jullie me hierbij helpen.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

30 minuten geleden, ricardo425 zei:

Bij het opstarten van mijn laptop (DELL), krijg ik wel het embleem van de laptop.

Daarna staat er de melding "Wijzigingen ongedaan maken" en dat duurt een hele poos.

Daarna krijg ik alleen een licht zwart scherm en verder niks meer.

Het lijkt op een mislukte update naar bv de Creators update. Ik weet nu niet hoe lang je op een resultaat gewacht hebt nadat je in een grijsachtig scherm terecht bent gekomen, maar je mag daarbij toch wel enkele uren geduld hebben hoor. Hopelijk heb je de pc niet afgesloten door de stroomvoorziening te onderbreken en zelfs niet door de pc af te sluiten op welke manier dan ook.

Of toch gedaan? Zo ja, start hem dan toch nog maar eens op en laat hem de ganse nacht zijn ding doen. Als het om een laptop gaat koppel hem dan aan de stroom.

Morgen hoor ik graag het vervolg van het verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je beschikt gelukkig nog over een ander medium om hier aanwezig te kunnen zijn. Indien het ook om een pc (desktop of laptop) gaat dan kan die nog van pas komen om je probleem op te helpen oplossen indien het zich morgen nog stelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de situatie nog altijd ongewijzigd is dan zullen we moeten aan de slag moeten gaan met met de geavanceerde opstartopties van Windows.

Daarom even de volgende vragen:

  1. Hebt u ooit Windows systeemherstel opgevolgd gehad om te weten of het ingesteld is en dat er bij regelmaat automatisch systeemherstelpunten werden aangemaakt?
  2. Hebt u ooit een systeem back-up gemaakt, hetzij via Windows back-up, hetzij via een extern programma zoals: EaseUS Todo Backup, AOMEI Backupper, Macrium Reflect, enz.? Ik hoop voor u van wel, het zou voor u nu van onschatbare waarde zijn.
  3. Beschikt u over een USB-stick van ten minste 4 GB. Indien deze al in gebruik is, en er staan bestanden op die je niet wil missen dan moet je die eerst naar een ander medium overplaatsen. Indien u er ooit aan gedacht hebt om een Windows 10 herstelmedium (usb stick) te maken dan volstaat deze.
  4. Hoe oud is je DELL laptop? En stond er Windows 10 op toen je hem kocht?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.