Ga naar inhoud

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik ga er nu even van uit dat u dat Word document heeft opgeslagen op de harde schijf van uw laptop.

Open het Word bestand.

Klik één keer op een willekeurige plek in dat geopende bestand met de linker muisknop.

Gebruik de toetsencombinatie Ctrl-A om alle tekst te selecteren.

Gebruik daarna de toetsencombinatie Ctrl-C om alle geselecteerde tekst te kopiëren. Deze gekopieerde tekst staat dan op het klembord van Windows.

 

Open in Chrome een nieuw tabblad door op de knop Nieuw tabblad te klikken: 59cb7e9ad2a75-Nieuw_tabblad.png

Aan de rechterkant ziet u dan een pictogram dat bestaat uit 9 zwarte blokjes. Daaronder zitten de Google-apps verborgen. Klik op dat pictogram en klik daarna op de app Vertalen:

 

59cb80258c95a-Vertalen.png

 

De website Google Translate zal dan geopend worden: https://translate.google.nl/?hl=nl

U ziet daar twee vakken. In het linker vak klikt u met de rechter muisknop en dan kiest u Plakken.

De Spaanse tekst die op het klembord stond, zal dan in dat vak komen te staan.

Boven dat vak mag u klikken op Taal herkennen. Controleer daarna of de taal herkend wordt als Spaans. Die taal zal dan boven het blok met de geplakte tekst staan en de achtergrond van Spaans zal dan wat donkerder zijn dan de achtergrond van de andere talen die u daar ziet.

U kunt ook zelf de taal instellen van de door u geplakte tekst. Daarvoor klikt u op het pijltje achter Taal herkennen. In de lijst met talen klikt u dan op Spaans.

 

In het rechter vak komt de vertaling te staan. Boven dat rechter vak kiest u de taal. In uw geval klikt u dan op Frans.

Daarna klikt u op de knop Vertaal.

De Franse vertaling van de Spaanse tekst staat dan in het rechter vak.

 

Hieronder nog een afbeelding ter illustratie:

 

59cb8260367ed-Google_Translate.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo Porrelaar,

 

Sorry voor mijn late reaktie maar ik ben enkele dagen weg geweest.

Ik heb Uw uitlg goed gevolgd maar na het Ctrl-C krijg ik volgend bericht op mijn scherm:

 

Dit beeld verschijnt als vierkant in het word document dat ik wil vertalen.  Ik kan hiermee niet verder.

Wat moet ik doen?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben opnieuw begonnen.

Ik heb volgende testtekst als worddokument opgeslagen:   worddokument van nederlands naar frans vertalen.docx

Met dit voorbeeldd komen we er misschien wel uit.

Ik open dit worddokument en klik Ctrl-A de tekst wordt dan met blauwe achtergront volledig weergegeven.

Dan klik ik Ctrl-C en de volledige tekst is verdwenen.

U zegt mij dat die tekst dan naar het klembord verplaatst is maar ik vind die nergens terug.

Ter info ik werk met de franse versie van Windows 10 64 bits en met Google Chrome als browser.

Waar kan ik dit klembord vinden met de opgeslagen tekst?

MVG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mijnheer,

Ik heb de oplossing gevonden. Ik vond namelijk te tekst op het klembord niet terug maar na wat zoeken staat in ieder Worddokument het klembord helemaal links en ik kan dus daar mijn tekst terug vinden hetgeen probleemloos opgelost is.

Wij kunnen nu deze topic afsluiten en met mijn oprechte dank voor Uw gewaardeerde hulp

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, JEANSPANJE zei:

Dan klik ik Ctrl-C en de volledige tekst is verdwenen.

Dat kan alleen wanneer je niet op Ctrl-C hebt gedrukt, maar per ongeluk op Ctr-X. De letter X staat in dit geval voor Knippen. Hij knipt de geselecteerde tekst weg. Ook in dat geval echter staat de geknipte tekst op het klembord.

 

Intussen lijkt uw probleem echter opgelost. En dat is mooi! :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel degelijk Ctrl-C ingedrukt maar om mijn tekstdoukument in het klembord te krijgen moet ik Ctrl+C klikken i.p.v min C.

De optie Ctrl-X werkt ook niet bij mij.

Als ik Ctrl-C of Ctrl-X inklik verdwijnt de tekst van het worddokument maar schijnt niet op mijn klembord.  Het moet wel degelijk met Ctrl+C gebeuren bij mij.

Kunt U mij uitleggen waarom dit zo is?

Het klembord staat bij mij links op het worddoukument dat ik wil vertalen.  Is dit bij U ook zo?

MVG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de sneltoets Ctrl-C moet je de Ctrl toets ingedrukt houden, terwijl je 1 keer op de letter C drukt. Het minteken moet je dus niet indrukken.

Bij Ctrl-X (Ctrl toets ingedrukt houden, en dan 1 keer op de letter X drukken) wordt de geselecteerde tekst uit het document geknipt. (Ook hier druk je het minteken niet in. Dat minteken moet je hier niet zien als een minteken, maar als een koppelteken.) Die geknipte tekst staat dan wel op het klembord.

 

Ik gebruik Word 2010 en bij mij is het klembord inderdaad ook linksboven te vinden:

 

59eb5ef3db863-Klembord.png

 

Het is een afbeelding van een klembord met een briefje erop.

Wanneer je op de afbeelding van dat klembord klikt, dan wordt de tekst die je eerder gekopieerd of geknipt had, in het document geplakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.