Ga naar inhoud

eijl0000

Aanbevolen berichten

@kape

 

Daar worden 4 opties beschreven. Er bestaat echter nog een vijfde optie die zeer interessant is en waarbij ook de apps (programma's) bewaard blijven. Passer verwijst ook in die richting maar er bestaat geen handleiding met illustraties van. Het zou laat kunnen worden vandaag eer ik die af heb want ik kan er pas over een uurtje aan verder werken. Heb vandaag andere taken te vervullen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@eijl0000

 

Vandaag geraakt mijn handleiding niet meer af. Omdat je pc nog gebruik kan worden zal het ook niet op één dag steken veronderstel ik.

Ik doe mijn best om je niet te lang te moeten laten wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je computer niet meer goed werkt omwille van een vervuilde of beschadigde Windows dan kun je terugkeren naar een frisse Windows 10 met behoud van Persoonlijke bestanden en Apps (programma’s).

Dat kan op twee manieren uitgevoerd worden.

De handleiding voor Methode 1 (voor u geschikt) is klaar.

https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest je nog niet aan de slag zijn gegaan met het vernieuwen van je Windows 10 dan kun je ook voor methode 2 gaan. Die handleiding is nu ook klaar en die procedure is vlotter verlopen moet ik zeggen.

Je hebt daar wel een USB stick van minstens 4 GB nodig die je daarvoor moet voorbehouden. Die stick kan later nog van pas komen als je ooit met een niet meer opstartende pc moest geconfronteerd worden. Goed bewaren dus.

Hier de handleiding Methode 2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Droske voor je hulp. Ik heb methode 2 gebruikt en met de USB-stick Windows 10 opnieuw geïnstalleerd. Dat kostte inderdaad een paar uur! Zo te zien werkt alles weer goed. Het opstarten kost nog steeds wel wat tijd maar programma's als WORD en Outlook reageren goed! Nogmaals hartelijk dank en ik zal weer een donatie doen voor de prima hulp van het PC Helpforum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, eijl0000 zei:

opstarten kost nog steeds wel wat tijd

 

Daar kunnen we misschien nog wel wat aan doen.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.